• Anonym (Spegeln)

Är MIN man otrogen?

Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

Hjälp mig tänka klart!

• Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Mackenzie)
    Anonym (AochO) skrev 2020-02-28 07:10:19 följande:

Han verkar ju älska dig! För hade han inte gjort det så hade han dumpat dig för länge sedan om han varit less och trött på era samtal. :)

Att man är otrogen är enbart ett symptom på att vara utsvulten i sitt egna förhållande. Man gör det inte för att vara elak eller för att såra. Vill man såra då berättar man otrohet och att man knullar med andra.

Han är fortfarande ihop med dig = älskar dig

Han gör det bakom din rygg = bryr sig om dig

Vad mer kan en kvinna önska sig?

Så kvinnor va tydliga i framtiden när ni träffar era nya framtida partners OCH berätta att ni inte gillar så mycket sex inom något år.. då kan mannen slippa känna sig lurad och på så sätt få ta ställning redan där och då om han vill inleda något dödfött.

Så jag anser att det är mannen i erat förhållande det är synd om, det är han som tråkigt nog måste smussla och gå bakom ryggen på dig för att få ut det han vill ha av ett förhållande. Tänk på hur hans psyke! Knappast kul att veta att man kan såra sin partner men egentligen inte vill göra det!!

Jädra idioter många lama kvinnor är! Blir irriterad på er

Haha vilka pantade tankar och kommentarer!!
  • Sanna1978
    Anonym (kapten) skrev 2020-02-27 23:41:40 följande:

Man måste inte automatiskt lämna någon efter en otrohet. Ge det tid, prova terapi och se om ni kan fixa det. Familj är det bästa vi har. 

Men detta handlar ju om SÅÅÅ mkt mer!! Han har levt dubbelliv över 3 år!! HUR skall man kunna fortsätta leva vidare med en sån man!? HUR??
  • Anonym (Mackenzie)
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-27 17:54:00 följande:

Tack! Jag tror jag behöver få sånna här meddelanden för förstå att jag är värd bättre. Att jag faktiskt under tre år blivit bedragen av den jag älskar mest!

Jag skulle ljuga om jag säger att det är lätt. Att jag vill skiljas. För det vill jag inte, men innerst inne, så vet jag att det inte kommer bli bättre. Jag kommer nog ständigt vara på min vakt. Jag har iallafall bestämt mig för att jag ska gå till en egen psykolog/kurator och sen att vi ska gå på familjeterapi. Familjeterapin tror jag är bra även fast vi inte väljer att fortsätta våra liv tillsammans då vi faktiskt har två barn oxå.

Exakt! Du kommer ständigt ha detta i bakhuvdet, du kommer alltid känna du måste vara på din vakt, det kommer vara det sista du tänker på när du somnar o det fösta som ploppar upp i huvudet när du vaknar. Du kommer ju aldrig kunna lita på honom tilll 100%. Jag anser alla är värda detta tillit! I ett förhållande skall det inte vara på det här sättet :( Man kan inte stanna "bara" för barnen, de blir större de kommer märka mer saker än man tror. Kram!
  • Anonym (...)
    Sanna1978 skrev 2020-02-28 09:01:04 följande:
    Men detta handlar ju om SÅÅÅ mkt mer!! Han har levt dubbelliv över 3 år!! HUR skall man kunna fortsätta leva vidare med en sån man!? HUR??
    Det är fullt möjligt. Alla kan inte. Inte alla vill, men har man viljan att samtala, bearbeta och gå vidare tillsammans så klarar en del av det utan problem. Jag säger inte att det är lätt, men det handlar om sin egen inställning till vad som hänt, och hur man hanterar problem som uppstår. Man kan styra sig själv till att känna sig kränkt, sviken och som ett offer, eller välja att lösa problemet på annat vis. Självklart har man rätt till alla känslor och tankar. Man ÄR sviken och bedragen, men man behöver inte låta den känslan etsa sig fast.
  • Anonym (Sunt)

Han verkar ju älska dig! För hade han inte gjort det så hade han dumpat dig för länge sedan om han varit less och trött på era samtal. :)

Att man är otrogen är enbart ett symptom på att vara utsvulten i sitt egna förhållande. Man gör det inte för att vara elak eller för att såra. Vill man såra då berättar man otrohet och att man knullar med andra.

Så kvinnor va tydliga i framtiden när ni träffar era nya framtida partners OCH berätta att ni inte gillar så mycket sex inom något år.. då kan mannen slippa känna sig lurad och på så sätt få ta ställning redan där och då om han vill inleda något dödfött.

Så jag anser att det är mannen i erat förhållande det är synd om, det är han som tråkigt nog måste smussla och gå bakom ryggen på dig för att få ut det han vill ha av ett förhållande. Tänk på hur hans psyke! Knappast kul att veta att man kan såra sin partner men egentligen inte vill göra det!!

Du tänker alldeles för enkelspårigt och primitivt!! Du kanske är en sån som många män verkar vara... spelar ingen roll om kvinnan är trevlig, otrevlig, glad, sur, ärlig eller lögnaktig och manipulativ. Bara du får ligga så är du nöjd?!

De flesta kvinnor fungerar inte så. Vill man bibehålla ett bra samliv så kräver det också att man engagerar sig lite, att man pratar med varann, att man delar på saker såsom att ta ansvar för sina barn och sitt hushåll och gärna gör nåt kul tillsammans då och då. Vi blir helt enkelt inte kåta om mannen inte respekterar oss och bryr sig om oss, som man ömsesidigt ska göra i en kärleksrelation.

