• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-31 21:25:56 följande:

Även om han ångrar sig betyder inte det per automatik att han avskyr henne. Det kan självklart finnas känslor kvar som är jobbiga att hantera. Han var ju liksom även tvungen att såra henne också.

Ja som vi sagt flera gånger om här i tråden så lägger han sin egen skuld på henne istället för att ta på sig hela skulden själv. Det är därför han ser ut att förakta henne. Han skyller ifrån sig på henne. Det är bekvämt att göra så. Han förvandlas till offer genom att manipulera skuldbördan. (du vet paradiset med Adam och Eva... "hon gav mig och jag åt"... Att han själv valde att äta frukten sa han inget om utan skyllde på Eva..)

Nej så är det ju såklart. Deras kontakt bröts ju rätt abrupt och det finns säkert saker dom alltid kommer fundera över men han har varit tydlig med att dom inte ska prata igenom nåt eller ha någon kontakt.

Sen är hon säkert sårad och det är därför hon berättar vad han sagt om mig. Han har ju berättat saker om henne och saker hon sagt osv, som att dom smutskastar varandra. Jag vet ju inte vad hon egentligen kände för honom. Inte vad han kände för henne heller egentligen. Är inte ens säker på att dom själva vet vad dom kände för varandra...

Och nu har dom inte setts på snart ett år så känslorna finns ju inte riktigt kvar på samma sätt och dom kommer ju antagligen aldrig ses igen så dom kommer ju aldrig gå veta... han kunde ju lämnat mig för henne men gjorde det inte.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-31 22:08:28 följande:
    Nej så är det ju såklart. Deras kontakt bröts ju rätt abrupt och det finns säkert saker dom alltid kommer fundera över men han har varit tydlig med att dom inte ska prata igenom nåt eller ha någon kontakt.

Sen är hon säkert sårad och det är därför hon berättar vad han sagt om mig. Han har ju berättat saker om henne och saker hon sagt osv, som att dom smutskastar varandra. Jag vet ju inte vad hon egentligen kände för honom. Inte vad han kände för henne heller egentligen. Är inte ens säker på att dom själva vet vad dom kände för varandra...

Och nu har dom inte setts på snart ett år så känslorna finns ju inte riktigt kvar på samma sätt och dom kommer ju antagligen aldrig ses igen så dom kommer ju aldrig gå veta... han kunde ju lämnat mig för henne men gjorde det inte.

Men problemet är ju att du fortsätter tro på honom. Han är tydlig med att han inte vill ha kontakt med henne, skriver du. Var han inte också tydlig med att han skulle vara trogen när ni gifte er? Var han inte också tydlig med att han älskade dig? Hans tydlighet betyder bara en sak: Han ljuger troligtvis. 

Han har ju ljugit så många gånger och om så många saker rätt länge. att tro på ett endaste ord han säger är höjden av dumhet.

Då hon fortfarande söker kontakt så är jag 150% säker på att han ganska ofta kontaktar henne på nätter/ kvällar och ger en HELT annan bild om varför dom inte träffas mer.. Kanske säger han att  är du så galen och tokig att du har riskerat att skada dig själv och ert barn om han lämnade dig? Kanske kräver han att hon ljuger för dig för du är galen och inte tål sanningen?  Det är klassiska saker som otrogna män säger till sin älskarinnan när frun kommer på dom...

kanske ringar han och gråter och säger att han älskar henne och ville ha deras barn men inte kan pga dig?  Därför kontaktar hon honom och vill ha raka rör.

Det enda du vet med säkerhet om din man är att han kan ljuga och vara otrogen och kan bli kär i andra kvinnor.  

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-01 08:35:23 följande:

Men problemet är ju att du fortsätter tro på honom. Han är tydlig med att han inte vill ha kontakt med henne, skriver du. Var han inte också tydlig med att han skulle vara trogen när ni gifte er? Var han inte också tydlig med att han älskade dig? Hans tydlighet betyder bara en sak: Han ljuger troligtvis. 

Han har ju ljugit så många gånger och om så många saker rätt länge. att tro på ett endaste ord han säger är höjden av dumhet.

Då hon fortfarande söker kontakt så är jag 150% säker på att han ganska ofta kontaktar henne på nätter/ kvällar och ger en HELT annan bild om varför dom inte träffas mer.. Kanske säger han att  är du så galen och tokig att du har riskerat att skada dig själv och ert barn om han lämnade dig? Kanske kräver han att hon ljuger för dig för du är galen och inte tål sanningen?  Det är klassiska saker som otrogna män säger till sin älskarinnan när frun kommer på dom...

kanske ringar han och gråter och säger att han älskar henne och ville ha deras barn men inte kan pga dig?  Därför kontaktar hon honom och vill ha raka rör.

Det enda du vet med säkerhet om din man är att han kan ljuga och vara otrogen och kan bli kär i andra kvinnor.  

Så är det ju, och det är ju ett problem även för mig. Jag VILL tro på honom och nånstans om det här ska funka måste jag ju tro honom annars är det lönlöst.

