• Anonym (Soctanten)

Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill

Kanske denna tråd kan vara till hjälp för någon som har frågor kring socialtjänsten och hur vi resonerar kring olika saker rörande barn och unga.

• Svar på tråden Jag jobbar som socialsekreterare för barn och unga - Fråga mig vad du vill
  • Anonym (b)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-07 11:15:00 följande:

Hej. Hur kommer det sig, att om det inkommit orosanmälan flera gånger, om våld mot barn? Som andra anmält. Och att polisen anmält, att socialtjänsten inte gör en anmälan då till polisen? Personen i fråga, har pratat sig ur allt, och får alla till att tycka synd om den? Det enda som hänt, är att personen ifråga, erbjudits en föräldrar utbildning? Personen i fråga, går knappt på den. Och istället svartmålar den andra föräldern. Så den andra föräldern får stå till svars för alla anklagelser? Och på så vis har den misshandlade föräldern, lyckats byta focus på sig själv, så allt handlar om den förälder som inte gjort nåt? Ser inte socialtjänsten igen sådant här beteende? Att den som är misstänkt, gör allt, så focus ska handla om den andra, som inte är misstänkt? Har socialtjänsten någon som helst kunskap i hur psykopati fungerar?

Av egen erfarenhet så ser många socialsekreterare inte det förrns det är försent. Pappan till vårt barn manipulerade dom helt, från att han är misstänkt för att ha misshandlat mig gång på gång och polisen gjort orosanmälningar till att utredningen helt riktade fokus på mig. När utredningen i princip var klar förstod dom vilket ledde till att utredningen inte gav något alls.Trots att vårt barn säger att pappa slår mamma och att pappa slår hen har inte socialtjänsten gjort något.
  • Anonym (b)
    Anonym (Soctanten) skrev 2020-01-07 22:19:45 följande:
    Vad är det för typ av våld?