• Majja86

Inkludera barnen och erkänna

Hej!

Har en fråga till alla er som lever eller är tillsammans med någon annan än barnets förälder!

Har sedan 1 år och 6 månader varit tillsammans med en kille som har 2 barn, med olika mammor! I början så hette de ?Jag vill va säker på oss innan jag blandar in barnen och de utvecklar förtroende för någon de kanske inte håller med? visst de köper jag!

2019 i april flyttade vi ihop, i hela 4 månader innan han kasta ut mig, och tog en paus... Sedan efter ett par dagar ifrån varandra så kom han på att jo han ville ju va tillsammans med mig! Nu 5 månader senare så är vi tillsammans men att inkludera barnen igen eller ens erkänna att han är i ett förhållande är omöjligt!!! Nu ?vill han va säker på att vi aldrig kommer bråka, att vi verkligen håller i framtiden? och jag börjar tröttna nu!!

Vi har de jättebra under veckorna, sover tillsammans varje natt, och umgås helgerna han är barnledig, men så kommer barnhelgen ytterligare en vecka går och psyket tar mer stryk...

Är detta normalt? Hur lång tid kan han begära? Hur länge ska man stå ut? Och hur går man vidare från detta helt absurda förhållande enligt mig?

• Svar på tråden Inkludera barnen och erkänna
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Brigit) skrev 2020-01-26 12:24:48 följande:

Så du predikterar dina barns liv? Så om de träffar "sitt livs kärlek" vid 20 års ålder, då är du där och korrigerar dom? Säger att de ska räkna med att det bara är den första av 2-3 längre relationer? Om inte annat så vet de nu att det är så du tänker

Jag gör som alla andra föräldrar jag berättar för mina ungdomar vad som är vanligt ur den aktuella verklighet, erfarenhet och statistik som finns tillgänglig för mig. Hur får du det till att prodiktera, det är inte så att du bittert vill misstolka och slippa bidra till TS frågeställning?

Naturligtvis hoppas vi alla att varje kärlek är stor och evig, och det får alla tro i sin förälskelses yra, men sedan nyktrar vi alla till och måste bete oss praktiskt. Jag är en självständig och glad man och jag har sett många underbara kvinnor som inte utvecklas sunt avseende lådvin, övertidsarbete, mobilsurf, stillasittande och de inte sköter sin intellektuella utveckling. De gnatar och oroar sig. Då ska en bra man avsluta relationen och ta hand om sitt liv utan den sortens börda... vi har ansvar för oss själva.
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Brigit) skrev 2020-01-26 12:24:48 följande:

Så du predikterar dina barns liv? Så om de träffar "sitt livs kärlek" vid 20 års ålder, då är du där och korrigerar dom? Säger att de ska räkna med att det bara är den första av 2-3 längre relationer? Om inte annat så vet de nu att det är så du tänker

Jag korrigerar på inget sätt. Tonåringar har sina egna idéer och mycket eget ansvar.
  • Anonym (Brigit)
    Anonym (Sebben) skrev 2020-01-26 12:52:33 följande:

Jag gör som alla andra föräldrar jag berättar för mina ungdomar vad som är vanligt ur den aktuella verklighet, erfarenhet och statistik som finns tillgänglig för mig. Hur får du det till att prodiktera, det är inte så att du bittert vill misstolka och slippa bidra till TS frågeställning?

Naturligtvis hoppas vi alla att varje kärlek är stor och evig, och det får alla tro i sin förälskelses yra, men sedan nyktrar vi alla till och måste bete oss praktiskt. Jag är en självständig och glad man och jag har sett många underbara kvinnor som inte utvecklas sunt avseende lådvin, övertidsarbete, mobilsurf, stillasittande och de inte sköter sin intellektuella utveckling. De gnatar och oroar sig. Då ska en bra man avsluta relationen och ta hand om sitt liv utan den sortens börda... vi har ansvar för oss själva.

Som finns tillgänglig för dig. Utifrån din erfarenhet. Låt då de som har en annan erfarenhet berätta om sin utan att anklaga dem för att komma ifrån en sekt. Jag ser ingen skillnad på ditt förhållningssätt och Ess förhållningssätt.

Din erfarenhet av kvinnor må vara begränsad om den endast bestått av lådvin, oro och gnat. Hoppas du hittar någon som du finner mer stimulerande för din intellektuella utveckling.
  • Mandel
    Majja86 skrev 2020-01-24 15:09:49 följande:

Glömde:

Han blir extremt svartsjuk om jag ska göra saker med mina killkompisar de helger han har barnen, och han är väl medveten om att de närmaste och de flesta av mina vänner är killar!

