• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • molly50
    Anonym (kapten) skrev 2020-02-27 23:41:40 följande:

Man måste inte automatiskt lämna någon efter en otrohet. Ge det tid, prova terapi och se om ni kan fixa det. Familj är det bästa vi har. 

Det är kanske lättare att förlåta och gå vidare om det är ett engångsmisstag.
    Men ett 3 år långt förhållande bakom ryggen? Hur förlåter man det?
    Det är ju att leva ett dubbelliv.
  • molly50
    Anonym (AochO) skrev 2020-02-28 07:10:19 följande:

Han verkar ju älska dig! För hade han inte gjort det så hade han dumpat dig för länge sedan om han varit less och trött på era samtal. :)

Att man är otrogen är enbart ett symptom på att vara utsvulten i sitt egna förhållande. Man gör det inte för att vara elak eller för att såra. Vill man såra då berättar man otrohet och att man knullar med andra.

Han är fortfarande ihop med dig = älskar dig

Han gör det bakom din rygg = bryr sig om dig

Vad mer kan en kvinna önska sig?

Så kvinnor va tydliga i framtiden när ni träffar era nya framtida partners OCH berätta att ni inte gillar så mycket sex inom något år.. då kan mannen slippa känna sig lurad och på så sätt få ta ställning redan där och då om han vill inleda något dödfött.

Så jag anser att det är mannen i erat förhållande det är synd om, det är han som tråkigt nog måste smussla och gå bakom ryggen på dig för att få ut det han vill ha av ett förhållande. Tänk på hur hans psyke! Knappast kul att veta att man kan såra sin partner men egentligen inte vill göra det!!

Jädra idioter många lama kvinnor är! Blir irriterad på er

Han har levt ett dubbelliv bakom TS rygg i 3 år. Vari ligger körleken i det?
    Om han upplevde att de hade problem i förhållandet så hade han väl kunnat prata med TS om det istället för att inleda ett förhållande med en annan kvinna.
    Det är inte bara kvinnan som ska kunna kommunicera i ett förhållande.
    Båda måste kunna göra det för att förhållandet ska fungera.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2020-02-28 09:10:41 följande:
    Det är fullt möjligt. Alla kan inte. Inte alla vill, men har man viljan att samtala, bearbeta och gå vidare tillsammans så klarar en del av det utan problem. Jag säger inte att det är lätt, men det handlar om sin egen inställning till vad som hänt, och hur man hanterar problem som uppstår. Man kan styra sig själv till att känna sig kränkt, sviken och som ett offer, eller välja att lösa problemet på annat vis. Självklart har man rätt till alla känslor och tankar. Man ÄR sviken och bedragen, men man behöver inte låta den känslan etsa sig fast.
    Jag kan hålla med om att mycket handlar om ens egna inställning och förmåga att lösa problem.
    Men det gäller ju lika mycket den som är otrogen,i så fall.
    Ofta så har de inte ens pratat med sin partner om de ev problem de upplever att de har i förhållandet utan väljer istället att vara otrogen.
    Det är alltså jobbigare för dem att ta det samtalet än att riskera att såra sin partner djupt och kanske splittra sin familj.
    Det är en inställning jag har lite svårt att förstå.
    I TS fall så rör det sig inte om en engångsgrej på fyllan utan ett dubbelliv som pågått i 3 års tid.
    Det kan vara betydligt svårare att förlåta än om man råkat göra ett litet snedsteg.
  • Anonym (Nogirl)
    molly50 skrev 2020-02-29 13:41:22 följande:
    Jag kan hålla med om att mycket handlar om ens egna inställning och förmåga att lösa problem.
    Ofta så har de inte ens pratat med sin partner om de ev problem de upplever att de har i förhållandet utan väljer istället att vara otrogen.
    Det är alltså jobbigare för dem att ta det samtalet än att riskera att såra sin partner djupt och kanske splittra sin familj.
    I TS fall så rör det sig inte om en engångsgrej på fyllan utan ett dubbelliv som pågått i 3 års tid.
    Det kan vara betydligt svårare att förlåta än om man råkat göra ett litet snedsteg.
    Håller med.
    Själva definitionen av misstag förutsätter att det hänt en gång (av misstag). I annat fall är det ju planerat och således utstuderat och beräknande.
  • molly50
    Anonym (Nogirl) skrev 2020-02-29 13:47:58 följande:
    Håller med.
    Själva definitionen av misstag förutsätter att det hänt en gång (av misstag). I annat fall är det ju planerat och således utstuderat och beräknande.
    Ja,precis. Men även om det händer en gång så behöver det ju inte vara ett misstag. Det är ju ändå något man väljer att göra.
    Men jag hade nog ändå haft lite lättare för att förlåta t ex ett snedsteg på fyllan än ett dubbelliv som pågått i flera års tid.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2020-02-29 13:41:22 följande:

