• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-01 13:31:16 följande:

Jag förstår att det verkar så... men samtidigt känns det fel att tro att ingen som varit otrogen faktiskt kan ångra sig och vill ställa allt till rätta. Han är ju ingen ond människa bara för han betett sig som ett svin

Visst kan han ångra sig. Problemet är bara att allt du berättar om historien pekar på att han inte gör det... Han är mest sur på att han är påkommen och att hon avslöjat deras hemlighet.

Han planerade detta samtidigt som han gifte sig med dig. DET är det värsta sveket ever nånsin. Lägre går inte att sjunka. Och det fattar han inte själv utan skyller på omständigheterna och på henne.

Han gör allt för att slippa ta konsekvenserna av sina handlingar. Vilket gör att han fortfarande blåljuger för dig.
  • Anonym (Nej)

Jag förstår att det verkar så... men samtidigt känns det fel att tro att ingen som varit otrogen faktiskt kan ångra sig och vill ställa allt till rätta. Han är ju ingen ond människa bara för han betett sig som ett svin

Men nu var det inte en vanlig otrohet på fyllan. Han ljög under lång tid! Utvecklade känslor för henne. Gifte sig med dig samtidigt som han var kär i henne och planerade att vara otrogen . Han hade tusen tillfällen att ångra sig, att välja dig, men valde henne. Massor med dagar då han ljög för dig för hennes skull. Han ljög ju till och med när han gav sina löften vid er vigsel!!!

Han valde inte dig förrän du kom på honom och hon blev gravid.. Han valde dig framför skammen. Han valde inte dig framför henne. Inte en endaste gång valde han dig, valde aldrig att vara ärlig mot dig.

Han har varit otrogen massor förut. Ingen är så elak, beräknande, känslolös och iskall nar han är otrogen om det är första gången.

Era löften gjordes på falsk grund!! Utan en tanke på att följa löftena och med en pågående förälskelse i en annan!

Ert äktenskap borde inte ens gälla.
  • Anonym (Älskarinna)
    Ta det iallafall lugnt så det inte blir fler skilsmässobarn än ett ifall det brakar. Bo kvar i lägenheten, eller byt till en annan. Köp ingenting när läget är som nu.

Som jag brukar säga, "en gång är ingen gång, två gånger blir lätt en vana".

• Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 14:11:51 följande:
    Ta det iallafall lugnt så det inte blir fler skilsmässobarn än ett ifall det brakar. Bo kvar i lägenheten, eller byt till en annan. Köp ingenting när läget är som nu.

Som jag brukar säga, "en gång är ingen gång, två gånger blir lätt en vana".

Säger personen som gladeligen deltar i att se till så det blir fler skilsmässobarn Drömmer

Kom igen nu, du kan väl ligga med upptagna män om det är det du vill, men att sitta här och låtsas som att du bryr dig ett skit om bedragna kvinnor och deras barn är ju bara smaklöst.

Vadå en gång ingen gång? TS sk "man" knullade den andra kvinnan i minst ett halvår. En vana blev det för länge sen.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-01 14:54:13 följande:
    Säger personen som gladeligen deltar i att se till så det blir fler skilsmässobarn Drömmer

Kom igen nu, du kan väl ligga med upptagna män om det är det du vill, men att sitta här och låtsas som att du bryr dig ett skit om bedragna kvinnor och deras barn är ju bara smaklöst.

Vadå en gång ingen gång? TS sk "man" knullade den andra kvinnan i minst ett halvår. En vana blev det för länge sen.
    Jag är inte helt hjärtlös trots allt verkar det som.

Jag engagerar mig inte i mina älskares familjer, men detta är ett forum och även jag har rätt att uttrycka mina åsikter. Det är inte mig ts man haft ett förhållande med heller.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 14:59:37 följande:
    Jag är inte helt hjärtlös trots allt verkar det som.

Jag engagerar mig inte i mina älskares familjer, men detta är ett forum och även jag har rätt att uttrycka mina åsikter. Det är inte mig ts man haft ett förhållande med heller.
    Dina handlingar säger något annat. Att säga att man bryr sig men ändå välja att GÖRA saker som bidrar till just det man påstår sig bry sig om är väldigt falskt.

Självklart har du rätt att uttrycka dig på ett öppet forum, men andra har ju även rätt att uttrycka vad de tycker om dina påståenden.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 13:07:39 följande:
    I allt du skriver läser jag att du ljuger för dig själv och aktivt övertygar dig själv att lögnen är sann.

Jag hoppas för din skull att jag har fel.
  • Anonym (jaha)
    Men snälla TS, Om ALLA utom du ser en sak och du ser en helt annan sak, vad tror du ligger närmast sanningen?

Du verkar blanda ihop saker, självklart finns det de som är otrogna och faktiskt kan ångra sig, det finns många människor på denna planet så någon lär ju finnas, MEN just din man är nog inte en av dem.

Ditt påstående om att vara "ond" är även den märklig. Vad är en ond person?
    Hur definierar man en ond person?  Normalt utgår man väl ifrån vad en person GÖR? För om det inte spelar någon roll vad man gjort så existerar ju inga onda personer. Då kan man ju mörda och våldta, men bara man pantar, hjälper gamla damer över gatan och plockar upp hemlösa katter så är man ju fortfarande snäll.

Så att snacka om ond/eller god är ju ganska irrelevant, en person kan göra bra OCH dåliga saker. Det som är relevant är hur det personen gör påverkar mig och om det är en person jag kan lita på eller om det är en person man mår bäst utan.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-01 15:15:39 följande:
    Dina handlingar säger något annat. Att säga att man bryr sig men ändå välja att GÖRA saker som bidrar till just det man påstår sig bry sig om är väldigt falskt.

Självklart har du rätt att uttrycka dig på ett öppet forum, men andra har ju även rätt att uttrycka vad de tycker om dina påståenden.
    Absolut får du tycka vad du vill om det jag skriver. Har inte påstått något annat.

Och sen så bryr jag mig väl egentligen inte i det här fallet heller men jag kan ändå ge ts ett eller ett par goda råd så hon slipper sätta sig själv i en ännu värre situation.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 15:44:17 följande:
    Absolut får du tycka vad du vill om det jag skriver. Har inte påstått något annat.

Och sen så bryr jag mig väl egentligen inte i det här fallet heller men jag kan ändå ge ts ett eller ett par goda råd så hon slipper sätta sig själv i en ännu värre situation.
    Absolut, all info som kan hjälpa TS är bra, och jag tror absolut det är nyttig för henne att förstå hur den andra kvinnnan tänker.

Dock tror jag att inte att något som sägs här kommer hjälpa så länge TS lever i förnekelse och stoppar huvudet i sanden.
Svar på tråden Nygift och otrogen