Godmorgon på dig!
Tänker när det gäller era barn, vet ju inte hur gamla de är, men skulle det funka att säga till dem att ni kommer bo ifrån varandra en tid. Ibland blir det så i en vuxenrelation. Och för att de inte ska få några förhoppningar om att ni ska flytta ihop igen så sätt en tid långt fram i tiden, kanske till hösten?
Anonym (Spegeln) skrev 2020-03-15 23:11:49 följande:
Jag har sagt till min syster att det absolut inte är pga att hon flyttar, men visst känns även det i hjärtat. Både barnens pappa och Moster flyttar.. Jag sa att det är mycket runt omkring just nu, både hemma och på jobbet. Men absolut inte att det är pga hennes flytt.
Blandade känslor att se min man, men jag gör det för barnens skull. Om vi nu går skilda vägar, hoppas jag ändå att vi kan ha en bra relation pga barnen. Vi kommer alltid att vara deras föräldrar, oavsett om vi håller ihop livet ut, lr väljer att gå skilda vägar. Tror det är viktigt för dom att se att mamma och pappa kan vara i samma rum tillsammans utan att halshugga den andre.
Känner att jag skulle vilja prata ensam med min man, få svar, öga mot öga. Har så mycket frågor, funderingar.. men är det en bra idé? Att smsa lr ringa är inte smama sak, man kan gömma sig bra bakom en skärm.
Jag hoppas iallafall att vi får en trevlig stund imorgon, för barnens skull. Och sen att även Moster kommer förbi gör nog barnens hjärta hela och kanske stillar deras frågor efter pappa veckan ut.
Godmorgon på dig!
Tänker när det gäller era barn, vet ju inte hur gamla de är, men skulle det funka att säga till dem att ni kommer bo ifrån varandra en tid, ibland blir det så i en vuxenrelation. Och för att de inte ska få några förhoppningar om att ni ska flytta ihop igen så sätt en tid långt fram i tiden, kanske till hösten för att se hur det blir?
Men roligt för barnen att få träffa dem ändå, hoppas ni får en fin stund tillsammans och när du känner att det blir jobbigt för dig så håller jag dig i din hand och ger dig styrka...hårt.
När det gäller att träffa honom och få svar... Där får du göra som du vill men jag tänker dels att han kan ju hitta på vilken story som helst... Och dels så vet du ju vad som hänt. Om du väljer att gå skilda vägar och vill ha en relation med honom som du skriver "inte klöser ögonen ur varandra" så kanske du egentligen inte vill ha svar... Eller om du väljer att ni ska ge det en chans till så måste sanningen upp på bordet.... Ja så tänker jag, rätt eller fel är upp till dig att avgöra
Kramar