Fjäril kär skrev 2020-02-02 15:49:56 följande:
Som du själv säger så kan han ju inte säga annat än det du vill höra och då är ni i moment 22 eftersom han ju uppenbart fortfarande ljuger för dig och undanhåller sanningen som du har rätt att höra om du ska kunna gå vidare överhuvudtaget.
Så länge han fortfarande ljuger kan du inte lita på honom.
Det är det jag menar med att det finns en gräns för hur mycket ni kan prata med varandra.
Han vill givetvis göra allt han kan för att rädda sig själv och slippa betala priset för konsekvenser. Givetvis ingår det då att fortsätta ljuga för att ställa sig själv i bättre dager. Han är inte alls beredd på att ta konsekvenserna av sina handlingar. Det är därför han ljuger. Och det är därför han inte själv sa något utan försökte på alla sätt dölja det han gjort. Han är inte ett jävla dugg ångerfull nånstans mer än att det blev jobbigt att hon avslöjat allt. Det är där hans ångest ligger.
Han fattar fortfarande inte vad han gjort mot dig av egen fri vilja. Klart som fan han vet varför han var otrogen, han tänker bara inte erkänna det. Hellre ljuger han för att rädda sitt eget skinn.
Absolut.. men vissa saker behöver jag kanske heller inte veta, det blir bara att typ skada mig själv. Jag vet att han varit otrogen, legat, gjort en annan kvinna gravid- jag behöver inga detaljer.
Såklart han vill skydda sig själv men han kan ju även vilja skydda mig. Det är väl snarare jag som inte kräver konsekvenser? Och vad kan jag kräva? Det enda som på något sätt känns legitimt är att kräva skilsmässa?
Jag tror faktiskt han ångrar sig och hade gjort det även om han inte blivit påkommen men det är såklart inte jämförbart med hur det blev när han blev det. Dom hade antagligen tyckt bra om varandra, inte tvärtom hatar varandra.. och sen vill han som du säger rädda sitt eget skinn för han vill ju inte bli lämnad.