• Ninis83

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Hej!

Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

• Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • valentina2012
    Zanda skrev 2020-10-19 23:50:44 följande:

Vet du, min senaste graviditet OCH förlossning var överlägset bäst och lättast trots att jag nyss fyllt 39, så behöver ju inte alls bli jobbigt!

Sant! Var du inte orolig för eventuella skador och "fel" som jag har hakat upp mig på?
  • Zanda
    Redgoldgreen skrev 2020-10-20 14:19:48 följande:

Jag har också testat det 2006, ingen höjdare alls! Oktober är ganska lagom :) Bf var 17e men han anlände igår :) Trots att det var 11 år sen sist gick förlossningen smidigt :) Blev överraskad av hur fort det gick, var på förlossningsrummet 10 min :)

Wiii stort stort GRATTIS!!! <3
  • Zanda
    valentina2012 skrev 2020-10-21 18:40:30 följande:

Sant! Var du inte orolig för eventuella skador och "fel" som jag har hakat upp mig på?

Jo, men det har jag varit alla gånger och det hör väl till tänker jag. Om du läser lite mer om det så ser du att risken ökar lite, men den är ändå väldigt låg.

Jag gjorde även moderkaksprov nu senast, mest för syskonens skull, och det var väldigt skönt!
  • Voluntas

Fick inget välkomnande i denna gruppen. Tråkigt. Trodde alla var välkomna i vår ålder.

Men men. Nu har jag plussat iaf och lämnar här. Lycka till ni andra.

• Zanda
    Voluntas skrev 2020-10-22 13:10:26 följande:

Fick inget välkomnande i denna gruppen. Tråkigt. Trodde alla var välkomna i vår ålder.

Hur menar du, varför känner du dig inte välkommen?
  • Zanda
    Voluntas skrev 2020-10-22 13:10:26 följande:

Och stort grattis!!! Hur känns det?!
  • valentina2012
    Zanda skrev 2020-10-22 11:56:54 följande:

Jo, men det har jag varit alla gånger och det hör väl till tänker jag. Om du läser lite mer om det så ser du att risken ökar lite, men den är ändå väldigt låg.

Jag gjorde även moderkaksprov nu senast, mest för syskonens skull, och det var väldigt skönt!

Fick du välja det alltså? Här får man inte det utan "anledning"... Gjorde du utökat eller snabbanalys efter de tre vanligaste trisomier a?
  • Redgoldgreen
    valentina2012 skrev 2020-10-18 21:35:35 följande:

Så underbart att läsa jag blir peppad av ditt inlägg! Jag har inte fyllt 36 än (snart dock) och jag tvekar pga min ålder att skaffa ett tredje barn. Blir nojjig för allt från att min kropp inte ska fixa det lika bra till kromosomavvikelser och annat..... Jag var nyss fyllda 28 med första barnet och nyss fyllda 30 med andra, och det är ju inte såå himla länge sen men ändå tror jag allting ska vara annorlunda nu... Så tack för peppande inlägg :)

Jag fick 3an nu i måndags, är 37 och har fött vid 23 och 26 också :) Min tredje graviditet och förlossning var klart lättast! Jag blev förvånad över framför allt förlossningen hur lätt det var!
  • Redgoldgreen
    valentina2012 skrev 2020-10-18 21:35:35 följande:

Så underbart att läsa jag blir peppad av ditt inlägg! Jag har inte fyllt 36 än (snart dock) och jag tvekar pga min ålder att skaffa ett tredje barn. Blir nojjig för allt från att min kropp inte ska fixa det lika bra till kromosomavvikelser och annat..... Jag var nyss fyllda 28 med första barnet och nyss fyllda 30 med andra, och det är ju inte såå himla länge sen men ändå tror jag allting ska vara annorlunda nu... Så tack för peppande inlägg :)

Jag fick 3an nu i måndags, är 37 och har fött vid 23 och 26 också :) Min tredje graviditet och förlossning var klart lättast! Jag blev förvånad över framför allt förlossningen hur lätt det var!
  • Redgoldgreen
    Zanda skrev 2020-10-22 11:52:41 följande:

Wiii stort stort GRATTIS!!! <3

Tack så hemskt mycket <3 Vi njuter här hemma :) Hade glömt hur mysigt det är!
Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?