Anonym (Sunt) skrev 2020-02-26 17:53:28 följande:
Om du visste hur mycket styrka och mod som krävs för att faktiskt inte lämna sin otrogna svin till make i det skedet som Ts befinner sig i, så skulle du inte skriva som du gör! Mycket bekvämare att gå isär och slippa möta det jobbiga.. Sen är det inte säkert att det går att reparera ändå.. Men man är inte svag bara för att man inte är hård.
Det må vara som du skriver i vissa fall, men det finns också andra som inte är svaga bara för att de inte direkt skickar in ansökan om skilsmässa! Ibland måste saker få ta tid, ibland får man leva i ovisshet ett tag.. iaf om man har pyttesmå barn som skulle ta mer skada av att hastigt gå isär. Sen är det så väldigt lätt och självklart att säga hur man själv skulle göra.
Hur vet du att barnen skulle ta mer skada av att gå isär? Jag var ett av de barn som tog skada av att föräldrarna valde att inte gå isär.
Det beror mycket på hur förhållandet vidareutvecklas. Men att se sina föräldrar hålla ihop bara för att lärde mig att förhållanden var kärlekslösa. För min pappa klarade inte av att förlåta , och min mamma klarade inte av att hålla sig trogen.
Det är en myt att alla barn mår bättre av att föräldrarna stannar. Åtminstone om någon av föräldrarna mår dåligt i förhållandet (Vare sig det handlar om den bedragna eller den otrogna). Visst klarar man av att förlåta och allt bara flyter på så ...kanske. Men om det blir som i många fall, svartsjuka, misstänksamhet, gräl och känslokyla..vilket barn mår bra av det?