• Majja86

Inkludera barnen och erkänna

Hej!

Har en fråga till alla er som lever eller är tillsammans med någon annan än barnets förälder!

Har sedan 1 år och 6 månader varit tillsammans med en kille som har 2 barn, med olika mammor! I början så hette de ?Jag vill va säker på oss innan jag blandar in barnen och de utvecklar förtroende för någon de kanske inte håller med? visst de köper jag!

2019 i april flyttade vi ihop, i hela 4 månader innan han kasta ut mig, och tog en paus... Sedan efter ett par dagar ifrån varandra så kom han på att jo han ville ju va tillsammans med mig! Nu 5 månader senare så är vi tillsammans men att inkludera barnen igen eller ens erkänna att han är i ett förhållande är omöjligt!!! Nu ?vill han va säker på att vi aldrig kommer bråka, att vi verkligen håller i framtiden? och jag börjar tröttna nu!!

Vi har de jättebra under veckorna, sover tillsammans varje natt, och umgås helgerna han är barnledig, men så kommer barnhelgen ytterligare en vecka går och psyket tar mer stryk...

Är detta normalt? Hur lång tid kan han begära? Hur länge ska man stå ut? Och hur går man vidare från detta helt absurda förhållande enligt mig?

• Svar på tråden Inkludera barnen och erkänna
  • Majja86
    Anonym (Lull) skrev 2020-01-29 18:04:28 följande:

Det låter ju hemskt påfrestande att leva med yngsta sonens mammas beteende. Även om det nog kan vara svårt att se sitt barn ty sig till en ny partner så måste hon lära sig att hantera det. Det hon håller på med är verkligen inte okej, och det drabbar ju barnen också. Vad har din kille sagt till henne? Eller hur hanterar ni det när hon ringer flera gånger om dagen? :/

De lustiga är att han ser inte hennes beteende på samma sätt, trots att han ibland inflikar att jag tänker rätt och har åsikter som han absolut håller med om! Men han hävdar att skulle hon nu tycka illa om mig så skulle hon säga de rätt ut till han!

Men råkar ha släkt och vänner i samma kommun som alla hört hennes skit hon sprider, men skitsnack ska man ju inte lyssna på!

Han har däremot sagt att kontakten dem emellan ska vara om just gemensamma barnet, han umgås inte med henne privat!

Men de lustiga är att han tycker att de är okej att ställa upp, följa med och samtala ibland om helt irrelevanta saker , alltså saker som INTE barnen är med på, men själv får jag inte umgås med mitt ex som dels är en av mina bättre vänner och de är han helt medveten om att vi bara var vänner sista åren.. att det inte är några känslor med!

Får inte umgås med killkompisar heller, fråga han om det och fick ?mina flickvänner har aldrig haft killkompisar som de umgås med ensamma så de känns onaturligt att du ska va ensam med dina killkompisar, även om jag litar på dig?

Märks dock på hm nu att mitt avtagande på hjälpsamhet börjar synas! Han börjar bli orolig och ängslig över hur de är hemma hos honom!

Jag diskar det jag själv använt enbart, men allt annat är orört och de har de aldrig varit såhär snart en vecka senare!

Han får fixa sin egen frukost oavsett om han försovit sig eller inte, han klagar dock på att jag måste gå upp på morgonen för annars tar han sig inte upp, men vet ni vad? De skiter jag fullständigt i!

Den dagen han är redo att gå All in då är jag redo att var mig själv igen! Nu är jag i dvala med tvångstankar över hur de ser ut rent ut sagt! Men de är inte mitt problem!

Annars så kan väl yngsta sonens mamma komma och reda upp, hon lägger sig ju i allt annat så varför kommer hon inte hit och fixar allt då?
  • Anonym (Brigit)
    Majja86 skrev 2020-01-29 21:35:19 följande:

Jag hoppas ju att mannen ska va min framtid! Därav tråden!! Få perspektiv på alla olika sätt, inte bara sitt egna inrutade mönster!

Men bara för att man har barn ihop så innebär inte de att man har rätt att styra någon människas liv, de har man inte annars heller!

Hon hade sambo själv under 2 år med sin pojk.. Så hon har ju gått vidare själv även om hon nu är singel för att han inte heller passade hennes normer och värderingar!

