• Majja86

Inkludera barnen och erkänna

Hej!

Har en fråga till alla er som lever eller är tillsammans med någon annan än barnets förälder!

Har sedan 1 år och 6 månader varit tillsammans med en kille som har 2 barn, med olika mammor! I början så hette de ?Jag vill va säker på oss innan jag blandar in barnen och de utvecklar förtroende för någon de kanske inte håller med? visst de köper jag!

2019 i april flyttade vi ihop, i hela 4 månader innan han kasta ut mig, och tog en paus... Sedan efter ett par dagar ifrån varandra så kom han på att jo han ville ju va tillsammans med mig! Nu 5 månader senare så är vi tillsammans men att inkludera barnen igen eller ens erkänna att han är i ett förhållande är omöjligt!!! Nu ?vill han va säker på att vi aldrig kommer bråka, att vi verkligen håller i framtiden? och jag börjar tröttna nu!!

Vi har de jättebra under veckorna, sover tillsammans varje natt, och umgås helgerna han är barnledig, men så kommer barnhelgen ytterligare en vecka går och psyket tar mer stryk...

Är detta normalt? Hur lång tid kan han begära? Hur länge ska man stå ut? Och hur går man vidare från detta helt absurda förhållande enligt mig?

• Svar på tråden Inkludera barnen och erkänna
  • Majja86
    Anonym (Brigit) skrev 2020-01-28 14:30:54 följande:

Perfekt!

Det där med att sura är en typisk manlig härskarteknik som kvinnor allt för lätt ger efter för, dvs män lär sig indirekt att det lönar sig att sura. Låt honom sura.

Mycket bra beslut. Uppdatera gärna resultatet. Vad är planen efter dessa 5 veckor?

Planen om dessa 5 lugna veckor som han vill ha är att han går ?all-in? de han behöver för att gå vidare med förhållandet är ?lugn och ro? han ska få lugn och ro, men sen är de all in eller lämna...
  • Anonym (Brigit)
    Anonym (Sebben) skrev 2020-01-28 14:40:11 följande:
    Att sura är nog inte alls en typisk manlig härskarteknik. Det är nog precis tvärtom om du tänker efter? Varför lägga in könsaspekt i ditt inlägg, var det verkligen nödvändigt? Vill du provocera anonymt?
    Okej, du tycker att det är precis tvärtom. Föga förvånande. Men du, om din kvinna surar, vad gör du då?
  • Ess
    Majja86 skrev 2020-01-28 14:16:29 följande:

UPPDATERING

Han vill ha lugn och ro några helger, sen är han redo att gå ?all-in? som han kallar det!

Vi har pratat gång på gång om detta och nu kom jag fram till att visst, jag ger han total lugn och ro i dessa veckor framöver (fram till första helgen i mars)..

MEN:

Det innebär även att jag tvättar inte, tar inte disken, handlar ingenting åt varken han eller barnen, han sköter sitt hem helt själv!

Han vill ha lugn och ro och jag vill inte känna att jag är någon som tar hand om hans hem och hans barn som jag inte är delaktiga i, de vet inte ens om att försörjningen och städandet inte sköta av han! Men de kommer dem inse nu, att de är inte städat och fint när ?kossan lämnat båset?

Men nu är han sur för det med! Men de får han vara, de är så de får vara nu i 5 veckor helt enkelt!

Tankar???

Tankar!!

Du tänker väl ändå inte komma springandes när han knäpper med fingrarna!?

Använd dessa fem veckorna åt att hitta en riktig man, och nöj dig verkligen inte med den du förhoppningsvis dumpar nu.

Hoppas du skämtar när du skriver att du bidragit till deras försörjning. Det är illa nog att du lekt hushållerska, för helvete vakna!!
  • Anonym (Brigit)
    Majja86 skrev 2020-01-28 14:54:45 följande:

Planen om dessa 5 lugna veckor som han vill ha är att han går ?all-in? de han behöver för att gå vidare med förhållandet är ?lugn och ro? han ska få lugn och ro, men sen är de all in eller lämna...

