• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Mackenzie)

Det VAR så illa alltså! Fy tusan! Det värsta är väl att han har ej varit otrogen! Han har i princip haft ett "förhållande" med henne i alla dessa år? Hoppas du tar rätt beslut! Sen låter det såååå sorgligt ang "HAN väljer sin familj"? Det är DU som skall välja om NI kan hålla ihop efter detta svek! 3 år! Det är helt sanningssjukt JAG blir förvivlad av att läsa detta då är jag inte ens inblandad i denna hemska sak! :( Vill sända 1000 kramar till dig, du är verkligen stark i det hela! ALL heder åt dig! Vet inte vad jag skall råda till, det vet bara ni (du) hur det blir i framtiden, frågar du mig.. nej jag hade aldrig kunnat fortsätta tillsammans, sveket är FÖR stort! Det är inget litet "snedsprång" :(

• Anonym (Älskarinnan)

Jag förstår allt som du känner, men tycker synd om älskarinnan också. För om de hade ett förhållande i 3 år så var det mer än bara sex. Man har ett så långt förhållande bara om man älskar någon. Sen att han direkt efter konfrontationen direkt vill gå och lämna tillbaka nycklarna..? Alltså vad är det för man, i 3 år har han älskat henne, också, och när han blir ertappad då tar han direkt avstånd och vill få dig att tro att det inte betyder något..! Så feg. Sen att han väljer er, ja men det är ju klart, hade han inte velat ha sin familj så hade han inte gått bakom

Ryggen. Klart ni betyder mycket men verkar som han har haft behov av en denna andra kvinnan också. Sätt det i lite Större perspektiv, han har inte begått något brott, försök inte låta detta få dig må så dåligt. Människor är komplexa, och bara för att man älskar sin partner så betyder det inte att man inte kan älska en annan.

• Sanna1978
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-02-26 14:01:43 följande:

Jag förstår allt som du känner, men tycker synd om älskarinnan också. För om de hade ett förhållande i 3 år så var det mer än bara sex. Man har ett så långt förhållande bara om man älskar någon. Sen att han direkt efter konfrontationen direkt vill gå och lämna tillbaka nycklarna..? Alltså vad är det för man, i 3 år har han älskat henne, också, och när han blir ertappad då tar han direkt avstånd och vill få dig att tro att det inte betyder något..! Så feg. Sen att han väljer er, ja men det är ju klart, hade han inte velat ha sin familj så hade han inte gått bakom

Ryggen. Klart ni betyder mycket men verkar som han har haft behov av en denna andra kvinnan också. Sätt det i lite Större perspektiv, han har inte begått något brott, försök inte låta detta få dig må så dåligt. Människor är komplexa, och bara för att man älskar sin partner så betyder det inte att man inte kan älska en annan.

Han fick nog panik (konstigt nog tog det 3 år...) när han insåg att han höll på att förlora sin familj.. Och sprang iväg med nyckeln. Han har ju länge kunnat "äta kakan och samtidigt ha den kvar". :(
  • Anonym (Anon)

Han har begått ett äktenskapsbrott. Han har brutit tilliten som TS hade. Givetvis kan det vara så att han har ljugit för älskarinnan men varför ska TS bry sig om henne? Hon visste säkert om att TS fanns hela tiden. Om han har haft behov av den andra kvinnan också så skulle han ha kommunicerat och frågat om ett öppet förhållande och om TS inte hade gått med på ett öppet förhållande så hade han fått finna sig i det eller skiljas.

Vad TS man har gjort är oförsvarbart.
  • Sanna1978

Han fick nog panik (konstigt nog tog det 3 år...) när han insåg att han höll på att förlora sin familj.. Och sprang iväg med nyckeln. Han har ju länge kunnat "äta kakan och samtidigt ha den kvar". :( Ja det ligger mkt mer bakom än "bara sex" när det gått 3 år, horribelt!!
  • Anonym (...)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-26 13:08:43 följande:

Just nu känner jag mig så tom, så ensam. Så ledsen, besviken. Sviken!

Jag sa att om han verkligen vill vara med oss så får han fixa saker/samtal för att visa att han verkligen vill. Sen om det hjälper lr att jag kan börja lite på honom. Det vet jag inte än då det så mycket i huvudet just nu.

Alla våra år tillsammans snurrar i huvudet, allt vi gjort, allt vi gått igenom..

Usch..

Jag vet inte vad du kommer fram till och klarar av, men jag vill ändå säga att allt det ni varit igenom och gjort tillsammans ändå inte varit en lögn. När han varit med dig och barnen så här ni upplevt saker och haft ett liv ihop - det liv han själv vill välja. Han har svikit dig, men det innebär inte att alla trevliga stunder genom åren är falska. Det har också existerat. Det är dig han vill ha när han måste välja.
  • Sanna1978
    Anonym (...) skrev 2020-02-26 14:57:52 följande:
    Jag vet inte vad du kommer fram till och klarar av, men jag vill ändå säga att allt det ni varit igenom och gjort tillsammans ändå inte varit en lögn. När han varit med dig och barnen så här ni upplevt saker och haft ett liv ihop - det liv han själv vill välja. Han har svikit dig, men det innebär inte att alla trevliga stunder genom åren är falska. Det har också existerat. Det är dig han vill ha när han måste välja.
    mmmm?"måste välja"..
  • Anonym (Värdighet)

Usch vilken situation du är i. Jag tror inte det går att reparera det här sveket. Det är verkligen vidrigt på alla sätt. Han har valt henne i tre år, hon har varit hans fokus i tre år, hur tänker han att det ska gå att reparera?

Han har ju bränt alla broar. Det ni hade finns inte mer. Det har han förstört.

Förstår att du inte vill skiljas heller men det handlar om värdighet också. Ska du bara acceptera det här? Ska du leva med någon som har sårat dig så, i resten av ditt liv?

Vad hade hänt om den vänliga själen som skickade sms:et inte gjort det, i hur många år till skulle han valt henne?

• Anonym (Been there - done that)

Anonym (Älska­rinnan­)

#162  Idag 14:01

:::::::::::::::::::::::::::

Amen, asså, håller med: Människor är komplexa!

Javisst, är detta ett svek! Håller med. Men det här med tvåsamhet är svårt att hålla fast vid. Det är en social institution. Och jag har aldrig svikit min man. Men nog sjutton blir jag förtjust i andra nu och då. Och handen på hjärtat, det tror jag händer de flesta :)

• Anonym (Nogirl)

Det är så mycket som är märkligt i denna historia. 

1) Varför behövde du komma på honom innan han kunde lämna sin älskarinna? Behövde han en anledning för det? Varför då? 
    Du skrev att han blev lättad. Om det nu är så han känner inför att ha en älskarinna, varför avbröt han då inte innan det uppdagades?

2) Varför anger han inte en anledning till varför han varit otrogen? Hur ska du annars veta om det handlar om missnöje inför något, och att han inte trillar dit igen (med henne, eller någon annan).

3) Har inte älskarinnan sagt eller gjort något. Har hon ingen åsikt alls om detta?

Svar på tråden Är MIN man otrogen?