Men du ser ju inte skillnaden i det jag försöker säga, jag pratar inte om att ha gått vidare, jag pratar inte om att hon har hängt upp sig på mannen, jag pratar om att det handlar om barnet.

Nu säger inte jag att jag vet, för jag kan inte veta, men du har nämnt att den äldsta sonen vill kalla dig extramamma. Det kanske den yngsta har nämnt för henne och inför henne kan du se ut som en totalt gränslös människa som vill gå in och vara mamma till mannens barn. Det händer ju faktiskt att kvinnor utan barn romantiserar lite kring att vara bonusmammor och att en del går över gränser. Det ingår ju lite i bilden du ger av att städa och ta om hand också, du skulle kunna tas för att vilja ta en mammaroll. Sånt kan vara känsligt.

Om du vill ha andra perspektiv så tycker jag att du ska fundera på det perspektivet också.
  • Majja86
    Anonym (Brigit) skrev 2020-01-29 23:02:35 följande:

Men du ser ju inte skillnaden i det jag försöker säga, jag pratar inte om att ha gått vidare, jag pratar inte om att hon har hängt upp sig på mannen, jag pratar om att det handlar om barnet.

Nu säger inte jag att jag vet, för jag kan inte veta, men du har nämnt att den äldsta sonen vill kalla dig extramamma. Det kanske den yngsta har nämnt för henne och inför henne kan du se ut som en totalt gränslös människa som vill gå in och vara mamma till mannens barn. Det händer ju faktiskt att kvinnor utan barn romantiserar lite kring att vara bonusmammor och att en del går över gränser. Det ingår ju lite i bilden du ger av att städa och ta om hand också, du skulle kunna tas för att vilja ta en mammaroll. Sånt kan vara känsligt.

Om du vill ha andra perspektiv så tycker jag att du ska fundera på det perspektivet också.

Så du menar att bara för att jag tycker om att ha de rent och snyggt, att jag anser att barn ska slippa se oreda, disk, ha mat så är jag ute efter att ta mammornas roll?

Nej absolut inte, båda barnen har mammor, jag har aldrig velat ha någon roll som mamma till hans barn, eftersom båda två har sina mödrar!

Jag är väldigt principfast där och det var inte jag som gav ?bonusmamma? rollen liv utan de va killen och hans äldsta son!

Men att jag tar hand om hemmet beror mer på att jag är där 5 dagar i veckan av 7, att disken är tagen och att de är undanplockat i MIN närhet är för min skull lika väl som för att barn ska slippa vänta på tallrikarna!

Så nej jag försöker inte romantisera någon roll där jag är någon bonusmamma, Det enda jag vill med barnen där är att vara en vuxen förebild de kan vända sig till de dagar de är här, kunna utstråla trygghet och vänlighet men som sagt båda barnen har mammor, ingen har någonsin tvingat dem till nått de inte vill med relationer..

Och sen, den äldsta sonen såg ju henne som ?bonusmamma? under de året de var tillsammans och de har fortfarande tät relation även om den blivit sämre från hans sida!

Hans mamma berättar som sagt saker för mig mig!
  • Majja86
    Anonym (Brigit) skrev 2020-01-29 23:02:35 följande:

Kan även tillägga att jag diskade åt honom långt innan barnen blev presenterade också, städade och plockade!

Så de är ingenting som uppkommit sedan barnen kom Med i bilden!

De är alltså så jag alltid varit mot honom, mer på senare tid absolut men jag har varit likadan så gott som hela tiden där med disk, plock och tvätt!
  • Anonym (Sanna)
    Majja86 skrev 2020-01-29 22:47:09 följande:

De lustiga är att han ser inte hennes beteende på samma sätt, trots att han ibland inflikar att jag tänker rätt och har åsikter som han absolut håller med om! Men han hävdar att skulle hon nu tycka illa om mig så skulle hon säga de rätt ut till han!

Men råkar ha släkt och vänner i samma kommun som alla hört hennes skit hon sprider, men skitsnack ska man ju inte lyssna på!

Han har däremot sagt att kontakten dem emellan ska vara om just gemensamma barnet, han umgås inte med henne privat!

Men de lustiga är att han tycker att de är okej att ställa upp, följa med och samtala ibland om helt irrelevanta saker , alltså saker som INTE barnen är med på, men själv får jag inte umgås med mitt ex som dels är en av mina bättre vänner och de är han helt medveten om att vi bara var vänner sista åren.. att det inte är några känslor med!

