• Ninis83

Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

Hej!

Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

• Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • Fiiaaa

Hej!

Rolig tråd. Jag är 38 och har två barn, 5 och 2. Så riktigt en sladdis kanske det inte skulle bli. Men vi velar och velar. När tvåan kom var vi helt säkra på att det var stopp. Men nu börjar jag vela lite... och jag märker att min man är lite på samma linje, även om han aldrig skulle erkänna det. Så jag vet inte. Inga aktiva försök än så länge, vi använder också avbrutet som enda preventivmetod...det har vi å andra sidan gjort typ sen vi var 25 utan några missöden, däremot snabbt gravida när vi velat, så det känns ju inte troligt att plötsligt råka bli gravid av en miss vid 38. Även om det nog vore det bästa att bara ?hoppsan??så att vi slapp ta beslutet, haha.

Vi fick till det runt äl den här månaden iaf och har bim nästa vecka...så lite kan man ju alltid hoppas i smyg

Håller tummarna för er andra

• Kajjoh

Hej,

Vi har redan kört igång!

2 barn idag yngsta 7.

I v 12, och är mest orolig för kub.

Om det skulle visa ngt...

Annars är det så välkommet.

Min BM sa att det hade blivit nästan lite vanligt iaf barn nr 3 och att flera ändå väntar några år emellan.

:)

• greeneyes
    valentina2012 skrev 2020-09-19 17:57:38 följande:

Hur går det greeneyes?

Falskt alarm! Fick mensen. Men tror att ägget befruktades men inte föste i slutändan, för jag hade så tydliga symptom - precis som vid tidigare grav.

Ska faktiskt till en fertilitetsklinik på fredag och kolla förutsättningarna, ultraljud och blodprov på äggkvalitet mm... får se vad de säger, kanske inte ens är möjligt att bli gravid längre, har ju tydliga förklimakterie-tecken...

Hur går det för dig?
    2007 & 2013
  • greeneyes
    Fiiaaa skrev 2020-09-19 21:11:35 följande:

Hej!

Rolig tråd. Jag är 38 och har två barn, 5 och 2. Så riktigt en sladdis kanske det inte skulle bli. Men vi velar och velar. När tvåan kom var vi helt säkra på att det var stopp. Men nu börjar jag vela lite... och jag märker att min man är lite på samma linje, även om han aldrig skulle erkänna det. Så jag vet inte. Inga aktiva försök än så länge, vi använder också avbrutet som enda preventivmetod...det har vi å andra sidan gjort typ sen vi var 25 utan några missöden, däremot snabbt gravida när vi velat, så det känns ju inte troligt att plötsligt råka bli gravid av en miss vid 38. Även om det nog vore det bästa att bara ?hoppsan??så att vi slapp ta beslutet, haha.

Vi fick till det runt äl den här månaden iaf och har bim nästa vecka...så lite kan man ju alltid hoppas i smyg

Håller tummarna för er andra

Haha, exakt så har jag resonerat - hoppats på en oops nu vid 38 för att slippa ta ett aktivt beslut mm...
    2007 & 2013
  • greeneyes
    Kajjoh skrev 2020-09-19 21:24:19 följande:

Hej,

Vi har redan kört igång!

2 barn idag yngsta 7.

I v 12, och är mest orolig för kub.

Om det skulle visa ngt...

Annars är det så välkommet.

Min BM sa att det hade blivit nästan lite vanligt iaf barn nr 3 och att flera ändå väntar några år emellan.

:)

Grattis till bebben i magen! Ja, min yngsta är också drygt 7 år :)
    2007 & 2013
  • tjoppan

Jag är "bara" 35 år, iaf i ca 3 1/2 månad till ;)

Men hoppas att jag får hänga här med er ändå.

Vi har 4 barn, yngsta har fyllt 5 år nyligen.

Jag är sååå bebissjuk vissa dagar! Jag har diskuterat lite med maken, som inte alls är på samma nivå.

Men efter jag berättat exakt hur jag känner, så har han valt att köra oskyddat denna månad.

