Finmamma skrev 2020-12-14 19:54:31 följande:
Tycker det är så häftigt att du/ni vågar. Önskar att jag vågade ?sticka? ut. Har alltid gjort precis allt by the book. Pluggade vidare direkt efter studenten, träffade min man, förlovade oss några år senare, gifte oss ytterligare ett par år senare, skaffade barn något år senare, sen kom tvåan, köpte hus, bilar, gjorde karriär...
Ja listan är lång, men som sagt allt i ?rätt? ordning. Till hösten börjar sonen på högstadiet och vår dotter börjar 4:an.
Jag blir så ledsen över att inte våga, jag vill så gärna uppleva en graviditet igen, att få se ett barn formas och växa upp till en egen person. Önskar så att detta hade kommit för fyra år sen, när min minsta var 5.
Min man är ett bollplank på mina villkor, han drar inte igång ett samtal om inte jag gör det. Han är verkligen försiktig. Men jag hade önskat ett större engagemang.
Imorgon har jag ett inbokat VUL för att se om allt är ok. Tror jag går in i v 7 imorgon. Jag undrar hur det kommer kännas om allt är ok, om det verkligen finns något där.. ett tickande hjärtat. Jag undrar om det kan påverka mig i mitt beslut.
Efter gymnasiet va ja så skoltrött att det inte ens va att fundera på att plugga vidare. Så jag jobbade, och fick 4 barn :)
Men pluggandet har jag tagit igen med råge nu. Påbörjar snart min 3e utbildning på yrkeshögskola :)
Började den 1a år 2016. Den ledde till ett jobb jag inte trivdes med. Så sa upp mig för att inte gå in i väggen helt å hållet.
Spännande med VUL imorgon. Hoppas allt ser bra ut. Jaaa, ett tickande hjärta kan nog sätta igång en massa känslor inom dig.
Jag tänker att det ändå kan va "enklare" att få en liten sladdis. De stora barnen är mer självgående. Kan säkert vara sugna på att hjälpa till lite med lillebror/lillasyster osv? Sen blir det ju såklart en rejäl omställning.
Det har hänt så mycket tråkigt i min närhet det här året, som verkligen har fått mig att inse att man inte kan ta nånting för givet. Livet kan ta slut när som helst. Så jag har bestämt mig för att inte låta andra påverka hur jag ska leva mitt liv. Eller hur många barn jag och min man ska ha. Hur länge jag ska plugga osv. Man ska göra det man mår bra av helt enkelt! <3
Men nu blir jag sååå avis på dig som har VUL imorrn. Jag har bokat in ett tidigt UL den 30/12, men det är ju huuur långt bort som helst! :/