• Majja86

Inkludera barnen och erkänna

Hej!

Har en fråga till alla er som lever eller är tillsammans med någon annan än barnets förälder!

Har sedan 1 år och 6 månader varit tillsammans med en kille som har 2 barn, med olika mammor! I början så hette de ?Jag vill va säker på oss innan jag blandar in barnen och de utvecklar förtroende för någon de kanske inte håller med? visst de köper jag!

2019 i april flyttade vi ihop, i hela 4 månader innan han kasta ut mig, och tog en paus... Sedan efter ett par dagar ifrån varandra så kom han på att jo han ville ju va tillsammans med mig! Nu 5 månader senare så är vi tillsammans men att inkludera barnen igen eller ens erkänna att han är i ett förhållande är omöjligt!!! Nu ?vill han va säker på att vi aldrig kommer bråka, att vi verkligen håller i framtiden? och jag börjar tröttna nu!!

Vi har de jättebra under veckorna, sover tillsammans varje natt, och umgås helgerna han är barnledig, men så kommer barnhelgen ytterligare en vecka går och psyket tar mer stryk...

Är detta normalt? Hur lång tid kan han begära? Hur länge ska man stå ut? Och hur går man vidare från detta helt absurda förhållande enligt mig?

• Svar på tråden Inkludera barnen och erkänna
  • Anonym (Sebben)
    Majja86 skrev 2020-01-24 15:45:34 följande:
    Att fortsätt tillsammans är väl inget problem, men att fortsätta va hemlig och inte va en del av hela livet för respektive är problemet!!!
    Då är mitt råd att du pratar ihop dig med snubben och kommer överens om hur lång tid ni vill ha det hemligt, halvhemligt, halvt öppet och helt öppet. Och hur(på vilket sätt ni ska växla upp vid varje level-ändring.... FB, förlovning, flytta ihop, lkalas, gifta sig, skaffa fler ungar.

Ni behöver visa korten för varandra. Att vara hela livet ihop är en vacker tanke. I verkligheten kan man väl vara nöjd om det håller i tio år? Snubbens track record med mammor verkar inte så hållbart. 

Om jag var du skulle jag njuta bara, inte flytta ihop och inte skaffa unge. Men jag har ju ett annat perspektiv. Varför är evig kärlke så viktigt? Det finns ju knappt..
  • Anonym (Sebben)
    Majja86 skrev 2020-01-24 15:44:18 följande:
    Tro mig vi har haft dessa diskussioner gång på gång senaste 2 månaderna och han återkommer till ?jag vill inte blanda in barnen igen innan jag vet om vi kommer hålla och aldrig mer tjafsa eller bråka? ?att berätta att man är i ett förhållande för barnen eller deras mammor är inte ens värt att ta upp igen!
    Låter som om ni behöver ha bra regler för hur ni ska tjafsa. Det måste man kunna i alla relationer, annars blir det knas.

Jag gillar tjejer där vi kan bråka lagom och bli sams, när vi är duktiga på att komma överens och inte en bestämmer hela tiden. Det finns gott om partners som vill bestämma allt. Skitjobbigt att hela tiden behöva hävda att man är vuxen, självständig och smart...

Jag tycker att snubben har rätt i att ni ska ta det chill med att blanda in hans barn. Hans track record med bebisar och mammor är rätt komiskt faktiskt... 
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Sebben) skrev 2020-01-24 15:52:54 följande:
    Vad grundar du ett sådant nyanserat och vänligt råd på? Har du argument eller vill du bara förstöra andras relationer? För att du är såpass duktig själv på att vårda relationer? Du ger ett så charmigt intryck...
    Du, om du vill stöta på mig så kan du göra det mer subtilt. Jag är inte intresserad iaf.
  • Anonym (E)

Men herregud. Kasta den här människan i din symboliska avgrund. Han är ett svin och ingen man kan lita på eller bygga en relation med. Han är ju helt tydligt inget att ha.

• Majja86
    Anonym (Sebben) skrev 2020-01-24 16:05:42 följande:
    Låter som om ni behöver ha bra regler för hur ni ska tjafsa. Det måste man kunna i alla relationer, annars blir det knas.

Jag gillar tjejer där vi kan bråka lagom och bli sams, när vi är duktiga på att komma överens och inte en bestämmer hela tiden. Det finns gott om partners som vill bestämma allt. Skitjobbigt att hela tiden behöva hävda att man är vuxen, självständig och smart...

Jag tycker att snubben har rätt i att ni ska ta det chill med att blanda in hans barn. Hans track record med bebisar och mammor är rätt komiskt faktiskt... 
    Tycker väl kanske att 13 månader av 18 månader utan barnens inblandande är att ta de chill, det är även jag som ser till att barnen har rena kläder, städat och mat att äta! Eftersom att vi ?bor ihop? när barnen inte är där så faller de sig naturligt att man städar, tvättar, handlar å så...
  • Drottningen1970

Låter som ett väldigt vettigt beslut utifrån den bergochdalbana som karln redan utsatt sina barn för. Tycker det ska gå i alla fall ett år innan ni blandar in barnen igen.

• Anonym (H)

Gör han dig lycklig eller olycklig? Skapar han lugn och harmoni i livet eller drama och kaos? Tar eller ger han energi? Går du runt utan att tänka på errelation/tänker bara bra saker eller går du runt och grubblar och funderar på era problem?

Det låter som att han förpestar ditt liv och ger mer negativitet och olycka än det motsatta. Varför ska du hålla kvar vid en person som endast ger dig problem, grubbel och konflikter?

• Majja86
    Drottningen1970 skrev 2020-01-24 16:42:43 följande:

Låter som ett väldigt vettigt beslut utifrån den bergochdalbana som karln redan utsatt sina barn för. Tycker det ska gå i alla fall ett år innan ni blandar in barnen igen.

Bergodalbana? Hans äldsta som har fortfarande kontakt med mig, hans mamma med, daglig kontakt... barnen har aldrig varit inblandade mer än just de fick lögnen att jag flyttat när han kastade ut mig, där yngsta sonens mamma var en stor bidragande faktor!

När jag ?flyttade? var de lägligt nog dagen innan min kille skulle resa iväg med sin mamma och äldsta son, och minsta sonens mamma skulle huxflux med på samma resa... yngsta sonens mamma är inblandad i allt dessutom, hon lägger sig i och ringer än idag och ljuger om saker för min kille...
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-01-24 16:14:54 följande:

Du, om du vill stöta på mig så kan du göra det mer subtilt. Jag är inte intresserad iaf.

Du missuppfattar totalt och undviker en fråga om varför du ger så direkta och drastiska råd utan att ge skäl och anledning.

Jag garanterar att jag inte stöter på dig på minsta sätt. Ditt sätt att formulera dig garanterar att min åsikt om din charm var ironisk. Leden att du inte förstod det. Jag överskattade dig.

Du har säkert inga bakomliggande skäl till dina råd till TS. Du vill bara riva andras relationer eftersom du själv har svårt med sådana.
  • Rudbeckius
    Drottningen1970 skrev 2020-01-24 16:42:43 följande:

Hur vet du detta? Pappan verkar ju ta ansvar för att barnen får det relativt lugnt. Han utsätter dem alltså inte för någon berg- och dalbana. Det kan mycket väl vara hans tidigare två partners som varit labila och oförmögna till bra föräldraskap. Är du säker på att det inte är så? Flyktiga och ombytliga föräldrar som inte klarar av längre känslomässiga föräldrar finns även av ditt kön, känner du till att det kan vara så?
Svar på tråden Inkludera barnen och erkänna