Låter bra. Precis som du säger, det passar bra att du städar och handlar, du gör helt rätt i att sluta göra något som bara får dig att känna dig utnyttjad. Där finns det ingen ömsesidighet alls.
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Brigit) skrev 2020-01-28 15:39:30 följande:
    Okej, du tycker att det är precis tvärtom. Föga förvånande. Men du, om din kvinna surar, vad gör du då?
    Jag tycker inte alls tvärtom, du misstolkar medvetet. Att sura är nog mycket mänskligt, men kanske vanligare för din sorts människa? Föga förvånande.

Min kvinna surar knappt någonsin, vi har ett jämställt och bra förhålllande....
  • Anonym (Brigit)
    Anonym (Sebben) skrev 2020-01-28 16:10:17 följande:
    Jag tycker inte alls tvärtom, du misstolkar medvetet. Att sura är nog mycket mänskligt, men kanske vanligare för din sorts människa? Föga förvånande.

Min kvinna surar knappt någonsin, vi har ett jämställt och bra förhålllande....
    Och detta säger du anonymt :D Eller har jag misstolkat det yttrandet också?
  • Anonym (Sebben)

Du är ju inte heller anonym eller hur?

Anonym (Brigit) skrev 2020-01-28 16:21:15 följande:
    Och detta säger du anonymt :D Eller har jag misstolkat det yttrandet också?
  • Majja86
    Ess skrev 2020-01-28 15:42:09 följande:

Tankar!!

Du tänker väl ändå inte komma springandes när han knäpper med fingrarna!?

Använd dessa fem veckorna åt att hitta en riktig man, och nöj dig verkligen inte med den du förhoppningsvis dumpar nu.

Hoppas du skämtar när du skriver att du bidragit till deras försörjning. Det är illa nog att du lekt hushållerska, för helvete vakna!!

För det första så springer jag inte så fort någon knäppt i fingrarna oavsett vem de än kan va!

Försörjt dem jag älskar ja, av ren natur är människor olika och jag är en människa som alltid sett att andra har de bra, till och med bättre än vad jag själv har det!

Ja jag vet att det är helt sjukt men har alltid varit en som bryr sig mer om andra och sätter mig själv sist!

Med de sagt så innebär inte de att jag låter människor utnyttja mig, köra över mig eller manipulera mig! MEN jag anser att människor som får någon trygg och lycklig är värd att lösa allt med! Oavsett om de är en partner eller kompis!

Så jo jag har sett till att de finns mat, godis, ren tvätt och disk och att det är städat! För att jag hela tiden det sista halvåret skulle vara annorlunda i dagsläget!

Nu är de likadant och nu får han chansen att bevisa att man vill detta lika mycket som jag vill, de handlar om 5 veckor och de ger jag honom, men jag stryper all hjälp med!

Precis allting slutar jag med.. Så får han se varför man är ledsen över att vara den som skött allt, medans den som hållit ihop hans vardag/helg försvinner!

Jag inser att jag gjort FÖR MYCKET de råder de inga tvivel om, men nu är de upp till han att bevisa om jag faktiskt betyder nått mer än bara en hjälp för att ha ett drägligt liv!!
  • Anonym (Sanna)

TS, använd de här veckorna av lugn&ro till att fundera över vad du behöver för att må bra i förhållandet! Det låter som om det mesta för er har handlar om vad han vill, känner och tycker sig behöva men ni är ju faktiskt två i förhållandet som skall må bra och få ta plats.

• Anonym (Brigit)
    Anonym (Sebben) skrev 2020-01-28 16:26:28 följande:

Du är ju inte heller anonym eller hur?

Men du har redan glömt att det var du som frågade mig om jag ville "provecera anonymt". Eller att det var du som använde uttrycket "precis tvärtom". :D
Svar på tråden Inkludera barnen och erkänna