Han blev vansinnig när jag ?skyddade barnen och ryktet? och svarade att jag inte träffade någon när jag fick frågan!!

Det där med att han inte verkar veta vad han vill, men tycker att du ska sitta hemma och vänta är lite intressant.

Umgås med en karl som jag troligtvis aldrig kommer att vara ihop med officiellt  utan jag har honom bara för sällskap och sex och han är på samma nivå säger han, men skit vad han frågar mig om killkompisar osv. 
    Det märks ju att han blir svartsjuk, men att stå för det eller be mig vara offentlig "flickvän" och låta mig träffa hans barn går tydligen inte. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ulle)

Säger som några andra att med mig får man en chans, och att bli utkastad är liksom ett rätt tydligt budskap. Om han är en sån velpotta nu, hur ska det inte bli om ett antal år när ni börjar bli äldre och allt på kroppen inte sitter på sanmma ställen längre? Kan han ens ha en längre relation?

Dessutom två ex och ett barn med varje, det låter knappast stabilt. Hög risk att han gör dig på smällen också och sen bara drar en dag. Eller bara söker en hushållerska som avlastning.

Min far var både notoriskt otrogen och efter skilsmässan expert på att lasta av mig på sina olika flickvänner när han ville ha något umgänge med mig alls. Han fortsatte att vara otrogen mot min styvmor och sen blev hon väl gammal och tråkig efter att ha fött två barn så då dumpade han henne för en tredje kvinna som var ett förtryckt mähä.

Jag har valt mina män, utvärderat minst ett år och sedan gjort slut och tackat för mig ett antal gånger tills jag hittade en som var bra nog. Ingen tackar en för att man nöjer sig med vad som helst.

• Ess
    Majja86 skrev 2020-01-26 10:44:28 följande:
    Det jag vill är att bygga upp en ?familj? med han och hans barn, vi var överens om att inte skaffa gemensamma barn, men jag bad han även för bara någon vecka sedan när vi hade en dispyt gällande situationen att helt enkelt släppa taget eftersom de är han som inte kan vara öppen och ärlig om att han är i en relation så jag kan få chansen att bilda min egen familj, men han vill inte leva utan mig påstår han och han älskar mig och detta är ?inte för alltid? men såhär 6 månader senare med frasen ?inte för alltid? så undrar jag när i hela helvetet något ska gå framåt?

Visst vill jag att vi ska bo ihop, vi fungerar bra tillsammans även om jag gör allt hos honom så har de inte gjort mig något direkt men när man hela tiden måste stänga av ljudet på telefonen, höra honom ropa att någon ringer så var tyst och höra lögnerna han säger om att han inte kan äta pizza/snusa när allt finns hos honom så tappar man tålamodet på att vänta!

Har jag fel?
    Att hålla på att smyga är inte hållbart. Jag hade höjt rösten nästa gång någon ringde så att jag hördes, hade han blivit förbannad hade jag sagt tack och hej och blockat honom överallt.
    Iofs så hade jag aldrig dragit det så här långt som du har gjort, jag vet vad jag vill och ser till att få det också. Matchar man inte med ena partnern så provar man nästa. Det allra viktigaste är att inte göra våld mot sig själv och sina värderingar, delar man inte det grundläggande så har man heller ingen framtid ihop.
  • Ess
    Anonym (Sebben) skrev 2020-01-26 12:18:12 följande:
    Nej, du kategoriserar ensidigt vilket ju t ex TS visar. Alla vill inte ha precis ditt liv. Vi måste kunna bredda normen så att samhället bättre anpassar sig till den verklighet som finns. Jag lät mina tonårsgrabbar att de ska räkna med 2-3 längre förhållanden i livet, något/några med barn och att man ska kanske tänka sig bo med kompis/kompisar vissa perioder - och själv förstås..

Tillhör du nån sekt eller har du fastnat i samhällstankar från 1900-talet? Inget ont i det men knappast relevant alls längre.
    Jag kan lova dig att det inte finns speciellt många som vill leka familj med särkullar utan att skaffa egna barn. Verkligheten är att man får tolerera att det finns särkullar som kommer på umgänge och allt det negativa det drar med sig, för samhället ser ut så idag. Men att påstå att de flesta idag inte vill flytta ihop och bilda gemensam familj är en lögn. 
    Stora kyrkobröllop med alla tillbehör har ju kommit tillbaks för ett antal år sedan och den trenden håller fortfarande.
    Det du påstår gäller "alla" idag, gäller snarare ett litet fåtal. Men visst finns det de som resonerar så, men de har oftast redan bildat familj en eller fler gånger och känner sig klara med den biten och dessutom är det rätt jobbigt att få ihop en sammansatt familj som grenar ut sig hur långt som helst.
  • Majja86
    Majja86 skrev 2020-01-24 15:05:57 följande:

Hej!

