Majja86 skrev 2020-01-30 08:27:05 följande:
Hade du läst hela tråden så har du läst om att jag har eget boende, men vi ses dagligen, jag sover till 99% hos honom när han är barnledig!
Nej, han kräver inte att jag ska städa, laga mat, diska, tvätta eller gå upp med honom, även om han uppskattar att jag går upp med han på morgonen så är de inget han kräver!
Han har aldrig bett mig sköta om hushållet heller utan de har jag gjort för att jag dels bodde med dem samt att jag varit arbetssökande och tycker väl att sitta framför en tv, dator hela dagarna inte ger mig mycket! Då kan jag lika gärna städa eller nått och känna mig ?nyttig?, detta med att bara sitta av tid är inget för mig!
Låta honom kontrollera vilka jag umgås med? Nej de skulle jag aldrig göra heller, jag umgås med vilka jag vill även om han tycker att de är jobbigt, han är som sagt välkommen att vara en del av mitt liv till 100%, sen om han vill ellwr inte är en annan fråga!
Jag är ingen liten hushållsslampa som du verkar vilja forma de till, bara för att jag själv har en bild av hur ett hem ska se ut så behöver inte den bilden vara lika för alla, vill han inte ha hjälpen så är han fri att säga de och de vet han med! Men han vet även lika väl nu att all hjälp upphör tills vi kan ha ett fungerande förhållande!
Jag menade verkligen inte att du är en hushållsslampa, ber om ursäkt om du uppfattade det så!
Nej, TS, jag uppfattar dig som en kärleksfull, omhändertagande kvinna, men att du gått in i något som utvecklats till en osund relation. Jag HAR läst hela tråden, i alla fall alla dina inlägg, och den bild som du ger av den här mannen är inte något som jag skulle uppmuntra någon att nöja sig med. Han har ett val och han väljer hela tiden bort dig. Han tar dig för given och eftersom du älskar honom så kan det fortgå.
Det är du som fått smyga, vara tyst och gömma dig men det är HAN som kräver lugn och ro i några veckor innan HAN skall ta beslut om han vill och kan gå all in.
Ser du inte att han inte behandlar dig juste?
Du är värld en man som med stolthet visar världen att han har lyckan av att vara i ett förhållande med dig. En man som inte gömmer undan dig och bara har ett förhållande på hans villkor. Det har du, av vad du har beskrivit här, inte nu.