Inlägg från: Anonym (Sunt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sunt)

Är MIN man otrogen?

Hej Ts!

Lider verkligen med dig, förstår precis känslan, chocken och kaoset som blir inombords. Ångesten över allt som förmodligen kommer behövas framöver. Har egna liknande erfarenheter om än inte lika grovt bedragen..

Det är sjukt svårt att hålla fasaden i det läget och bida sin tid. Om man klarar det är man på ett sätt stark som person. Om du kan så håller jag med om det många skrivit att försöka samla på dig mer bevis. Om han ljugit och bidragit under flera år, så är han säkerligen en duktig manipulatör som lätt kan prata bort allt, om du inte har mer på fötterna. Att kolla lönespec och kolla om det stämmer med datumen han jobbat över är ett bra tips, nånting att börja med iaf. Har han det hyfsat stressigt i sitt jobb inom vården så kanske de inte knullat på jobbet iaf...

När du har sådana starka misstankar, så mkt som inte stämmer och fått den info du fått, då är det fritt fram att kolla tex mobilen, tycker iaf jag!! Att han tidigare skrivit på snapchat med kollegan... Känns lite misstänksamt. Är väl en klassiker bland otrogna. Skitbra när inget sparas, svårt att hitta bevis..

Drar han sig undan med mob ofta? Är han mentalt närvarande i ert liv?

• Anonym (Sunt)
    LillaTjockaBertil skrev 2020-02-24 20:45:27 följande:

Jag tror inte det ger så mycket för dig att snoka vidare om jag ska vara helt ärlig. Konfrontera din man med messet du har fått och ge honom en chans att övertyga dig om att han inte varit otrogen. Lyckas han inte med detta ser inte jag någon framtid för ert förhållande eftersom jag ser tillit som en av de grundläggande byggstenarna i en sund relation.

När det gäller barnen tror jag de på sikt mår bättre med skilda föräldrar som är lyckliga än föräldrar som är tillsammans men olyckliga.

Håller inte med. Han kommer göra allt för att övertyga henne att det inte stämmer om han vill ha kvar deras familjeliv och han är säkerligen duktig på att ljuga och manipulera. Så snokar hon inget mer så kommer det va svårt för henne att veta vad hon ska tro. Om han inte varit otrogen och allt är ett väldigt elakt och känslokallt tilltag, tex av en kvinna som vill sno Ts man, då kommer inga bevis för otroheten hittas. Men om allt stämmer så kommer hon säkerligen hitta belägg för detta, om hon söker lite. Nån gång missar han att sopa spåren, särskilt om han vant sig att leva ett dubbelliv!!
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 06:18:01 följande:

Har hittat en nyckel! En ensam nyckel.

Vafan ska jag göra?? Åka hem till tjejen och kolla om den råkar

Passa i hennes dörr? Knappast. Usch, kräks snart!!

Vore rätt iskallt om du gjorde det... Vart hittade du nyckeln? Du skulle ju ev kunna sätta nyckeln i handen på honom vid tillfälle och kräva att han visar och öppnar den dörr som nyckeln går till.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 03:27:29 följande:

En sak till. Fick ytterligare mess idag, och då skrev hen att min man borde ha en nyckel hem till henne, för det har han haft tidigare. Påstod även att dom haft sex flera gånger och att dom ses när jag varit på jobbet lr efter deras jobb vilket varit ?övertiden?. Hen skrev oxå att jag borde följa efter honom till jobbet och se vad han gör.

1. Vart hittar jag ev denna nyckel? Jag har kollat fickor och nyckelknippa, hittar inget.

2. Hur ska jag snyggt kunna skugga min man? Han känner ju igen våran bil direkt! Nu har vi båda tagit semester så inget jobb under sportlovet för att vara med barnen. Nu åker visserligen dom iväg men det vet han inte förrän imorgon.

Du kanske skulle försöka planera in lite saker att göra på egen hand när barnen är borta, så du inte spenderar all tid med din man nu, iaf om du vill ha mer tid innan du ställer honom mot väggen. Blir svårt annars, risken är ju att han märker att du inte mår bra.. Och kanske börjar fråga dig vad det är.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 06:52:24 följande:

Lite så jag tänkte, men tänk om den går till skrubben på jobbet lixom..