Sedan har du helt fel i att otrohet enbart och alltid är ett symptom på att vara utsvulten i sitt egna förhållande!! Det KAN handla om andra saker, tex att den otrogna partnern har ett osunt behov av bekräftelse, psykisk ohälsa och sexmissbruk. Så det är inte alltid så att det beror på sexbrist i sin fasta förhållande.

Nej, man kanske inte gör det för att såra, men man tar sig friheter genom att vara otrogen och ljuga fast man lovat vara trogen! Det visar på att man är en egoistisk person som bara tänker på sig själv, hellre än att försöka förbättra de problem som kan finnas.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (...) skrev 2020-02-28 09:10:41 följande:

Det är fullt möjligt. Alla kan inte. Inte alla vill, men har man viljan att samtala, bearbeta och gå vidare tillsammans så klarar en del av det utan problem. Jag säger inte att det är lätt, men det handlar om sin egen inställning till vad som hänt, och hur man hanterar problem som uppstår. Man kan styra sig själv till att känna sig kränkt, sviken och som ett offer, eller välja att lösa problemet på annat vis. Självklart har man rätt till alla känslor och tankar. Man ÄR sviken och bedragen, men man behöver inte låta den känslan etsa sig fast.

En del klarar av det och får ett bra liv tillsammans på sikt, men inte utan problem!!! Eller tycker du inte att det är ett dugg problematiskt att Ts nu mår som hon gör pga av det mannen har gjort? Oavsett vad man väljer att ha för inställning och se på det, så sätter det spår tyvärr!

För min egen del så kommer jag tex ALDRIG lita på någon till 100 procent igen. Jag har varit godtrogen och naiv men är det inte längre. Få saker förvånar mig nu. Ge förtroende ja... Men lita fullt på, nej! Av de vänner som vet, så är flera förvånade just eftersom vi var ett av dom par som verkade ha det så bra tillsammans.. Och det kändes så när vi skrattade ihop och pussades, kramades och kysstes varje dag sen 13 år tillbaka.

Innan så litade jag på, min man var ju så snäll och omtänksam som person, en sån som ställer upp om någon behöver hjälp, precis som jag också är, så fanns liksom inte i min värld att han skulle aktivt söka nån annanstans!! Jag själv har alltid tänkt att trohet är ett val och för min egen del så finns INGA ursäkter för att begå ett sådant svek.

Det är inte så att jag aldrig stött på nån man i nåt sammanhang och känt kemi och dragningskraft och att det liksom finns nåt där i luften. Vad gör man då om man vill vara trogen? Jo, man håller sig undan, så pass mkt man behöver, för att inte dras med i nåt som sedan är svårt att bryta!!! Hur svårt kan det va att förstå?

Vi har alltid haft ett sexliv som vi utvecklat under våra många år tillsammans, snarare än att låta det bli tråkigt och slentrianmässigt. Vi har 3 barn men har ändå aldrig gått mer än en månad och betänk då att efter en förlossning så kan en månad inte räcka ens för att sluta blöda, men jag har haft tur med bra förlossningar utan skador!!!

Eller att den kanske redan rätt så begränsade ekomin blir ännu sämre om man bestämmer sig för att försöka bygga upp nåt nytt, därför att bra terapi kostar pengar, mkt pengar!! Det räcker liksom oftast inte att gå dit en eller två gånger utan det kan behövas långvarig terapi. 6-800 kr per gång x antal gånger. Visst, pengarna är ganska oviktiga i sammanhanget, sett till allt annat i livet man kan förlora genom att fortsätta eller gå isär. Men ändå.

Men precis som du skriver så handlar det om ens egna inställning till det som hänt och hur man hanterar problem.. Och det är det som många otrogna verkar ha STORA problem med!!!
  • Anonym (man)

Och priset för mest korkade inlägg februari 2020 går till.....*trumvirvel*....AochO!!!!
  • lazlo09
    Anonym (Spegeln) skrev 2020-02-27 14:26:12 följande:

Rörig dag, men ska strax iväg till barnmorskemottagningen för att ta prover. Kommer antagligen behöva gå igen för att vara på den säkra sidan ang hiv.

Imorrn har jag läkarbesök för att få remiss till psykolog lr kurator, läkaren avgör de imorrn tydligen.

Min man, smsa och sa att vi fått tid för familjerådgivning på tisdag nästa vecka.

Känner mig helt slut och ändå har jag absolut inte gjort nånting. Känner mig tom i huvudet. Usch.. Vill bara hitta tillbaka till mig själv. Samtal kan vara för att bearbeta aborten oxå.

Lämna avskummet. Har man en gång varit otrogen och gått över den tröskeln, att vara så degenererad och hänsynslös i sina känslor för andra människor så kan man göra det igen. Om du stannar så kommer det alltid att finnas brist på tillit och en undran när han är sen, inte svarar i telefonen etc.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (man) skrev 2020-02-28 12:53:40 följande:

Och priset för mest korkade inlägg februari 2020 går till.....*trumvirvel*....AochO!!!!

Exakt! :)
  • Anonym (Tess)

Tilliten är förbrukad och jag tycker som många andra att du borde tänka på skilsmässa, han är inte värd dig och du är värd 1000 ggr bättre.

Familjeterapi kan däremot vara bra just för barnens skull, hur ska man gå till väga för att skiljas på ett bra sätt för barnens skull. För att ni dom föräldrar ska kunna ha en bra dialog när det gäller barnen.

Svar på tråden Är MIN man otrogen?