• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Rozz)

TS borde hålla kvar honom. Det är inte lätt att hitta en eftertraktad och bra älskare. För dålig kan han ju inte vara, när den andra kvinnan ville ligga flera ggr.

• molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 08:03:40 följande:
    Ja det är ju svårt att ligga med trosor... och det är ju det som är problemet. Han har uttryckt att vårt sexliv förändrades när vi gick barn (chocker) och att vi hade mycket mindre sex. Vi har pratat om det innan men då höll han med mig om att allt inte handlade om sex. Sen har han sex med henne och skojar om med henne att vi aldrig har sex. Så för att laga oss måste jag börja ha mer sex med honom pga att han låg med en annan...
    Varför ska du börja ha mer sex med honom för att laga ert förhållande?
    Om sexet är så viktigt för honom så borde han ha pratat om det med dig innan han valde att ta steget att ha sex med en annan.
    Om det är någon som ska kämpa för ert förhållande så är det han. Inte du! 
    Han har en hel del att bevisa för dig.
  • Anonym (Rozz)
    molly50 skrev 2020-02-03 08:31:49 följande:
    Varför ska du börja ha mer sex med honom för att laga ert förhållande?
    Om sexet är så viktigt för honom så borde han ha pratat om det med dig innan han valde att ta steget att ha sex med en annan.
    Om det är någon som ska kämpa för ert förhållande så är det han. Inte du! 
    Han har en hel del att bevisa för dig.
    Märkligt att du ens frågar varför. Du är ju kvinna? Då vet du också att kvinnor tävlar. Hon vill bevisa att hon är ett lika bra ligg som den andra kvinnan. 
  • molly50
    Anonym (Rozz) skrev 2020-02-03 08:39:13 följande:
    Märkligt att du ens frågar varför. Du är ju kvinna? Då vet du också att kvinnor tävlar. Hon vill bevisa att hon är ett lika bra ligg som den andra kvinnan. 
    Jag hade själv aldrig ställt upp på en sådan sak för att tävla mot en annan kvinna.
    Om någon ska kämpa så är det i så fall mannen. Det är han som har betett sig som ett svin.
  • Anonym (Rozz)
    molly50 skrev 2020-02-03 08:53:06 följande:
    Jag hade själv aldrig ställt upp på en sådan sak för att tävla mot en annan kvinna.
    Om någon ska kämpa så är det i så fall mannen. Det är han som har betett sig som ett svin.
    Varför inte? Kvinnor förväntar sig att män ska tävla mot andra män. De ska kämpa för att få henne. Den andra kvinnan var tydligen ett bättre ligg. Nu är det upp till bevis från hennes sida.
  • molly50
    Anonym (Rozz) skrev 2020-02-03 09:26:04 följande:
    Varför inte? Kvinnor förväntar sig att män ska tävla mot andra män. De ska kämpa för att få henne. Den andra kvinnan var tydligen ett bättre ligg. Nu är det upp till bevis från hennes sida.
    Om mannen anser att kvinnan ska ha mer sex med honom för att han ska få jämföra vem som är bäst så är han kanske inte värd att kämpa för.
    Det känns inte som att han tar förhållandet så seriöst,i så fall.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-02-03 08:22:57 följande:

Ja,men samtidigt så har hon kanske lite rätt i att du är naiv?

Sen att hon påstår att han ska ha sagt saker om dig kan ju vara ett sätt att försöka få dig att lämna honom.

Men det kan ju också vara så att han sagt dessa saker om dig.

Men i så fall är ju hon lika naiv om hon går på de sakerna.

Det är ju ganska typiskt att otrogna män hittar på saker om sina fruar för att de ska få ligga.

Ja,men låt honom få panik då. Det är ju han själv som försatt sig i den här situationen. Det kan han inte skylla på någon annan.

Absolut, just nu är jag nog medvetet naiv för att överleva. Stoppar jag huvudet i sanden tillräckligt länge kanske vardagen kommer tillbaka så som jag vill.

Det är det jag tror också så därför litar jag inte riktigt på någon av dem. Så är det, han säger ju väldigt mycket om henne till mig om hennes brister osv nu också (såklart).
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Rozz) skrev 2020-02-03 08:39:13 följande:

Men alltså även om det här är skrivet för att provocera så stämmer det ju! Hon måste ju varit bra eftersom han gjorde det igen och få brister ju jag. Såklart jag inte vill vara sämre än henne eller att han ska tänka på henne när han har sex med mig. Det blir ju som en ohälsosam tävling!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 12:23:14 följande:
    Men alltså även om det här är skrivet för att provocera så stämmer det ju! Hon måste ju varit bra eftersom han gjorde det igen och få brister ju jag. Såklart jag inte vill vara sämre än henne eller att han ska tänka på henne när han har sex med mig. Det blir ju som en ohälsosam tävling!
    Ehm....den andra kvinnan hade något som varken du eller någon partner någonsin kommer kunna ha... hon var inte du....tjusningen ligger i spänningen att ha sex med någon annan än sin partner. Ombyte helt enkelt... och det förstår du väl själv aldrig går att "tävla med"?

Hur står det till med självkänslan TS? Jag kan förstå att den är låg nu efter hans otrohet. Men har den varit låg innan dess? Du resonerar som någon som anser sig helt sakna eget värde, utan stolthet.

Jag instämmer i vad andra skrivit, du borde prata med någon professionell.
  • Anonym (Rozz)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-03 12:23:14 följande:
    Ja, jag ville provocera, och jag var lite hård/elak. Men jag tycker inte du ska känna nån press att du måste vara "bättre" än den andra kvinnan. Sex ska vara kul och kännas bra. Du får känna efter vad som känns bäst för dig. Om du vill fortsätta vara ihop med honom t ex. Ingen är perfekt, och alla har brister. Men glöm inte att du är bra som du är, och du förtjänar det bästa för dig.
Svar på tråden Nygift och otrogen