• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Bjoer
    molly50 skrev 2020-02-04 08:39:22 följande:
    Men varför berättar han för dig att hon har sms:at honom?
    Om han verkligen vill att du ska kunna glömma och gå vidare så är det väldigt onödigt av honom,tycker jag.
    Och varför vill hon prata om aborten? Vad finns det att prata om när den redan är gjord?
    Varför blockerar han inte henne bara så hon inte kan kontakta honom?
    Det vore väl det bästa för din skull.
    Då visar han åtminstone att han verkligen inte vill ha med henne att göra.
    Och skulle hon fortsätta kontakta honom ändå så återstår väl bara en polisanmälan.
    Om han verkligen inte vill ha mer kontakt med henne.
    Antagligen för att han vill vara öppen med allt som gäller henne för att TS inte ska bli misstänksam. För att TS ska börja lita på honom igen. Att smyga med att man blir kontaktad är inte supersmart, liksom.

Angående att blocka henne så känns det rätt känslokallt. En abort är liksom inte över bara för att den är utförd. Däremot kanske hon snarare behöver prata med en vän än honom. Vilket är det råd han borde ge henne.
  • Anonym (Ok..)

Alltså inte för att vara "den där" men även om jag tycker synd om dig TS, så tycker jag även synd om denna kvinna. Ja, det hon och din man gjorde var fel, fucked up! Men att hon tvingas göra en abort (vet inte varför hon gjorde abort och vad som ledde fram till det beslutet, då jag inte läst alla trådar bakåt). Trots det så gjorde hon antagligen aborten pga av att:

A) Din man pressade henne till det?

B) Hon själv vill inte ha barn med en gift man? (ja båda borde ha tänkt på det innan de låg oskyddat.. lätt att vara efterklok.. Any way)

C) Hon vill inte ha barn alls.

Tippar mer på A eller B. Oavsett så är det en horribel sak att behöva göra. Och varför ska alltid kvinnan som männen har en affär med alltid "bitch-förklaras"?? Du/ni här vet inte hur hela denna affär startade! Ni/TS vet bara det hennes man berättat. Kanske tog TS man av sig ringen på gymmet. Är många som gör. Kanske ljög TS man och sa att han var singel/uppe i en separation, eller gift men vill lämna TS.. bla bla bla..

Oavsett så är det troligtvis så att TS man och denna kvinna haft mer än bara sex. Ingen vet vad de gjorde exakt då de sågs dessa gånger. De kanske myste, såg på film, pratade om framtiden, skrattade och pussades tsm, hade ett stort intellektuellt utbyte, laga mat ihop, tog promenader etc.. Ingen vet vad för lögner han matade denna "andra" kvinna med.

Männen som har en affär kommer nästan alltid lindrigt undan. Medan kvinnan som de här affären med blir ett "psyko" en "bitch" som förstört ett helt äktenskap och familj.. knappast så att TS man bara ramlade med byxorna nere och gled in i denna kvinna av misstag. Detta är planerat av TS man i noga detalj. Han kommer inte att sluta. Känner till fler män som varit och är otrogna. Du TS är i allafall medveten om det och sopar inte allt detta under mattan som många andra kvinnor gör. Allt för att inte förstöra den vackra fasad utåt. Stå på dig och acceptera inte denna skit. Det din man gjort är ett misslyckande och det är HANS misslyckande och inte ditt.

Lycka till & ursäkta för novellen:D

• Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-02-04 07:26:01 följande:

Hon kommer alltid vara närvarande på något sätt hädanefter

Ja hon kommer alltid varit en del i vårt liv men hon måste ju också gå vidare!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-04 07:57:47 följande:

Du ber honom att inte kontakta dig om annat än barnet. Sedan ansar han dig om henne. Jävla respektlösa svin! Han skriver så enbart för att du ska bli svartsjuk, ringa upp honom och låta honom komma hem.

Han respekterar dig lika lite nu som när han var otrogen och kommer aldrig förändras.