(jag vägrar hormoner i form av p-medel, så vi har kört avbrutet/kondom sedan vi fick barn nr 2 typ)

Har ägglossning typ idag, så nu återstår några veckors dryg väntan.

Till saken hör att jag är en aning osäker på det här valet ibland. Inte för att ja tror att vi inte skulle orka eller ha råd med ett till barn. Utan mer för att ja gruvar över alla dumma kommentarer man kommer få, om det blir ett 5e barn :/

Jag är arbetslös, sa upp mig själv från skittjänsten jag hade. Började plugga. Är klar med nuvarande utbildning i slutet på detta år.

Men tänker att om det blir bebis, kan jag plugga kurser på distans samtidigt, som stärker min position på arbetsmarknaden längre fram.

Är jag helt galen eller?! Hjälp mig! Säg att det är fullt rimligt att göra så ;)

• Kajjoh
    tjoppan skrev 2020-09-21 14:25:00 följande:

Jag är sååå bebissjuk vissa dagar! Jag har diskuterat lite med maken, som inte alls är på samma nivå.

Men efter jag berättat exakt hur jag känner, så har han valt att köra oskyddat denna månad.

(jag vägrar hormoner i form av p-medel, så vi har kört avbrutet/kondom sedan vi fick barn nr 2 typ)

Till saken hör att jag är en aning osäker på det här valet ibland. Inte för att ja tror att vi inte skulle orka eller ha råd med ett till barn. Utan mer för att ja gruvar över alla dumma kommentarer man kommer få, om det blir ett 5e barn :/

Jag är arbetslös, sa upp mig själv från skittjänsten jag hade. Började plugga. Är klar med nuvarande utbildning i slutet på detta år.

Men tänker att om det blir bebis, kan jag plugga kurser på distans samtidigt, som stärker min position på arbetsmarknaden längre fram.

Är jag helt galen eller?! Hjälp mig! Säg att det är fullt rimligt att göra så ;)

Så länge ni klara er ekonomiskt är väl det en bra plan! Antar att ni gör det då valt att avsluta din anställning. Dock kanske inte helt random kuser men att fokusera på ngt ämne är ju bra, som sen kan gynna dig i de jobbval du vill göra. Men du har alltså redan pluggat ett tag?
  • tjoppan
    Kajjoh skrev 2020-09-21 22:02:15 följande:

Så länge ni klara er ekonomiskt är väl det en bra plan! Antar att ni gör det då valt att avsluta din anställning. Dock kanske inte helt random kuser men att fokusera på ngt ämne är ju bra, som sen kan gynna dig i de jobbval du vill göra. Men du har alltså redan pluggat ett tag?

Klart man inte kan köpa exakt allt man vill ha när man stämplar/pluggar/är föräldraledig.

Men det gäller ju de allra flesta familjerna tror ja :)

Näe, precis. Tänkte inte random kurser, utan sådana kurser som gör mig än mer attraktiv inom den sorts tjänster jag kan söka sedan..

Jag sa upp mig förra hösten. Så har pluggar lite mer än ett år redan. Denna utbildning var 1 1/2 år lång ungefär.
  • Kajjoh
    tjoppan skrev 2020-09-21 22:29:54 följande:

Klart man inte kan köpa exakt allt man vill ha när man stämplar/pluggar/är föräldraledig.

Men det gäller ju de allra flesta familjerna tror ja :)

Näe, precis. Tänkte inte random kurser, utan sådana kurser som gör mig än mer attraktiv inom den sorts tjänster jag kan söka sedan..

Jag sa upp mig förra hösten. Så har pluggar lite mer än ett år redan. Denna utbildning var 1 1/2 år lång ungefär.

Ja, att vara FL är ju inte den fetaste perioden i sitt liv Rent ekonomiskt. :)

Låter ju som du reda har tänkt ut en del, och har du redan pluggat m 4 barn, bör du ju fixa det med 5! Heja dig!
  • valentina2012
    tjoppan skrev 2020-09-21 14:25:00 följande:

4 barn, modiga kvinna! ???? Har du aldrig varit rädd för komplikationer? Mvh Livrädd och tveksam ????
Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?