• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    FDFMGA skrev 2020-05-15 15:50:16 följande:
    Det lär ju inte finnas någon av de anställda på boendet där mannen vanvårdades som inte känt till misären.

Och ingen av dessa har reagerat eller tillåtits reagera. 

Jag undrar lite hur man är funtad - eller hur avtrubbad man kan bli - när man går in på ett rum som stinker av avföring och urin, där sängkläder och stolar är fläckade av avföring - utan att reagera.

Ytterst ansvarig för äldrevården i Stockholm är Erik Slottner, KD. KD ett parti som påstår sig vara en röst för de äldre i samhället.

Jag mår riktigt illa åt sån här behandling av äldre.
    Precis som man säger till dom här att ni saknar all betydelse.

KD har blivit rätt konstiga det senaste, sedan när blev kristna så oempatiska?
    Och Ebba springa någons ärenden, eller varför säger man en sak och sen inte är ens i närheten att uppfylla det?
    Ansvariga borde få kraftiga reprimander här.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (man)
    Anonym (haha) skrev 2020-05-15 16:23:53 följande:
    Ojojoj, du är allt en tuffing du! "Pangdemister" och grejer! Mumsfillibabba, med vilken briljans du diskuterar! Aldrig har mitt nick passat bättre än det gör ihop med dina inlägg. 
    Hen har inte bara briljant diskussionsteknik, hen har även en tidsmaskin som med säkerhet kan förutspå att vi kommer ha en "rännil" smittade till sommarn samtidigt som hen gnäller på andras tidsmaskiner... haha, nivån är ju bara för låg Tomte
  • Anonym (haha)
    Anonym (man) skrev 2020-05-15 16:38:47 följande:
    Hen har inte bara briljant diskussionsteknik, hen har även en tidsmaskin som med säkerhet kan förutspå att vi kommer ha en "rännil" smittade till sommarn samtidigt som hen gnäller på andras tidsmaskiner... haha, nivån är ju bara för låg Tomte
    Verkligen! Lägre än lägst.
  • Anonym (Saga.A)
    Anonym (haha) skrev 2020-05-15 16:33:23 följande:
    Kan missa. Det är inte samma sak som att det har missat. Men även så så är Spaniens studie väldigt stor, underlaget är avsevärt större än någon av de andra studierna som gjorts. 

Har inte orkat läsa igenom hela tråden :)

Vore bra om dom kunde börja testa hela sveriges befolkning.

• Anonym (man)
    Anonym (Saga.A) skrev 2020-05-15 16:54:38 följande:

Har inte orkat läsa igenom hela tråden :)

Vore bra om dom kunde börja testa hela sveriges befolkning.

Det har vi haft kapacitet att göra i flera veckor men valt att inte göra det. Nån politiker fick frågan varför vi inte börjat med det men skyllde i vanlig ordning ifrån sig på "regionerna".... jäkla märkligt att andra länder kan göra saker snabbt men vi har alltid en dålig ursäkt för att vara sena. Drömmer
  • Anonym (Saga.A)
    Anonym (man) skrev 2020-05-15 17:03:08 följande:
    Det har vi haft kapacitet att göra i flera veckor men valt att inte göra det. Nån politiker fick frågan varför vi inte börjat med det men skyllde i vanlig ordning ifrån sig på "regionerna".... jäkla märkligt att andra länder kan göra saker snabbt men vi har alltid en dålig ursäkt för att vara sena. Drömmer
    Ja man undrar hur dom resonerar.
  • FDFMGA
    Anonym (haha) skrev 2020-05-15 16:23:53 följande:
    Ojojoj, du är allt en tuffing du! "Pangdemister" och grejer! Mumsfillibabba, med vilken briljans du diskuterar! Aldrig har mitt nick passat bättre än det gör ihop med dina inlägg. 
    Nja, men jag tycker nog att man ska säga ifrån när någon skrattar när diskussionens kärna är alla de som dött och kommer att dö i covid-19.

Jag skulle göra exakt detsamma om en tuting kom med ett plakat som det stod "haha" på vid en begravning.
  • FDFMGA
    klyban skrev 2020-05-15 16:36:30 följande:

Jag mår riktigt illa åt sån här behandling av äldre.
    Precis som man säger till dom här att ni saknar all betydelse.

KD har blivit rätt konstiga det senaste, sedan när blev kristna så oempatiska?
    Och Ebba springa någons ärenden, eller varför säger man en sak och sen inte är ens i närheten att uppfylla det?
    Ansvariga borde få kraftiga reprimander här.

Javisst är det KD som har det yttersta ansvaret för att äldreomsorgen i Stockholm misslyckades totalt med att skydda dem de ska skydda mot covid-19.

Men det som har hänt har hänt och det kan man inte göra något åt. Jag hoppas att de styrande i Stockholm har lärt sig något av misslyckandet och att det kommer att fungera bättre i framtiden.

Sämre borde inte vara möjligt.
  • Anonym (.)
    Anonym (haha) skrev 2020-05-15 16:19:10 följande:
    Jag har naturligtvis läst. Jag tror att vi hamnar på samma procentsats som Madrid och till skillnad från dig så tror jag inte på några 20-30%.
    Då TROR du väl inte heller att det spelar någon som helst roll om vi har karantän eller inte, eftersom Madrid haft det, men inte vi?
  • Anonym (.)
    Anonym (haha) skrev 2020-05-15 16:33:23 följande:
    Kan missa. Det är inte samma sak som att det har missat. Men även så så är Spaniens studie väldigt stor, underlaget är avsevärt större än någon av de andra studierna som gjorts. 
    Ja, men:

Siffran fem procent är ett nationellt snitt. I storstäderna är den högre.

Siffran visar hur det såg ut för några veckor sedan, inte hur det ser ut nu.

Inga studier visar hur spridd smittan är just nu, eftersom antikroppar mäts några veckor efter sjukdom.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin