Kråkungen skrev 2020-03-03 20:19:25 följande:
Suck... Jag tänkte inte förespråka någonting öht, utan bara - om nu ts hade velat det - vara bollplank. Och det var just för att undvika den här typen av kommentarer, som inte gagnar nån (allra minst ts), som jag sa att ts kunde pm:a mig, om hon ville. Jag tror nämligen att hon hade kunnat vara kapabel att SJÄLV avgöra om jag kan vara till hjälp, om hon hade valt att pm:a mig. Och jag tror att jag har en del att bidra med, inte från ett polygamt/polyamoröst perspektiv, utan från perspektivet hos nån som blivit UTSATT för otrohet, så väl som från perspektivet hos nån som VARIT otrogen. Hur tankarna går, hur reaktionerna är, vad den otrogne drar till med för förklaringar, osv... Men vad fan vet jag...
Jag skulle inte vilja påstå att jag är speciellt smart, men jag ÄR en bra lyssnare, en bra vän - och, faktiskt: jävligt bra på att ta in det perspektiv och den utgångspunkt som den jag lyssnar på har, och utgå ifrån det. Jag råkar ha väldigt svårt för att se andra må dåligt, och då lägger jag mig ibland i för mycket - men min agenda är aldrig, och har aldrig varit, att försöka övertyga nån annan om mina åsikter om saker och ting (annat än i diskussionstrådar förstås, där det inte är frågan om nån som ber om råd, men det är ju en annan sak).
Slutligen: vad fint att du - precis som 99 % av alla andra som verkar se det som sin personliga uppgift att gå in och hacka på allt jag säger - gömmer dig bakom dubbel anonymitet...
Hacka på allt du säger? Det gjorde jag ju inte. Tvärtom så skrev jag ju att jag tror du är smart och har utbildning inom psykologi:)
Jag tror säkert att du är en bra vän irl, men har också sett kommentarer som jag uppfattar som hånande och förminskande mot människor som blivit bedragna i otrohetstrådar förut. Men kan ju va en feltolkning förstås...
Ts själv säger att hon vet varken ut eller in och att hon mår mycket dåligt... Här skriver vi ju flera för att bolla och stötta ts utifrån olika perspektiv, förhållningssätt och erfarenheter. Men du vill bolla ifred för att slippa få mothugg eller? Vad gäller min anonymitet så hade jag goda skäl att byta till ett helt anonymt nick.. men har såklart inte med dig att göra.