• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Rozz)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-03 12:40:46 följande:
    Ehm....den andra kvinnan hade något som varken du eller någon partner någonsin kommer kunna ha... hon var inte du....tjusningen ligger i spänningen att ha sex med någon annan än sin partner. Ombyte helt enkelt... och det förstår du väl själv aldrig går att "tävla med"?

Hur står det till med självkänslan TS? Jag kan förstå att den är låg nu efter hans otrohet. Men har den varit låg innan dess? Du resonerar som någon som anser sig helt sakna eget värde, utan stolthet.

Jag instämmer i vad andra skrivit, du borde prata med någon professionell.
    Jag kände också så när jag läst mer. TS känns lite uppgiven, och det är inte roligt att skriva provocerande grejer längre. Jag gillar inte att sparka på nån som ligger. TS, ta det jag skrivit tidigare med en nypa salt, jag ber faktiskt om ursäkt. 
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 12:21:29 följande:
    Absolut, just nu är jag nog medvetet naiv för att överleva. Stoppar jag huvudet i sanden tillräckligt länge kanske vardagen kommer tillbaka så som jag vill.

Det är det jag tror också så därför litar jag inte riktigt på någon av dem. Så är det, han säger ju väldigt mycket om henne till mig om hennes brister osv nu också (såklart).
    Jag tror det är bättre för dig att försöka se sanningen i vitögat.
    Ju längre du stoppar huvudet i sanden desto svårare blir det att gå vidare.
    Du kan t ex gå till en samtalsterapeut och få prata av dig.
    De kan hjälpa dig att se saken ur en annan synvinkel också.

Han har pratat skit om dig till henne. För att få ligga.
    Och nu pratar han skit om henne till dig.
    För att skydda sig själv.
    Det är väl ändå ganska tydligt att han inte går att lita på?
    Kanske inte hon heller. Men det är honom du är gift med och honom du ska kunna lita på.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-03 12:40:46 följande:

Ehm....den andra kvinnan hade något som varken du eller någon partner någonsin kommer kunna ha... hon var inte du....tjusningen ligger i spänningen att ha sex med någon annan än sin partner. Ombyte helt enkelt... och det förstår du väl själv aldrig går att "tävla med"?

Hur står det till med självkänslan TS? Jag kan förstå att den är låg nu efter hans otrohet. Men har den varit låg innan dess? Du resonerar som någon som anser sig helt sakna eget värde, utan stolthet.

Jag instämmer i vad andra skrivit, du borde prata med någon professionell.

Nej såklart... det var både spänningen och att hon var hon. Om man nu utgår ifrån att det faktiskt är första gången han var otrogen fick ju just hon honom att rubba sig och utmana allt han har. Hon var ju speciell för honom.

Sen har ju jag nåt honom aldrig kommer få, hans barn/livet med honom. Vi har ett liv ihop och hon var bara en älskarinna som nu blivit lämnad och vill hämnas.

Ja min självkänsla har fått sig en rejäl törn. Jag har alltid känt att jag inte riktigt utmanar/förtjänar honom. Han är 5 år äldre, högre utbildad, allmänbildad, omtyckt av alla osv. Min kompis resonerade ju likadant när jag berättade. Men jag också alltid känt mig som nummer ett, som det viktigaste k hans liv. Jag hade aldrig ens kunnat drömma om att han skulle vara otrogen.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-02-03 12:42:10 följande:

Ja, jag ville provocera, och jag var lite hård/elak. Men jag tycker inte du ska känna nån press att du måste vara "bättre" än den andra kvinnan. Sex ska vara kul och kännas bra. Du får känna efter vad som känns bäst för dig. Om du vill fortsätta vara ihop med honom t ex. Ingen är perfekt, och alla har brister. Men glöm inte att du är bra som du är, och du förtjänar det bästa för dig.

Egentligen inte, gillar inte daltande. Så klart ska jag inte känna nån press men jag antar att hon alltid kommer finnas kvar som nån konkurrent. Som du säger ska sex vara kul men uppenbarligen tyckte han inte det var kul med mig. Han hade ju mycket sex med mig, vi försökte ju bli gravida! På en vecka låg han flera gånger med oss båda. Sexet med henne var kul, sexet med mig var ett måste typ.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-03 12:53:53 följande:

Jag tror det är bättre för dig att försöka se sanningen i vitögat.

Ju längre du stoppar huvudet i sanden desto svårare blir det att gå vidare.

Du kan t ex gå till en samtalsterapeut och få prata av dig.

De kan hjälpa dig att se saken ur en annan synvinkel också.

Han har pratat skit om dig till henne. För att få ligga.

Och nu pratar han skit om henne till dig.

För att skydda sig själv.

Det är väl ändå ganska tydligt att han inte går att lita på?

Kanske inte hon heller. Men det är honom du är gift med och honom du ska kunna lita på.

Jag har bokat tid för terapi idag, har typ om 1,5 veckor.

Nej det går inte att lita på honom. Mannen jag litar mest på i hela mitt liv, det tryggaste jag vet, går inte att lita på... så jävla sorgligt.
  • Anonym (Man35)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 16:34:51 följande:

Egentligen inte, gillar inte daltande. Så klart ska jag inte känna nån press men jag antar att hon alltid kommer finnas kvar som nån konkurrent. Som du säger ska sex vara kul men uppenbarligen tyckte han inte det var kul med mig. Han hade ju mycket sex med mig, vi försökte ju bli gravida! På en vecka låg han flera gånger med oss båda. Sexet med henne var kul, sexet med mig var ett måste typ.

Hur mycket mer info ska du behöva innan du förstår att du måste lämna? Det här kommer ju aldrig ändras. Har ni ens återupptagit sexlivet? Kan i så fall inte varit lätt...
  • Anonym (Man35)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 16:36:38 följande:

Nej det går inte att lita på honom. Mannen jag litar mest på i hela mitt liv, det tryggaste jag vet, går inte att lita på... så jävla sorgligt.

Varför är det du som bokar tid för terapi och inte han?
  • molly50

Det är bra. Jag tror att du behöver det.

Jag förstår hur det känns. Jag trodde inte att mitt ex skulle vara otrogen heller. Men det var han. 
    Men det går att komma vidare med sitt liv igen.
    Även om man inte gör det med just den man blev bedragen av.
  • Anonym (jaha)

Och då borde du väl kanske förstå att det inte går att ha ett förhållande med någon du inte litar på?.... hade du valt att bli vän med någon du inte kunde lita på? Om inte... varför tror du att du kan ha en partner du inte kan lita på?

Att man kan lita på personen är ju grundläggande för alla slags relationer, både vänner och partner.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Man35) skrev 2020-02-03 16:37:02 följande:

Hur mycket mer info ska du behöva innan du förstår att du måste lämna? Det här kommer ju aldrig ändras. Har ni ens återupptagit sexlivet? Kan i så fall inte varit lätt...

Jag jobbar ju på det. Vi har börjat med två veckor och har bara hörts via ett sms sen i lördags och då om dotterns tennis. Jag mår ännu sämre av att inte ha honom här känns det som..

Ja vi hade sex ganska snabbt efteråt och har nog haft mer sex än vi brukar sista 10 mån. Vi hade sex kanske 1 gång i månaden eller 1 gång varannan månad innan men nu mer.. vi pausade ju inte barnagörandet heller utan gjorde det först i julas (är väldigt glad nu att jag inte verkar blivit gravid)...
Svar på tråden Nygift och otrogen