Hade han inte berättat att hon hört av sig så skulle det också bli fel så är lite moment22. Och nej, jag såg vad hon skrivit och jag kontaktade själv henne och fick bekräftat att hon gjort det så var ingen lögn..
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-04 11:43:19 följande:

Ja hon kommer alltid varit en del i vårt liv men hon måste ju också gå vidare!

Hon kanske har lika svårt för det precis som du.. Hon är ju också lurad av honom och dessutom måste deala med känslorna efter sin abort. En abort kan man sörja och må dåligt över i flera år. Hon vill kanske också ha svar precis som du. På ett sätt sitter ni i samma situation eftersom ni båda två behöver din man för att komma vidare. (fast på olika sätt).
  • Fjäril kär

Vet du. Jag tror att du hamnat exakt precis på det stället där många till sist lämnar sin partner.

Det är inte den fysiska otroheten man lämnar för utan det smärtsamma känslomässiga efterspelet som gör att man inte längre orkar och som man inte kommer ur. Det ständiga ätandet, det ständiga ifrågasättandet, den eviga ångesten och tårarna som aldrig tar slut. Den förkrossande sanningen som till slut kommer ikapp dig. Det kommer en dag då du fortfarande har tusen frågor men din man har inte längre något svar. Ditt hjärta kommer fortfarande vara krossat men din man kan inte längre ge dig det du kräver. Era gräl handlar inte om henne längre utan nu om att du inte kan sluta älta. Han tappar tålamodet och du tycker han är okänslig.. Snart är du där.

Det är precis DET som gör att man till sist inte längre orkar. Känslostormen och Insikten om att det inte blir bättre än så här även fast tiden går.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Ok..) skrev 2020-02-04 10:41:50 följande:

Alltså inte för att vara "den där" men även om jag tycker synd om dig TS, så tycker jag även synd om denna kvinna. Ja, det hon och din man gjorde var fel, fucked up! Men att hon tvingas göra en abort (vet inte varför hon gjorde abort och vad som ledde fram till det beslutet, då jag inte läst alla trådar bakåt). Trots det så gjorde hon antagligen aborten pga av att:

A) Din man pressade henne till det?

B) Hon själv vill inte ha barn med en gift man? (ja båda borde ha tänkt på det innan de låg oskyddat.. lätt att vara efterklok.. Any way)

C) Hon vill inte ha barn alls.

Tippar mer på A eller B. Oavsett så är det en horribel sak att behöva göra. Och varför ska alltid kvinnan som männen har en affär med alltid "bitch-förklaras"?? Du/ni här vet inte hur hela denna affär startade! Ni/TS vet bara det hennes man berättat. Kanske tog TS man av sig ringen på gymmet. Är många som gör. Kanske ljög TS man och sa att han var singel/uppe i en separation, eller gift men vill lämna TS.. bla bla bla..

Oavsett så är det troligtvis så att TS man och denna kvinna haft mer än bara sex. Ingen vet vad de gjorde exakt då de sågs dessa gånger. De kanske myste, såg på film, pratade om framtiden, skrattade och pussades tsm, hade ett stort intellektuellt utbyte, laga mat ihop, tog promenader etc.. Ingen vet vad för lögner han matade denna "andra" kvinna med.

Männen som har en affär kommer nästan alltid lindrigt undan. Medan kvinnan som de här affären med blir ett "psyko" en "bitch" som förstört ett helt äktenskap och familj.. knappast så att TS man bara ramlade med byxorna nere och gled in i denna kvinna av misstag. Detta är planerat av TS man i noga detalj. Han kommer inte att sluta. Känner till fler män som varit och är otrogna. Du TS är i allafall medveten om det och sopar inte allt detta under mattan som många andra kvinnor gör. Allt för att inte förstöra den vackra fasad utåt. Stå på dig och acceptera inte denna skit. Det din man gjort är ett misslyckande och det är HANS misslyckande och inte ditt.

