Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-31 22:08:28 följande:
Nej så är det ju såklart. Deras kontakt bröts ju rätt abrupt och det finns säkert saker dom alltid kommer fundera över men han har varit tydlig med att dom inte ska prata igenom nåt eller ha någon kontakt.
Sen är hon säkert sårad och det är därför hon berättar vad han sagt om mig. Han har ju berättat saker om henne och saker hon sagt osv, som att dom smutskastar varandra. Jag vet ju inte vad hon egentligen kände för honom. Inte vad han kände för henne heller egentligen. Är inte ens säker på att dom själva vet vad dom kände för varandra...
Och nu har dom inte setts på snart ett år så känslorna finns ju inte riktigt kvar på samma sätt och dom kommer ju antagligen aldrig ses igen så dom kommer ju aldrig gå veta... han kunde ju lämnat mig för henne men gjorde det inte.
Men problemet är ju att du fortsätter tro på honom. Han är tydlig med att han inte vill ha kontakt med henne, skriver du. Var han inte också tydlig med att han skulle vara trogen när ni gifte er? Var han inte också tydlig med att han älskade dig? Hans tydlighet betyder bara en sak: Han ljuger troligtvis.
Han har ju ljugit så många gånger och om så många saker rätt länge. att tro på ett endaste ord han säger är höjden av dumhet.
Då hon fortfarande söker kontakt så är jag 150% säker på att han ganska ofta kontaktar henne på nätter/ kvällar och ger en HELT annan bild om varför dom inte träffas mer.. Kanske säger han att är du så galen och tokig att du har riskerat att skada dig själv och ert barn om han lämnade dig? Kanske kräver han att hon ljuger för dig för du är galen och inte tål sanningen? Det är klassiska saker som otrogna män säger till sin älskarinnan när frun kommer på dom...
kanske ringar han och gråter och säger att han älskar henne och ville ha deras barn men inte kan pga dig? Därför kontaktar hon honom och vill ha raka rör.
Det enda du vet med säkerhet om din man är att han kan ljuga och vara otrogen och kan bli kär i andra kvinnor.