Inlägg från: Fiiaaa |Visa alla inlägg
  • Fiiaaa

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Hej!

Rolig tråd. Jag är 38 och har två barn, 5 och 2. Så riktigt en sladdis kanske det inte skulle bli. Men vi velar och velar. När tvåan kom var vi helt säkra på att det var stopp. Men nu börjar jag vela lite... och jag märker att min man är lite på samma linje, även om han aldrig skulle erkänna det. Så jag vet inte. Inga aktiva försök än så länge, vi använder också avbrutet som enda preventivmetod...det har vi å andra sidan gjort typ sen vi var 25 utan några missöden, däremot snabbt gravida när vi velat, så det känns ju inte troligt att plötsligt råka bli gravid av en miss vid 38. Även om det nog vore det bästa att bara ?hoppsan??så att vi slapp ta beslutet, haha.

Vi fick till det runt äl den här månaden iaf och har bim nästa vecka...så lite kan man ju alltid hoppas i smyg

Håller tummarna för er andra

• Fiiaaa
    skaviblifyra skrev 2020-10-14 21:38:07 följande:

massa symtom sen en vecka. ont i magen ömma bröst mår illa, negativt test idag, bim på lör. så segt att vänta

Hur går det? Har också bim idag. Fast vi har ju inte försökt på riktigt. Men lite i smyg kan man ju hoppas ändå även fast jag velar. Skulle såklart ändå bli överlycklig för ett plus. Hade jag bara ett test hemma så skulle jag testa.
  • Fiiaaa
    tjoppan skrev 2020-10-17 18:02:51 följande:

Håller tummarna för alla er med BIM i dagarna!

Förra månaden hade ja antingen en kemisk graviditet, eller vad det kallas, eller så spökstreck på 3st cb test.

Beräknad ägglossning inom 2-3 dagar. Så vi får väl se om det blir nått försök den här månaden eller inte :)

Håller tummarna, så blir det mer spännande sen vid bim ;)
  • Fiiaaa
    valentina2012 skrev 2020-10-14 16:49:11 följande:

Hur går det för alla? Jag velar fortfarande fram och tillbaka.... Så tröttsamt.

Samma här. Skönt att man inte är ensam om att vela :)
  • Fiiaaa

Nu är jag på bim+2, men ingen mens att skåda. Däremot molvärk hela tiden i tre-fyra dagar nu, och en sjujäkla pms-känning. Köpte ett test igår, inte en tillstymmelse till streck där inte. Återstår bara att se vart mensen tagit vägen. Suck!

• Fiiaaa
    valentina2012 skrev 2020-10-19 20:54:03 följande:

Vad är det som får dig att tveka? :) skönt som sagt att inte vara ensam. Här går tankarna mycket att "man vet vad man har" osv. Vi har det så himla bra nu, känns som att utmana ödet.... Men samtidigt vet jag att det inte finns något sådant..

Jag skulle kunna säga att hjärtat säger ja, men hjärnan tvekar... Dels undrar jag om jag kommer att kunna ge alla barnen den tid och uppmärksamhet jag vill, ifall det är tre. Jag är ju en sån som helst vill vara med på varenda fotbollsmatch, flöjtkonsert och avslutning...typ. Sen att det blir lite meckigare med tre. Allt från att få ihop vardagen, till bil och semestrar, etc. Att förlänga småbarnstiden ytterligare...hur mycket jag än älskar den så är det ju inte en dans på rosor varje måndagkväll om du förstår vad jag menar... Och sen, tänk om vi skulle få ett lillasyskon med särskilda behov...vad skulle det betyda för vår lilla familj och de två älsklingarna vi redan har, med tanke på det jag nämnt ovan. Lite så går tankarna. Samtidigt som hjärtat längtar efter en till och bara kan se hur härligt det skulle vara med tre barn, kanske ännu mer när de blir lite äldre.
  • Fiiaaa
    Zanda skrev 2020-10-20 00:02:38 följande:

Det här låter säkert jättekonstigt, men jag har betydligt mer tid nu än med två barn! De blir ju äldre, klarar lite mer själva osv. Vi har också mycket aktiviteter, men det funkar faktiskt. Gör också en hel del med var och en för sig, det gäller bara att göra det sol en del av vardagen - handla, träna, laga mat osv. Reser gör vi också, ja tycker inte att antalet begränsar särskilt ofta. (fråga mig inte en måndag 17.35 när alla är hungriga och väntar på middag samtidigt...gaaaah!! )

Känner igen mig mycket i det du skriver om oro - har tänkt likadant många gånger, framförallt hur det skulle kunna påverka de barn vi redan har. Min BM har dock varit otroligt klok där och sagt saker som att de allra flesta barn föds friska, ännu fler av äldre mödrar då man kollar upp mer och så. Sen vet du ju aldrig vad som händer oavsett, alla kan ju rycka ut för sjukdomar, olyckor och så, men risken även där är ju så liten. Hon sa också alltid att det är flera tusen ggr större risk att dö i en bilolycka på väg till jobbet än att nåt ska hända ens barn, födda och ofödda. Låter säkert sjukt, men det har hjälpt mig att tänka på det! <3

Åh tack för pepp <3 Låter ju bra. Kloka ord där från din BM, det är ju sant. Inget är ju garanterat i livet.
  • Fiiaaa
    Voluntas skrev 2020-10-20 19:42:36 följande:

När har ni andra bim? Jag hr den 26e.

I lördags. Två negativa tester. Nu oroar jag mig typ för att ha kommit in i klimakteriet eller nåt. Men det vore väl ändå lite random vid 38?!?
Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?