Ja, absolut. Visst borde allt skötts annorlunda från början, och ingen borde någonsin vara otrogen. Nu finns det ändå många som av olika skäl väljer att vara det. Hur man skall hantera att ha varit otrogen, och att ha blivit bedragen är olika för alla, men det GÅR att fortsätta tillsammans om bägge önskar det.
  • Anonym (Inte ok)

Fy fan rent ut sagt, blir så arg att jag nästan kokar. Nu när du konfronterat honom så ska han ställa allt till rätta och göra sig av med henne, han har haft tre år på sig att bryta med henne men valt att fortsätta bedra dig.

Nej ut med fanskapet du förtjänar så mycket bättre än att leva med en man som bedragit dig i tre år.

Hur ska du någonsin kunna känna tillit och vara lycklig med en sådan man. Styrke kramar till dig, gå med huvudet högt!

• molly50
    Anonym (...) skrev 2020-02-29 16:34:33 följande:
    Ja, absolut. Visst borde allt skötts annorlunda från början, och ingen borde någonsin vara otrogen. Nu finns det ändå många som av olika skäl väljer att vara det. Hur man skall hantera att ha varit otrogen, och att ha blivit bedragen är olika för alla, men det GÅR att fortsätta tillsammans om bägge önskar det.
    Ja,det tror jag absolut att det gör.
    Men när man fått veta att ens partner har levt ett dubbelliv i flera års tid bakom ens rygg så kan det nog bli lite svårare.
  • Anonym (man)
    Anonym (...) skrev 2020-02-29 16:34:33 följande:
    ATt det GÅR att göra säger egentligen inte så mycket, det går säkert att göra det mesta OM man är beredd att att betala priset för det. En intressantare fråga är om det är värt att betala ett så högt pris för ett förhållande? Eller om man kommer må bättre av att lämna.

Ett förhållande ska ju vara något man mår bra av, något som lyfter en och ger en styrka. Inte något som får en att må dåligt, sänker en och bryter ner en. Ett sånt förhållande är inte värt det.
  • Anonym (Spegeln)

Mycket tankar och jag har varit hos en vän. Har dock inte berättat egentligen vad som hänt då hag själv knappt kan förstå. Sover som en kratta och mår illa konstant.

Ikväll kommer barnen hem och första lögnen för dom blir att pappa jobbar sent och imorrn till skola så får jag väl hoppas på att du är för uppspelta för att få träffa kompisarna i skolan o förskolan igen efter ett fint sportlov hos mormor och Moster.

Vet inte hur jag ska göra. Vad jag ska tänka. Jag älskar trots allt denna människa! Jag hatar honom konstigt nog inte. Jag är bara arg, arg och besviken.

Imorrn har jag iallafall bestämt mig för att ringa skatteverket för att se om hon kanske tom hunnit blivit gravid under dessa 3 år och att min man kanske tom är trebarnsfar, vad vet jag. En tanke som gnager sönder mig innefrån o ut.

Sen längtar jag efter egen psykologtid samt familjenrådgivningen.

Svar på tråden Är MIN man otrogen?