Lycka till & ursäkta för novellen:D

BS, det är snarare nästan alltid kvinnor som kommer lindrigare undan, Det är bara o titta på vilka svar en kvinna som varit otrogen får jämför med en man här på FL.

Dessutom faller din "det är alltid synd om kvinnor" teori ganska platt när du samtidigt tycker så himla synd om den andra kvinnan enbart för att hon är en kvinna. Jag menar, hur solidarisk var hon mot TS? Tänkte hon på hur synd det var om en medsyster när hon knullade hennes man? Men jag förmodar att även det är männens fel?

Så jäkla löjligt att göra otrohet till en könsfråga
  • Anonym (Ok..)
    Fjäril kär skrev 2020-02-04 12:14:58 följande:

Vet du. Jag tror att du hamnat exakt precis på det stället där många till sist lämnar sin partner.

Det är inte den fysiska otroheten man lämnar för utan det smärtsamma känslomässiga efterspelet som gör att man inte längre orkar och som man inte kommer ur. Det ständiga ätandet, det ständiga ifrågasättandet, den eviga ångesten och tårarna som aldrig tar slut. Den förkrossande sanningen som till slut kommer ikapp dig. Det kommer en dag då du fortfarande har tusen frågor men din man har inte längre något svar. Ditt hjärta kommer fortfarande vara krossat men din man kan inte längre ge dig det du kräver. Era gräl handlar inte om henne längre utan nu om att du inte kan sluta älta. Han tappar tålamodet och du tycker han är okänslig.. Snart är du där.

Det är precis DET som gör att man till sist inte längre orkar. Känslostormen och Insikten om att det inte blir bättre än så här även fast tiden går.

Håller med.
  • Anonym (Ok..)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-04 12:29:48 följande:

BS, det är snarare nästan alltid kvinnor som kommer lindrigare undan, Det är bara o titta på vilka svar en kvinna som varit otrogen får jämför med en man här på FL.

Dessutom faller din "det är alltid synd om kvinnor" teori ganska platt när du samtidigt tycker så himla synd om den andra kvinnan enbart för att hon är en kvinna. Jag menar, hur solidarisk var hon mot TS? Tänkte hon på hur synd det var om en medsyster när hon knullade hennes man? Men jag förmodar att även det är männens fel?

Så jäkla löjligt att göra otrohet till en könsfråga

Det handlar inte om att det är synd om den andra kvinna för att hon just är en kvinna, utan för att hon fick genomgå en ABORT! Och nej det är inte alls den andra kvinnan som kommer lindrig undan utan det är männen. I det långa loppet är det så av erfarenhet. Jag visst de blir kallade för svin men den andra kvinnan ät den som blir sedd som den som "förstört allt" och snott en gift man. Kanske inte alltid, men de flesta av gångerna jag har sett detta scenario så har det varit så. Detta betyder inte att det är en sanning för just alla otrohetsaffärer. Take it Easy..
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ok..) skrev 2020-02-04 12:41:23 följande:
    Det handlar inte om att det är synd om den andra kvinna för att hon just är en kvinna, utan för att hon fick genomgå en ABORT! Och nej det är inte alls den andra kvinnan som kommer lindrig undan utan det är männen. I det långa loppet är det så av erfarenhet. Jag visst de blir kallade för svin men den andra kvinnan ät den som blir sedd som den som "förstört allt" och snott en gift man. Kanske inte alltid, men de flesta av gångerna jag har sett detta scenario så har det varit så. Detta betyder inte att det är en sanning för just alla otrohetsaffärer. Take it Easy..
    Eller hur.... hade det varit en man som fått besöka sjukvård efter att ha deltagit i en otrohet hade det bara varit rätt åt honom.... men nu är det en kvinna och då ska man känna medkänsla för henne och ändå menar du på att det alltid är män som har det lättast...
Svar på tråden Nygift och otrogen