Majja86 skrev 2020-01-26 10:44:28 följande:
Det jag vill är att bygga upp en ?familj? med han och hans barn, vi var överens om att inte skaffa gemensamma barn, men jag bad han även för bara någon vecka sedan när vi hade en dispyt gällande situationen att helt enkelt släppa taget eftersom de är han som inte kan vara öppen och ärlig om att han är i en relation så jag kan få chansen att bilda min egen familj, men han vill inte leva utan mig påstår han och han älskar mig och detta är ?inte för alltid? men såhär 6 månader senare med frasen ?inte för alltid? så undrar jag när i hela helvetet något ska gå framåt?
Visst vill jag att vi ska bo ihop, vi fungerar bra tillsammans även om jag gör allt hos honom så har de inte gjort mig något direkt men när man hela tiden måste stänga av ljudet på telefonen, höra honom ropa att någon ringer så var tyst och höra lögnerna han säger om att han inte kan äta pizza/snusa när allt finns hos honom så tappar man tålamodet på att vänta!
Har jag fel?
Jag vet inte hur gammal du är och jag vet inte hur du har sett på att skaffa barn tidigare men jag tycker verkligen att du ska fundera ordentligt på hur du vill ha det. Så länge man inte har egna barn så tycker man kanske att det är okej att vara någon slags "familj" med honom och hans barn, men det kommer aldrig att bli på samma sätt som när du har egna barn. Hans barn kommer aldrig att kunna ersätta det du får om du skaffar egna barn. Jag vill påpeka detta för dig, inte för att jag tror att alla egentligen vill ha egna barn innerst inne men det jag säger är att någon annans barn kommer aldrig att kunna ersätta det du upplever med att få egna barn. Ibland vet man kanske inte om man vill ha barn eller inte och då är det synd att låta "inte" väga över bara för att han redan har barn. I stället för att noga tänka efter vad du själv egentligen vill ha.
Jag som var barnlös när jag träffade min sambo, som hade ett barn redan, jag vet att det är något helt annat att få egna barn och jag är så tacksam att jag råkade bli gravid. När jag väl var gravid så var det inte tal om att jag skulle nöja mig med att han redan hade barn. Det är också en potentiell situation att tänka igenom. Vad händer om du råkar bli gravid. Förväntas du göra abort då? Det kommer att tära enormt på er relation ifall du ska göra abort bara för att han är nöjd med de två barn han redan har. Eller om du behåller och han känner sig pressad av att få ännu ett barn med en till kvinna.
Personligen tycker jag att du gör rätt i att be honom att släppa taget. Han har redan visat att du och dina känslor inte är särskilt prioriterade i hans liv. Det är säkert inte av elakhet som han gör så men för att han helt enkelt har mer i sitt liv än han mäktar med. Och där han brister där är det just nu du som väger upp. Det kommer att tära enormt på dig och på er relation att du bär frustrationen för hans tillkortakommanden.