Får inte umgås med killkompisar heller, fråga han om det och fick ?mina flickvänner har aldrig haft killkompisar som de umgås med ensamma så de känns onaturligt att du ska va ensam med dina killkompisar, även om jag litar på dig?

Märks dock på hm nu att mitt avtagande på hjälpsamhet börjar synas! Han börjar bli orolig och ängslig över hur de är hemma hos honom!

Jag diskar det jag själv använt enbart, men allt annat är orört och de har de aldrig varit såhär snart en vecka senare!

Han får fixa sin egen frukost oavsett om han försovit sig eller inte, han klagar dock på att jag måste gå upp på morgonen för annars tar han sig inte upp, men vet ni vad? De skiter jag fullständigt i!

Den dagen han är redo att gå All in då är jag redo att var mig själv igen! Nu är jag i dvala med tvångstankar över hur de ser ut rent ut sagt! Men de är inte mitt problem!

Annars så kan väl yngsta sonens mamma komma och reda upp, hon lägger sig ju i allt annat så varför kommer hon inte hit och fixar allt då?

Bor du alltså ändå hos honom under de här fem veckorna av lugn och ro för honom?

Vad är det då han behövde vila från?

Eller, menar du att han prövar om du kan gå in helt under hans regler att hålla käften, ligga med honom, bara umgås med de av dina vänner som han godkänner osv. Och att han dessutom blir sur för att du inte stiger upp och väcker honom på morgonen, städar hans lägenhet, fixar hans frukost, diskar hans disk osv.

Allvarligt, TS, vill du verkligen ha ett förhållande där du förväntas att ge och ge och han bara kräver saker av dig, begränsar ditt umgänge med vänner och dessutom får dig att tro att det är du som skall ändra på dig för att förhållandet skall fungera?
  • Majja86
    Majja86 skrev 2020-01-24 15:05:57 följande:

Hej!

Har en fråga till alla er som lever eller är tillsammans med någon annan än barnets förälder!

Har sedan 1 år och 6 månader varit tillsammans med en kille som har 2 barn, med olika mammor! I början så hette de ?Jag vill va säker på oss innan jag blandar in barnen och de utvecklar förtroende för någon de kanske inte håller med? visst de köper jag!

2019 i april flyttade vi ihop, i hela 4 månader innan han kasta ut mig, och tog en paus... Sedan efter ett par dagar ifrån varandra så kom han på att jo han ville ju va tillsammans med mig! Nu 5 månader senare så är vi tillsammans men att inkludera barnen igen eller ens erkänna att han är i ett förhållande är omöjligt!!! Nu ?vill han va säker på att vi aldrig kommer bråka, att vi verkligen håller i framtiden? och jag börjar tröttna nu!!

Vi har de jättebra under veckorna, sover tillsammans varje natt, och umgås helgerna han är barnledig, men så kommer barnhelgen ytterligare en vecka går och psyket tar mer stryk...

Är detta normalt? Hur lång tid kan han begära? Hur länge ska man stå ut? Och hur går man vidare från detta helt absurda förhållande enligt mig?

UPPDATERING;

Funderar och funderar!

Har tänkt att jag ikväll ska fråga honom om varför han inte gör slut istället!

Något säger mig att efter dessa veckor så kommer nått nytt att skylla på! Känns så i hela kroppen, de kommer komma någon annan förklaring till varför!

Har lyckats väldigt bra med att sluta ta ansvar för hans handlingar dessutom, disken och stöket är kvar sedan barnhelgen! Men frågor börjar komma nu, önskemål och så!

Men svarar att man sköter sitt hem som man vill ha de!

Nu är de bara 5 helger utan varandra innan målet ska nås påstås de!
  • Anonym (Sanna)
    Majja86 skrev 2020-01-30 06:56:56 följande:

UPPDATERING;

Funderar och funderar!

Har tänkt att jag ikväll ska fråga honom om varför han inte gör slut istället!

Något säger mig att efter dessa veckor så kommer nått nytt att skylla på! Känns så i hela kroppen, de kommer komma någon annan förklaring till varför!

Har lyckats väldigt bra med att sluta ta ansvar för hans handlingar dessutom, disken och stöket är kvar sedan barnhelgen! Men frågor börjar komma nu, önskemål och så!

