• Ninis83

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Hej!

Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

• Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • skaviblifyra

massa symtom sen en vecka. ont i magen ömma bröst mår illa, negativt test idag, bim på lör. så segt att vänta

• Fiiaaa
    skaviblifyra skrev 2020-10-14 21:38:07 följande:

massa symtom sen en vecka. ont i magen ömma bröst mår illa, negativt test idag, bim på lör. så segt att vänta

Hur går det? Har också bim idag. Fast vi har ju inte försökt på riktigt. Men lite i smyg kan man ju hoppas ändå även fast jag velar. Skulle såklart ändå bli överlycklig för ett plus. Hade jag bara ett test hemma så skulle jag testa.
  • tjoppan

Håller tummarna för alla er med BIM i dagarna!

Förra månaden hade ja antingen en kemisk graviditet, eller vad det kallas, eller så spökstreck på 3st cb test.

Beräknad ägglossning inom 2-3 dagar. Så vi får väl se om det blir nått försök den här månaden eller inte :)

• Fiiaaa
    tjoppan skrev 2020-10-17 18:02:51 följande:

Håller tummarna för alla er med BIM i dagarna!

Förra månaden hade ja antingen en kemisk graviditet, eller vad det kallas, eller så spökstreck på 3st cb test.

Beräknad ägglossning inom 2-3 dagar. Så vi får väl se om det blir nått försök den här månaden eller inte :)

Håller tummarna, så blir det mer spännande sen vid bim ;)
  • Fiiaaa
    valentina2012 skrev 2020-10-14 16:49:11 följande:

Hur går det för alla? Jag velar fortfarande fram och tillbaka.... Så tröttsamt.

Samma här. Skönt att man inte är ensam om att vela :)
  • Tvillingarna14

Hej,

Är 44 år och har tvillingar som i januari blir sju. Är väldigt sugen på syskon till killarna, men vet så klart att det är ganska svårt att bli gravid i denna ålder. Vi tänker testa iaf och blir det något så är det fantastiskt, och blir det inte har vi våra underbara barn. BIM runt den 27/10. Håll tummarna.

• skaviblifyra

mensen kom idag. Trist men varit rätt rörigt här hemma så kanske lika bra att det dröjer en ellee fler månader. lycka till ni andra

• Zanda

Hej!

Får man vara med här? Blir galen av att inte ha nån att bolla med nämligen!

Jag är nyss fyllda 40 och har redan fem barn som är 8,6,4,2 och minstingen är född i början på året. Har aldrig planerat för så många barn eller varit så barnkär haha, men visste ju inte då hur kul och mysigt det är! <3

Iaf så drömmer jag om en liten till, en sista bebis, mannen är väl inte lika på men hakar på om jag vill.

Har dock drabbats av åldersnoja de luxe sen jag fyllde 40, och är sååå rädd att det inte ska gå nu...Har blivit gravid typ direkt med alla de andra, femman är dessutom ett litet hoppsan, men nu vid senaste ÄL hände inget så blev helt nojjig...Egentligen vill jag vänta lite och hinna jobba ett tag först, men vet inte om jag vågar pga min ålder...

Suck, vilket rörigt inlägg det blev!

• Less is more
    Zanda skrev 2020-10-18 08:02:09 följande:

Hej!

Får man vara med här? Blir galen av att inte ha nån att bolla med nämligen!

Jag är nyss fyllda 40 och har redan fem barn som är 8,6,4,2 och minstingen är född i början på året. Har aldrig planerat för så många barn eller varit så barnkär haha, men visste ju inte då hur kul och mysigt det är! <3

Iaf så drömmer jag om en liten till, en sista bebis, mannen är väl inte lika på men hakar på om jag vill.

Har dock drabbats av åldersnoja de luxe sen jag fyllde 40, och är sååå rädd att det inte ska gå nu...Har blivit gravid typ direkt med alla de andra, femman är dessutom ett litet hoppsan, men nu vid senaste ÄL hände inget så blev helt nojjig...Egentligen vill jag vänta lite och hinna jobba ett tag först, men vet inte om jag vågar pga min ålder...

Suck, vilket rörigt inlägg det blev!

Det kanske räcker med barn. Det blir mycket att hinna med.

Barnen kommer börja skolan, ha läxor, ha fritidsintressen och kompisar. Det finns ett hem att sköta.

Det är ju bara att trycka fram en massa barn. Varje barn behöver också tid och uppmärksamhet.

Sen förstår jag inte heller hur man på ett seriöst sätt ska kunna hinna med ett jobb - med +fem barn tätt. Det går ju inte - då ddt kommer bli en massa FP och vabb-dagar bland annat.
Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?