Har en fråga till alla er som lever eller är tillsammans med någon annan än barnets förälder!

Har sedan 1 år och 6 månader varit tillsammans med en kille som har 2 barn, med olika mammor! I början så hette de ?Jag vill va säker på oss innan jag blandar in barnen och de utvecklar förtroende för någon de kanske inte håller med? visst de köper jag!

2019 i april flyttade vi ihop, i hela 4 månader innan han kasta ut mig, och tog en paus... Sedan efter ett par dagar ifrån varandra så kom han på att jo han ville ju va tillsammans med mig! Nu 5 månader senare så är vi tillsammans men att inkludera barnen igen eller ens erkänna att han är i ett förhållande är omöjligt!!! Nu ?vill han va säker på att vi aldrig kommer bråka, att vi verkligen håller i framtiden? och jag börjar tröttna nu!!

Vi har de jättebra under veckorna, sover tillsammans varje natt, och umgås helgerna han är barnledig, men så kommer barnhelgen ytterligare en vecka går och psyket tar mer stryk...

Är detta normalt? Hur lång tid kan han begära? Hur länge ska man stå ut? Och hur går man vidare från detta helt absurda förhållande enligt mig?

UPPDATERING

Han vill ha lugn och ro några helger, sen är han redo att gå ?all-in? som han kallar det!

Vi har pratat gång på gång om detta och nu kom jag fram till att visst, jag ger han total lugn och ro i dessa veckor framöver (fram till första helgen i mars)..

MEN:

Det innebär även att jag tvättar inte, tar inte disken, handlar ingenting åt varken han eller barnen, han sköter sitt hem helt själv!

Han vill ha lugn och ro och jag vill inte känna att jag är någon som tar hand om hans hem och hans barn som jag inte är delaktiga i, de vet inte ens om att försörjningen och städandet inte sköta av han! Men de kommer dem inse nu, att de är inte städat och fint när ?kossan lämnat båset?

Men nu är han sur för det med! Men de får han vara, de är så de får vara nu i 5 veckor helt enkelt!

Tankar???
  • Anonym (Brigit)
    Majja86 skrev 2020-01-28 14:16:29 följande:

UPPDATERING

Han vill ha lugn och ro några helger, sen är han redo att gå ?all-in? som han kallar det!

Vi har pratat gång på gång om detta och nu kom jag fram till att visst, jag ger han total lugn och ro i dessa veckor framöver (fram till första helgen i mars)..

MEN:

Det innebär även att jag tvättar inte, tar inte disken, handlar ingenting åt varken han eller barnen, han sköter sitt hem helt själv!

Han vill ha lugn och ro och jag vill inte känna att jag är någon som tar hand om hans hem och hans barn som jag inte är delaktiga i, de vet inte ens om att försörjningen och städandet inte sköta av han! Men de kommer dem inse nu, att de är inte städat och fint när ?kossan lämnat båset?

Men nu är han sur för det med! Men de får han vara, de är så de får vara nu i 5 veckor helt enkelt!

Tankar???

Perfekt!

Det där med att sura är en typisk manlig härskarteknik som kvinnor allt för lätt ger efter för, dvs män lär sig indirekt att det lönar sig att sura. Låt honom sura.

Mycket bra beslut. Uppdatera gärna resultatet. Vad är planen efter dessa 5 veckor?
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Brigit) skrev 2020-01-28 14:30:54 följande:
    Perfekt!

Det där med att sura är en typisk manlig härskarteknik som kvinnor allt för lätt ger efter för, dvs män lär sig indirekt att det lönar sig att sura. Låt honom sura.

Mycket bra beslut. Uppdatera gärna resultatet. Vad är planen efter dessa 5 veckor?
    Att sura är nog inte alls en typisk manlig härskarteknik. Det är nog precis tvärtom om du tänker efter? Varför lägga in könsaspekt i ditt inlägg, var det verkligen nödvändigt? Vill du provocera anonymt?
Svar på tråden Inkludera barnen och erkänna