Det skulle kunna svara så som du skriver men det enda sättet dom har kontakt på nu är via Messenger och där har jag full tillgång. Eftersom hon har nytt jobb fick hon nytt nr och det har inte han. (Jag har krävt att han redovisar sina sms så hans operatör har varje månad skickat vilka nr alla sms gått till). Det jag sett han skrivit till henne överrensstämmer med vad han sagt typ ?du och jag ska inte ha något med varandra?, ?du är mitt största misstag?, ?vi har INGET att säga varandra? osv. Och som sagt, han verkar verkligen avsky henne nu när hennes rätta jag kommit fram.. men vad vet jag, har han ju som sagt vad ljugit tidigare.

Nu är han iallafall och lämnat dottern hos sin mamma och vi har avsatt hela dagen för att prata. Tror jag kommer be om en paus men det känns konstigt eftersom vi bara förra veckan var och kollade på hus..
  • Anonym (???)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-01 12:37:39 följande:
    Så är det ju, och det är ju ett problem även för mig. Jag VILL tro på honom och nånstans om det här ska funka måste jag ju tro honom annars är det lönlöst.

Det skulle kunna svara så som du skriver men det enda sättet dom har kontakt på nu är via Messenger och där har jag full tillgång. Eftersom hon har nytt jobb fick hon nytt nr och det har inte han. (Jag har krävt att han redovisar sina sms så hans operatör har varje månad skickat vilka nr alla sms gått till). Det jag sett han skrivit till henne överrensstämmer med vad han sagt typ ?du och jag ska inte ha något med varandra?, ?du är mitt största misstag?, ?vi har INGET att säga varandra? osv. Och som sagt, han verkar verkligen avsky henne nu när hennes rätta jag kommit fram.. men vad vet jag, har han ju som sagt vad ljugit tidigare.

Nu är han iallafall och lämnat dottern hos sin mamma och vi har avsatt hela dagen för att prata. Tror jag kommer be om en paus men det känns konstigt eftersom vi bara förra veckan var och kollade på hus..
    Önskar dig all lycka till med hur ni nu än gör.
    Tänkte bara säga att bara för att du har insyn på messenger så kan man inte ha kontroll på allt. Om han nu vill så kan han tex kontakta henne via annan telefon, kanske på sitt jobb, ha hennes nya jobbnummer bara där osv. Han kanske inte alls gör så, jag bara menar att vill folk ha kontakt så kan man ha det på så många olika vis. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (???) skrev 2020-02-01 12:45:54 följande:

Önskar dig all lycka till med hur ni nu än gör.

Tänkte bara säga att bara för att du har insyn på messenger så kan man inte ha kontroll på allt. Om han nu vill så kan han tex kontakta henne via annan telefon, kanske på sitt jobb, ha hennes nya jobbnummer bara där osv. Han kanske inte alls gör så, jag bara menar att vill folk ha kontakt så kan man ha det på så många olika vis. 

Tack.

Ja så är det ju absolut. Men av någon konstig anledning känns det som om dom faktiskt inte har kontakt, jag litar nog på honom där. Jag tror han verkligen vill få oss att fungera och ångrar sig och att han faktiskt inte vill ha med henne att göra. Det känns verkligen som att han tycker illa om henne...
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-01 12:55:59 följande:

Tack.

Ja så är det ju absolut. Men av någon konstig anledning känns det som om dom faktiskt inte har kontakt, jag litar nog på honom där. Jag tror han verkligen vill få oss att fungera och ångrar sig och att han faktiskt inte vill ha med henne att göra. Det känns verkligen som att han tycker illa om henne...

I allt du skriver läser jag att du ljuger för dig själv och aktivt övertygar dig själv att lögnen är sann.

Jag hoppas för din skull att jag har fel.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-01 12:55:59 följande:

Tack.

Trodde du inte verkligen att du var den enda för honom när ni gifte er? Var du inte så säker på hans trohet den dagen att du kunnat sätta din högra arm på att han ville gifta sig med dig och bara dig?

Kändes det inte verkligen som om han bara ville ha dig då också? Samtidigt som han var galet förälskad i en annan kvinna och planerade en hotellövernattning.

Din känsla är helt off. Du bör inte lita på din känsla utan på fakta.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-01 13:05:59 följande:

Köp inte hus med honom!!!!!

För i jösse namn sluta stoppa huvudet i sanden!!!

Nej jag vet, ska säga att vi ska pausa det nu när han kommer hem.

Men är så dubbelt. Som jag skrivit känner jag mig nästan desperat i att vilja gå vidare. Ny bebis, nytt boende, omstart men fokus på framtiden. Lägenheten vi bor nu är på nåt konstigt sätt förstörd fast hon inte ens varit där. Förstår du vad jag menar? En ny framtid typ.

Samtidigt vet jag att det är heeeelt fel väg att gå. Naivt och korkat.. det kommer göra det ännu svårare att lämna om det är det jag vill.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-02-01 13:07:39 följande:

I allt du skriver läser jag att du ljuger för dig själv och aktivt övertygar dig själv att lögnen är sann.

Jag hoppas för din skull att jag har fel.

Jag förstår att det verkar så... men samtidigt känns det fel att tro att ingen som varit otrogen faktiskt kan ångra sig och vill ställa allt till rätta. Han är ju ingen ond människa bara för han betett sig som ett svin
Svar på tråden Nygift och otrogen