Men svarar att man sköter sitt hem som man vill ha de!

Nu är de bara 5 helger utan varandra innan målet ska nås påstås de!

Varför överlåter du besluten om er relation till honom hela tiden?

Istället för att fråga honom varför han inte gör slut, fråga dig själv om det han ger dig är ett förhållande som du vill vara kvar i. Om det inte är det är det väl du som skall göra slut!
  • Majja86
    Anonym (Sanna) skrev 2020-01-30 07:14:54 följande:

Varför överlåter du besluten om er relation till honom hela tiden?

Istället för att fråga honom varför han inte gör slut, fråga dig själv om det han ger dig är ett förhållande som du vill vara kvar i. Om det inte är det är det väl du som skall göra slut!

För att det är inte jag som inte vågar erkänna, de är inte jag som vill hålla någon hemlig, de är inte jag som har en rosaskimrande bubbla om hur de ska vara!

Jag älskar honom och har alltid gett 100% och är som sagt villig i alla väder att kämpa för någon jag verkligen älskar istället för att släppa honom och ta nästa bästa!!

Men alla funkar olika.
  • Anonym (Sebben)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-01-30 06:56:45 följande:

Bor du alltså ändå hos honom under de här fem veckorna av lugn och ro för honom?

Eller, menar du att han prövar om du kan gå in helt under hans regler att hålla käften, ligga med honom, bara umgås med de av dina vänner som han godkänner osv. Och att han dessutom blir sur för att du inte stiger upp och väcker honom på morgonen, städar hans lägenhet, fixar hans frukost, diskar hans disk osv.

Allvarligt, TS, vill du verkligen ha ett förhållande där du förväntas att ge och ge och han bara kräver saker av dig, begränsar ditt umgänge med vänner och dessutom får dig att tro att det är du som skall ändra på dig för att förhållandet skall fungera?

Det är ett märkligt fokus på snubben och om hushållsarbetet. Snubben och barnen är under rejäl press från ett ex som använder all list, skitsnack om rejäla gränser och fördolda hot helt i syfte att mobba bort TS ur hela familjebildningen. Det är ju där problemet ligger. Och jag får inte intrycket att snubben kräver massa service - han försöker ha ett bra hem för sina barn och han får elakheter från exet om han inkluderar TS mycket i sitt liv. Exets mobbning är problemet tillsammans med TS och snubbens oförmåga att snacka ihop sig. Och snälla TS, släpp tankarna om tacksamhet för hushållsarbete - ingen av oss som sysslar med mest markservice kan räkna med sånt - vi måste sätta våra gränser och lära de andra i familjen att göra en del. Är jag borta några dagar så ser det ut som faen hemma men de har ju inte svultit.. igår fick jag ene tonårsgrabben att hänga upp tvätt och den andre fixade middagen (men köket var en röra efteråt..) Morsan var och spontan-shoppade och kom hem sent..
  • Majja86
    Anonym (Sanna) skrev 2020-01-30 06:56:45 följande:

Hade du läst hela tråden så har du läst om att jag har eget boende, men vi ses dagligen, jag sover till 99% hos honom när han är barnledig!

Nej, han kräver inte att jag ska städa, laga mat, diska, tvätta eller gå upp med honom, även om han uppskattar att jag går upp med han på morgonen så är de inget han kräver!

Han har aldrig bett mig sköta om hushållet heller utan de har jag gjort för att jag dels bodde med dem samt att jag varit arbetssökande och tycker väl att sitta framför en tv, dator hela dagarna inte ger mig mycket! Då kan jag lika gärna städa eller nått och känna mig ?nyttig?, detta med att bara sitta av tid är inget för mig!

Låta honom kontrollera vilka jag umgås med? Nej de skulle jag aldrig göra heller, jag umgås med vilka jag vill även om han tycker att de är jobbigt, han är som sagt välkommen att vara en del av mitt liv till 100%, sen om han vill ellwr inte är en annan fråga!

Jag är ingen liten hushållsslampa som du verkar vilja forma de till, bara för att jag själv har en bild av hur ett hem ska se ut så behöver inte den bilden vara lika för alla, vill han inte ha hjälpen så är han fri att säga de och de vet han med! Men han vet även lika väl nu att all hjälp upphör tills vi kan ha ett fungerande förhållande!
Svar på tråden Inkludera barnen och erkänna