• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (kvinnan86) skrev 2020-02-02 11:18:33 följande:

Ja vi har pratat. Det kom fram att han varit med två andra efter henne :(. Han berättade att han även har legat med en manlig bekant till oss. Nu vet jag varken ut eller in, men jag vill verkligen att vi ska ta oss igenom det här.

Han talar om att han varit med fler efter och du inser fortfarande inte att det inte finns någon ärlighet ifrån honom
  • molly50
    Ja vi har pratat. Det kom fram att han varit med två andra efter henne :(. Han berättade att han även har legat med en manlig bekant till oss. Nu vet jag varken ut eller in, men jag vill verkligen att vi ska ta oss igenom det här.
    Men snälla du! Hur kan du ens vilja fortsätta med honom efter det här?
    Han verkar ju inte ta särskilt seriöst på ert äktenskap eller förhållanden överhuvudtaget.
    Jag tror det är bra om ni kan vara ifrån varandra ett tag så du kanske kan få möjlighet att se saken ur ett annat perspektiv.
    Och du kan kanske behöva gå till en samtalsterapeut och få prata av dig.
  • Anonym (haha)
    Anonym (kvinnan86) skrev 2020-02-02 11:24:46 följande:
    Jag är helt övertygad om att han inte kommer göra om det. Senast igår så sa han att han älskar mig. Varför skulle han säga något sånt om det inte var sant?

Men jösses, hur blåögd får man vara? Om han undanhållit för dig att han varit otrogen med ännu fler, då kan han ljuga om att han älskar dig också.
  • Anonym (Älskarinna)
    Jag är helt övertygad om att han inte kommer göra om det. Senast igår så sa han att han älskar mig. Varför skulle han säga något sånt om det inte var sant?
    Nu skämtar du va?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (kvinnan86) skrev 2020-02-02 11:33:40 följande:

... Jag plussade imorse så vi måste verkligen ta oss igenom det här. Snälla, peppa mig istället för att hålla på som ni gör!

Hej kvinnaN86 vad kul att du gör dig rolig på min bekostnad. Jag kommer svara alla om ett tag men är iväg på gympa med min dotter nu så gör det efteråt.
  • Anonym (Lejoninna)
    Anonym (kvinnan86) skrev 2020-02-02 11:33:40 följande:

... Jag plussade imorse så vi måste verkligen ta oss igenom det här. Snälla, peppa mig istället för att hålla på som ni gör!

Från att ha bedragit dig, och haft ett parallellt förhållande bakom din rygg så har han nu varit otrogen MINST med fyra olika... varav en man?

Stannar du hos honom så får du nog faktiskt skylla dig själv. Gör abort är mitt råd.
  • Anonym (Lejoninna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 11:36:22 följande:
    Hej kvinnaN86 vad kul att du gör dig rolig på min bekostnad. Jag kommer svara alla om ett tag men är iväg på gympa med min dotter nu så gör det efteråt.
    Oj, bra att du skrev det där!
    Jag gick på det med hull och hår...
  • molly50
    För att få dig att stanna kvar. För att du är tryggheten som han vill ha kvar.
    Du var väl övertygad om att han inte skulle göra om det igen efter första gången också?
    Ändå så har han gjort om det igen och dessutom med med flera andra!
    För mig hade det varit oförlåtligt. Jag hade aldrig kunnat lita på honom igen.
  • Anonym (Kvinna31)

Jag trodde du var smartare

• Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2020-02-02 11:40:14 följande:
    För att få dig att stanna kvar. För att du är tryggheten som han vill ha kvar.
    Du var väl övertygad om att han inte skulle göra om det igen efter första gången också?
    Ändå så har han gjort om det igen och dessutom med med flera andra!
    För mig hade det varit oförlåtligt. Jag hade aldrig kunnat lita på honom igen.
    Det är inte ts som skrivit det där, det är någon lustigkurre som petat in en extra bokstav i hennes anonyma nick.
Svar på tråden Nygift och otrogen