• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    OscarWilde skrev 2020-02-02 17:01:41 följande:

Hemskt för dig att få veta det. Förstår att du blev förkrossad.

Ingen på FL kan berätta vad som är bäst för dig.

Hade haft väldigt svårt att lita på din man då han saknar vissa spärrar.

Så är det, däremot väldigt skönt att ventilera sig. Även om vi har oddsen emot oss så verkar ju ändå vissa ?överlevt? en otrohet...
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-02 18:03:12 följande:

Finns faktiskt risk för att det är så han tycker innerst inne eftersom du berättar här i början av tråden om hur du i princip är helt starstrucked av honom och hur du sätter honom på piedestal. Och det är väl precis därför du inte kan lämna honom för att du inte kan se att han skulle göra något fel. Det ÄR att vara naiv.

Så kan det absolut vara och jag är ju naiv, det märket jag själv. Men var ju inte direkt så att jag blev ledsen, grät några dagar och sedan så ?låt oss försöka laga det här?.

Sen har jag (såklart) stalkat henne på sociala medier. Hon verkar smart, verbal, ?rapp i käften? så hon gav honom säkert en ?match? och var säkert intressant osv...
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-02 15:49:56 följande:

Som du själv säger så kan han ju inte säga annat än det du vill höra och då är ni i moment 22 eftersom han ju uppenbart fortfarande ljuger för dig och undanhåller sanningen som du har rätt att höra om du ska kunna gå vidare överhuvudtaget.

Så länge han fortfarande ljuger kan du inte lita på honom.

Det är det jag menar med att det finns en gräns för hur mycket ni kan prata med varandra.

Han vill givetvis göra allt han kan för att rädda sig själv och slippa betala priset för konsekvenser. Givetvis ingår det då att fortsätta ljuga för att ställa sig själv i bättre dager. Han är inte alls beredd på att ta konsekvenserna av sina handlingar. Det är därför han ljuger. Och det är därför han inte själv sa något utan försökte på alla sätt dölja det han gjort. Han är inte ett jävla dugg ångerfull nånstans mer än att det blev jobbigt att hon avslöjat allt. Det är där hans ångest ligger.

Han fattar fortfarande inte vad han gjort mot dig av egen fri vilja. Klart som fan han vet varför han var otrogen, han tänker bara inte erkänna det. Hellre ljuger han för att rädda sitt eget skinn.

Absolut.. men vissa saker behöver jag kanske heller inte veta, det blir bara att typ skada mig själv. Jag vet att han varit otrogen, legat, gjort en annan kvinna gravid- jag behöver inga detaljer.

Såklart han vill skydda sig själv men han kan ju även vilja skydda mig. Det är väl snarare jag som inte kräver konsekvenser? Och vad kan jag kräva? Det enda som på något sätt känns legitimt är att kräva skilsmässa?

Jag tror faktiskt han ångrar sig och hade gjort det även om han inte blivit påkommen men det är såklart inte jämförbart med hur det blev när han blev det. Dom hade antagligen tyckt bra om varandra, inte tvärtom hatar varandra.. och sen vill han som du säger rädda sitt eget skinn för han vill ju inte bli lämnad.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-02 15:58:04 följande:

Det är bra att ni har pratat och att han verkar förstå din känsla.

Hur menar du att han blir fienden?

Det är ju han som är det. Inte hon.

Det är han som gjort dig illa och att hon berättade för dig har han bara sig själv att skylla.

Börja med två veckor och ta det sen därifrån.

Jag tror att ni behöver vara ifrån varandra ett tag.

Nej men nu kan vi ju kanske lite enas i hennes beteende, båda tycker ju att hon beter sig illa. När hon är helt borta måste vi ju lite facea vardagen och varandra. Då är kanske krisen lite över?

Ja det tror jag också men han fick typ panik..tyckte konstigt nog synd om honom.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-02 15:58:23 följande:

Klart som fan han säger allt du vill höra och säger ja till allt du vill ha, det är inte ånger och dåligt samvete, det handlar om att han ljuger sig till att slippa konsekvenserna av sin otrohet. Han gör allt för att du ska stanna kvar, inte av kärlek utan för att han vill slippa ta ansvar för sina handlingar.

