• Ninis83

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Hej!

Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

• Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • Goldenrobot
    skaviblifyra skrev 2021-01-27 19:17:47 följande:

vecka 6+4 så lääänge kvar.

Stackare! <3 Du har ju alldeles säkert redan provat _allt_ som kan tänkas hjälpa mot illamående men oombett frågar jag: har du testar att ta extra B-vitamin (B6 - pyridoxin)? Ett tips som jag sällan ser men som verkade som ett trollslag för mig - och även en vän som provade.
  • Nojjig
    Goldenrobot skrev 2021-01-27 19:30:01 följande:

Stackare! <3 Du har ju alldeles säkert redan provat _allt_ som kan tänkas hjälpa mot illamående men oombett frågar jag: har du testar att ta extra B-vitamin (B6 - pyridoxin)? Ett tips som jag sällan ser men som verkade som ett trollslag för mig - och även en vän som provade.

Hur mycket tog du då?
  • Goldenrobot
    Nojjig skrev 2021-01-28 20:06:22 följande:

Hur mycket tog du då?

Jag har utöver Apoteket Kvinna som innehåller bara 1,3 mg B6 tagit 2 tabletter Beviplex Forte som innehåller 15 mg B6 per tablett (doseringen på dem är 1-3 tabletter per dag) så totalt 31,3 mg per dag vilket räckte för mig.

Har sett rekommendationer på 30-75 mg B6 vid illamående. Det finns ju andra B6-tillskott och det här var den jag redan hade hemma :)
  • skaviblifyra

Vi här ikväll haft vårt första riktigt positiva samtal om graviditeten. Vi var väldigt sugna inför och var så väldigt glada. Men sen när det var ett faktum blev vi bägge helt tagna på sängen och skraja. Men nu har vi pratat om det och hur vi ska berätta för de stora. Känns så mkt bättre. Men sen när jag mår så dåligt så blir tankarna rätt mörka. Men mina kvällar är rätt drägliga så då kommer det lite fina tankar med. Hur går det för er andra??

• tjoppan

Idag har jag varit på KUB!

Låg risk på alla 3 trisomi.

Fick BF 8/8, så v. 13+0 idag :)

Så snart ska vi väl ta och berätta för syskonen, och övrig familj å vänner. Tar bara emot lite, då jag vet att vissa dryga kommentarer kommer komma, då detta blir vårt 5e barn.

Men, det är väl eg bara att ignorera de kommentarerna å fortsätta leva vårt liv :)

• SoulsWillRise

Stort lycka till <3 :) Jag är 32, och precis som du har jag två barn födda 2008 och 2011. Fick en liten sladdis för 2 månader sen :)

• primo

Hej vill gärna hänga med här.

Jag är 36 år och gift, vi har 3 barn som är födda -10 -12 -13 och vi bestämde julen 2019 att vi ville skaffa en sladdis, nu har vi kommit till punkten att nu är det dags att försöka.

I måndags tog jag ut min hormonspiral.

Vi försökte bli gravida i 3 1/2 år med första, dom andra blev till efter nån månad, så jag är lite orolig att det inte kommer funka nu när jag blivit så gammal.

Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?