Den låg i en av hans jobbväskor.

Men har han ingen knippa på jobbet? En nyckel till skrubben på jobbet tror jag inte han skulle ha ensam om han har ett knippe jobbnycklar. Annars prova nyckeln till lägenheten då, så vet du säkert. Men lite riskfyllt är det ju förstås.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 07:13:42 följande:

Vad jag vet så har dom inte nyckel in till själva huvudbyggnaden utan kod/blipp. Och sen hämtar dom ut nycklarna på jobbet. Aldrig att dom får ta hem kunders nycklar.

Risken är att jag åker dit för hemfridsbrott lr inbrott om jag försöker se om nyckeln passar. Och det vill jag absolut inte. Hemskt för barnen o ha en pappa som är otrogen mot deras mamma, och sen att mamma får fängelse lr villkorligt.

Ja, lite åt det hållet jag tänkte när jag skrev riskfyllt.. Men har ju hänt nån gång när man bodde i lgh med trapphus att man råkat sätta sin nyckel i fel dörr, mig har det hänt iaf..:)
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (...) skrev 2020-02-25 07:59:04 följande:

En nyckel till henne behöver inte betyda någonting. Det kan han lätt bortförklara med att han skulle vattna hennes blommor en vecka när hon var bortrest. Däremot en spårbar gps i hans bil där du kollar hur ofta han åker till henne, och var han är när han jobbar övertid. De kan förstås använda ett jourrum på jobbet.

Haha, vattnar hennes blommor när hon är bortrest, förlåt men vem frågar en kollega... En småbarnspappa, mitt i livet som inte ens bor precis i närheten om en sån sak. Skulle dock inte förvåna ett dugg om han skulle säga en sån sak, men att TS skulle tro på det.

Hur är det med att sätta en spårbar GPS, är det lagligt?
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 08:05:59 följande:

Sant. Men känner att jag ändå vill konfrontera honom ikväll när barnen åkt hem till Moster. Tror inte mitt psyke klarar av att vänta en vecka lr två.

En gps, vart hittar man sånna? Vad kostar dom och hur fungerar dom? Jag är typ noll tekniskt lagd. Bör jag köpa två då vi har två bilar och kör båda? Vi har ingen specifik bil som är min lr hans utan vi tar bil efter behov.

Förstår dig till fullo om du tar konfrontationen ikväll. Vet hur det är, jag hade nog inte heller klarat en v till i din situation. Man sover ju knappt och mår så sjukt dåligt. Men, ditt psyke är starkare än det känns just nu! Jag lovar, du är stark och du kommer klara det här, vad som än händer! Du kommer bryta ihop, men sen resa dig igen, starkare än innan. Stor Kram, tänker på dig <3
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 08:45:14 följande:

Jag vågar inte prova nyckeln och riskera att åka fast :(

Har inte berättat för någon så kan inte be nån annan prova den heller. Och samma sak där. Tänk om den personen åker fast..

Tror att risken att åka fast för en sådan sak är försvinnande liten faktiskt, såvida hon inte har en larmad dörr, men är väl inte så vanligt i en lgh.

Man behöver ju inte gå in i lgh, endast se om dörren kan öppnas med nyckeln. Även om du eller den du ev kan be hjälpa dig kolla det mot förmodan skulle åka fast för det, så är det högst tveksamt att rättsväsendet skulle ha tid att utreda det lilla brottet, så det skulle förmodligen inte bli nåt av det ändå.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-25 08:43:37 följande:

Sant, kanske är olagligt, så ingen bra ide. Eller får man kanske sätta gps på sin egna bil? Båda bilarna står skrivna på mig om det har någon betydelse.. Åh svårt. Kan man kanske ringa polisen och höra sig för?

Nej, alltså, jag vet inte. Det kanske är lagligt och om det inte är det, tror du att din man skulle anmäla dig när du har svart på vitt att han levt ett bubbeliv under en längre tid? Då skämmer han ju ut sig själv när de, (läs borttsutredarna) får veta varför du satt gps:en. Det vill han nog inte stå för.. Verkar rätt löjligt att anmäla sin fru för en sån sak när man ställer det i proportion till vad, han själv troligtvis gjort.

Men ring inte polisen. Förstår din tanke men går nog att kolla upp ändå.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?