Inlägg från: Redgoldgreen |Visa alla inlägg
  • Redgoldgreen

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Zanda skrev 2020-10-18 08:02:09 följande:

Hej!

Får man vara med här? Blir galen av att inte ha nån att bolla med nämligen!

Jag är nyss fyllda 40 och har redan fem barn som är 8,6,4,2 och minstingen är född i början på året. Har aldrig planerat för så många barn eller varit så barnkär haha, men visste ju inte då hur kul och mysigt det är! <3

Iaf så drömmer jag om en liten till, en sista bebis, mannen är väl inte lika på men hakar på om jag vill.

Har dock drabbats av åldersnoja de luxe sen jag fyllde 40, och är sååå rädd att det inte ska gå nu...Har blivit gravid typ direkt med alla de andra, femman är dessutom ett litet hoppsan, men nu vid senaste ÄL hände inget så blev helt nojjig...Egentligen vill jag vänta lite och hinna jobba ett tag först, men vet inte om jag vågar pga min ålder...

Suck, vilket rörigt inlägg det blev!

Men att inget händer med en gång är ju mer regel än undantag för de flesta, det ska du nog inte oroa dig för! Att du skulle gå från superfertil till infertil på ett år känns inte så troligt. Tror du hakar upp dig på siffran 40 :) Själv är jag 37, inte jättegammal men ville ändå komma igång så att sambon som är yngre verkligen skulle hinna få bli pappa. Hoppsan, det gick på första ägglossningen där med! Sista jag var gravid var jag 23 och 26 och då gick det också fort. Det kommer gå som en dans, oavsett om det blir nu eller om du jobbar lite :)
  • Redgoldgreen
    Zanda skrev 2020-10-18 14:37:06 följande:

Tack!

Vad härligt att det gick direkt!!

Och jag vet, 40 är bara en siffra som jag hakar upp mig på...haha är bara så otålig av mig!

Läste att dom där skrämselsiffrorna där fertiliteten dalar lavinartat runt 36 är från 1700-talets Frankrike eller nåt, alltså när man hade mindre kunskap om sjukdomar som kan påverka och folk dog vid 50.. Väldigt konstigt att det fortfarande tas för sanning tycker jag om det är så :)

Annars tror jag att det bara är individuellt! Även om du struntar i att skydda dig nu framöver hinner du ju kanske jobba nåt år, men du kanske har tänkt dig lite längre :)
  • Redgoldgreen
    Zanda skrev 2020-10-18 15:24:13 följande:

Jo det där har jag också hört - tack för pepp! Äggstockarna lägger väl förhoppningsvis inte av från en dag till en annan heller hoppas jag!

Även om vi väntar lite så väntar vi nog inte jättelänge, fram till våren/sommaren kanske. Vill mest inte bli gravid så jag är höggravid eller föder mitt i sommaren då jag testade det i rekordvärmen 2018 och känner att jag inte behöver en repris på det!

När har du BF?

Jag har också testat det 2006, ingen höjdare alls! Oktober är ganska lagom :) Bf var 17e men han anlände igår :) Trots att det var 11 år sen sist gick förlossningen smidigt :) Blev överraskad av hur fort det gick, var på förlossningsrummet 10 min :)
  • Redgoldgreen
    valentina2012 skrev 2020-10-18 21:35:35 följande:

Så underbart att läsa jag blir peppad av ditt inlägg! Jag har inte fyllt 36 än (snart dock) och jag tvekar pga min ålder att skaffa ett tredje barn. Blir nojjig för allt från att min kropp inte ska fixa det lika bra till kromosomavvikelser och annat..... Jag var nyss fyllda 28 med första barnet och nyss fyllda 30 med andra, och det är ju inte såå himla länge sen men ändå tror jag allting ska vara annorlunda nu... Så tack för peppande inlägg :)

Jag fick 3an nu i måndags, är 37 och har fött vid 23 och 26 också :) Min tredje graviditet och förlossning var klart lättast! Jag blev förvånad över framför allt förlossningen hur lätt det var!
  • Redgoldgreen
    valentina2012 skrev 2020-10-18 21:35:35 följande:

Så underbart att läsa jag blir peppad av ditt inlägg! Jag har inte fyllt 36 än (snart dock) och jag tvekar pga min ålder att skaffa ett tredje barn. Blir nojjig för allt från att min kropp inte ska fixa det lika bra till kromosomavvikelser och annat..... Jag var nyss fyllda 28 med första barnet och nyss fyllda 30 med andra, och det är ju inte såå himla länge sen men ändå tror jag allting ska vara annorlunda nu... Så tack för peppande inlägg :)

Jag fick 3an nu i måndags, är 37 och har fött vid 23 och 26 också :) Min tredje graviditet och förlossning var klart lättast! Jag blev förvånad över framför allt förlossningen hur lätt det var!
  • Redgoldgreen
    Zanda skrev 2020-10-22 11:52:41 följande:

Wiii stort stort GRATTIS!!! <3

Tack så hemskt mycket <3 Vi njuter här hemma :) Hade glömt hur mysigt det är!
  • Redgoldgreen
    valentina2012 skrev 2020-10-23 21:52:40 följande:

Åh grattis! Underbart! Hade du några nojjor? Jag tänker mest på syskonen, hur det skulle bli för dem, vi har ju så etablerat liv och har det så himla bra vi 4 nu. Vill inte "förstöra" något. Man vet ju inte vad för barn man får.. Det är ett så enormt stort steg! Läskigt... Men kan inte släppa tanken. Så någonstans så vill jag ju...

Du kan väl prata lite med syskonen om vad de skulle tycka? Mina stora har varit odelat positiva! De älskar lillbrollan mer än oss nu, haha! Puss och gos och kärleksbetygelser hela dagarna :) Jag visste ju sen innan att min 14åring är helt galet förtjust i bebisar, men var lite orolig för svartsjuka hos 11åringen. Men det har gått fantastiskt bra, och de förstår att jag har lite mindre tid till läxor och umgänge med dem
Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?