Att skaffa barn, köpa hus, ta ner månen, be dig hålla tyst, åka utomlands etc är ju bara ett sätt att muta dig till att stanna kvar och invagga dig i falsk trygghet. Det är snarare det bästa beviset du kan få att du inte kan lita på honom.

Intressant resonemang, har inte tänkt så. Men jag tycker det här med ?konsekvenser av sin otrohet? för ingen annan konsekvens än att bli lämnad. Och någonstans, såhär 10 månader senare, är ju på nåt sätt kärleken mer närvarande än någonsin paradoxalt nog. Att jag har stannat i 10 månader måste ju ändå betyda något? Vi måste ju vara en bit på väg?
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 18:01:48 följande:

Nej alltså att jag är naiv, blåögd etc är vad hon sagt att hon tycker om mig. Hon har varit väldigt respektlös mot mig. Sen har hon sagt saker hon påstår min man sagt om mig, vissa saker han påstås sagt är direkt hånfulla..

Tror tyvärr inte det är helt vanligt att partnern som är otrogen trash-talkar sin partner. Det gör de för att det ska kännas ok/mer legitimt för älskaren / älskarinnan

?Hon är naiv du är smart?

?Hon vill aldrig ha sex, du är grym i sängen?

?Hon tränar inte, du har värsta kroppen?

?Hon går bara i mjukis och sneakers, du är alltid uppklädd? osv
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 18:23:06 följande:

Intressant resonemang, har inte tänkt så. Men jag tycker det här med ?konsekvenser av sin otrohet? för ingen annan konsekvens än att bli lämnad. Och någonstans, såhär 10 månader senare, är ju på nåt sätt kärleken mer närvarande än någonsin paradoxalt nog. Att jag har stannat i 10 månader måste ju ändå betyda något? Vi måste ju vara en bit på väg?

Är kärleken verkligen så närvarande eller är det så du vill tro?

Han har kniven mot strupen, varje dag riskerar han att du går för gott, hur ska han annars reagera liksom?

Han har inget annat val än att stryka dig medhårs. Det betyder inte att det är äkta.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-02 18:23:29 följande:

Tror tyvärr inte det är helt vanligt att partnern som är otrogen trash-talkar sin partner. Det gör de för att det ska kännas ok/mer legitimt för älskaren / älskarinnan

?Hon är naiv du är smart?

?Hon vill aldrig ha sex, du är grym i sängen?

?Hon tränar inte, du har värsta kroppen?

?Hon går bara i mjukis och sneakers, du är alltid uppklädd? osv

Säkert. Enligt henne har han sagt mycket privat om mig, om vårt liv och sexliv och också klankat ner på mitt jobb, på min allmänbildning, mina vänner osv. Han hade sagt att han ville lämna mig men att det inte gick för vi hade barn enligt henne. Han nekar till det...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-02-02 18:31:01 följande:

Är kärleken verkligen så närvarande eller är det så du vill tro?

Han har kniven mot strupen, varje dag riskerar han att du går för gott, hur ska han annars reagera liksom?

Han har inget annat val än att stryka dig medhårs. Det betyder inte att det är äkta.

Jag tror den är med närvarande men också för att den på något vis måste vara det. Vi är ju smärtsamt medvetna om hur skört vårt förhållande är och är inte kärleken där finns ju absolut inget att kämpa för. Luddigt formulerat men hoppas du fattar.

Så är det och det är rätt åt honom. Just också därför nu när hans otrohet är närvarande som vi kanske överlever men när den ?försvinner? kommer han kanske inte tassa på tå längre och det kommer bli ett tomrum typ.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 18:52:45 följande:

Säkert. Enligt henne har han sagt mycket privat om mig, om vårt liv och sexliv och också klankat ner på mitt jobb, på min allmänbildning, mina vänner osv. Han hade sagt att han ville lämna mig men att det inte gick för vi hade barn enligt henne. Han nekar till det...

Och det kan ju faktiskt vara sant just där och då som en form av legitim anledning till att välja henne. Det är hans ursäkt för att försvara sin otrohet.
Svar på tråden Nygift och otrogen