• Ninis83

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Hej!

Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

• Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • Jelumima

Spännande och läsain era tankar.

Själv är jag 37 år och har två barn sedan ett tidigare äktenskap. Min dotter är född 2011 och min son 2013. Jag och min nya man har nu bestämt att försöka bli gravida och få ett gemensamt barn.

Vi får se om det går med tanke på min ålder.

Sedan är jag orolig för hur kroppen ska fixa en till graviditet.

Önskar er alla lycka till!

• Kajjoh
    Jelumima skrev 2021-01-02 22:06:06 följande:

Spännande och läsain era tankar.

Själv är jag 37 år och har två barn sedan ett tidigare äktenskap. Min dotter är född 2011 och min son 2013. Jag och min nya man har nu bestämt att försöka bli gravida och få ett gemensamt barn.

Vi får se om det går med tanke på min ålder.

Sedan är jag orolig för hur kroppen ska fixa en till graviditet.

Önskar er alla lycka till!

Hej,

Samma förutsättningar som du dock är jag nu gravid i v 27. Barnen i samma ålder och jag fyllde precis 38. 3 månader kvar!!

Jag blev gravid efter 2 månader och märker ingen skillnad mot tidigare graviditet. Kunde t.o.m. träna som i att springa längre än vad jag gjort tidigare, till v 22. Möjligtvis att jag är lite tröttare nu. Vilar gärna vilket va helt omöjligt vid graviditet nr 2 :). Återstå att se hur kroppen är efteråt.

Väldigt kul att få dela denna graviditet m övriga barn som är superpeppade :)

Lycka till!
  • skaviblifyra

Vi har försökt sen september ett försök precis när jag tog spiralen månader efter körde vi nog ordentligt sen fick vi kalla fötter körde kondom och nu i dec bestämde vi oss för att köra igen men sen mitt i fick vi ångest och började skydda oss igen mitti. Saken är den att lillasyster som gjort att vi varit tveksamma och väntat många år återigen blivit jobbig. Senast igår så sa vi ska vi verkligen "förstöra" det vi har. men ja så nu tog jag ett test och det var positivt. känner bara skräck nu. vet inte ens hur jag ska berätta att det gått vägen. vill jag vill vi??? fan jag är ju gammal med nu och barnen...herregud vilken röra. Jag hade ju velat vara glad. Men vet inte alls är rädd också för själva graviditeten varit sjukskriva bägge gångerna förut. vill bara hemma mig under en sten nu. och corona på det. ja den gör ju iofs att det är lättare att gömma graviditeten då man inte träffar ngn.om vi nu tänker avbryta. gulp

• valentina2012
    skaviblifyra skrev 2021-01-06 08:19:09 följande:

Vi har försökt sen september ett försök precis när jag tog spiralen månader efter körde vi nog ordentligt sen fick vi kalla fötter körde kondom och nu i dec bestämde vi oss för att köra igen men sen mitt i fick vi ångest och började skydda oss igen mitti. Saken är den att lillasyster som gjort att vi varit tveksamma och väntat många år återigen blivit jobbig. Senast igår så sa vi ska vi verkligen "förstöra" det vi har. men ja så nu tog jag ett test och det var positivt. känner bara skräck nu. vet inte ens hur jag ska berätta att det gått vägen. vill jag vill vi??? fan jag är ju gammal med nu och barnen...herregud vilken röra. Jag hade ju velat vara glad. Men vet inte alls är rädd också för själva graviditeten varit sjukskriva bägge gångerna förut. vill bara hemma mig under en sten nu. och corona på det. ja den gör ju iofs att det är lättare att gömma graviditeten då man inte träffar ngn.om vi nu tänker avbryta. gulp

Vad jobbigt att känna så... Men inte ovanligt i början sådär. det kanske känns annorlunda om ett tag? Vad säger maken?
  • skaviblifyra

Vi är överens om att vi inte vet. bägge vill ha en bebis men bägge förstår inte om vi orkar. Rädd för det som kommer...Och nu med covid och vi bägge jobbar med det på olika sätt...Och båda äldre barnen kräver mkt nu och bråkar som tusan hur blir det när en bebis kommer ta 90% av tiden. Vi har det extra jobbigt med dottern nu när det är lov hon klarar ej av förändring. Så tänker att om en två veckor så här det ordnar sig och då kanske vi kan tänka klarare. Det är ju ingen brådska. Och vi tänkte göra nipt eller moderkaksprov. För ett svårt sjukt barn är inte aktuellt om vi kan välja...

• valentina2012
    skaviblifyra skrev 2021-01-08 22:18:55 följande:

Vi är överens om att vi inte vet. bägge vill ha en bebis men bägge förstår inte om vi orkar. Rädd för det som kommer...Och nu med covid och vi bägge jobbar med det på olika sätt...Och båda äldre barnen kräver mkt nu och bråkar som tusan hur blir det när en bebis kommer ta 90% av tiden. Vi har det extra jobbigt med dottern nu när det är lov hon klarar ej av förändring. Så tänker att om en två veckor så här det ordnar sig och då kanske vi kan tänka klarare. Det är ju ingen brådska. Och vi tänkte göra nipt eller moderkaksprov. För ett svårt sjukt barn är inte aktuellt om vi kan välja...

Jag känner igen velandet och tveksamheten.. Vill bara vara säker.. Men känns som nu eller aldrig. Jag har varit skräckslagen av alla katastroftankar men har ändå vågat köra några gånger oskyddat. Har haft en liten förhoppning i smyg men det har inte blivit något. Samtidigt är jag livrädd av tanken om det skulle bli något. så dubbelt.....
  • MeandHim

Jag har två barn sen innan, träffade min nya som oxå har två sen innan för 4 år sen och vi bestämde oss för ett gemensamt barn. Sa oxå att jag vägrar ta hormoner osv, går det så går det annars skiter vi i det.

Jag var livrädd för jag får HG (extremt graviditetsillamående) men vi testade och det tog sig väldigt snabbt, typ 3-e försöket och då är jag 38 och han 42. Bebisen kommer om ca 2 veckor, en rejäl sladdis då de andra blir 11 och 14 år. Vill man och suget finns där så kör på! Men visst är det skrämmande att börja om det kan jag inte neka till haha.

• valentina2012
    Ninis83 skrev 2020-01-21 09:46:12 följande:

Hej!

Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

Hur har det gått TS?
  • valentina2012
    Finmamma skrev 2020-12-14 21:15:59 följande:

Du låter som en väldigt klok, sund och fin människa. Önskar dig bara allt fint i livet. Vi kan väl se vart det bär av för oss båda, inte långt till ditt VUL. Men jag vet att det känns som en evighet.

Hur har det gått Finmamma? ????
  • Goldenrobot
    skaviblifyra skrev 2021-01-08 22:18:55 följande:

Åh, skaviblifyra <3 Jag hade kunnat skriva det inlägget.. Brottas med samma känslor.

Våra "stora" blir 10 resp 7.

Sjuåringen är smått galen och svårhanterlig även utan att vi har en bebis inkl sömnbrist, tidsbrist o s v. Vi bor i en förvisso stor trea så barnen delar redan rum, och med en till blir vi ännu ett rum kort (lgh är stor med stora rum men de går inte att dela av).
Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?