• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • MsSuzyLee
    liloma skrev 2021-01-09 15:04:07 följande:

Jaa, har alltid gått upp till skötbordet, och anledningen till att jag inte bytt i sovrummet var för att han skrek så mycket i början och ville inte störa grannarna. Men nu kom jag på att han ju aldrig skriker när jag byter, oftast halvsover han, och inatt bytte jag i sängen och då vaknade han inte ens, bara rörde på sig. Så skönt! :) 

Men åh vad skönt! :D då blir det kanske lite lättare ändå:)
  • MsSuzyLee

Nu börjar F få sina första tänder..! Trodde det skulle dröja några månader till. Hon är 4 månader och 9 dagar. Amningen som äntligen blivit smärtfri. Hjälp.

• MsSuzyLee
    Jooosen skrev 2021-01-05 21:48:50 följande:

Hej hur ni alla? Ni som ammar, hur mkt ammar ni på

Nätterna nu? Och hur somnar bebisen? Måste ni hjälpa till eller klarat dom att somna på egen hand? Här har vi äntligen då o då lyckats amma o sen satt i nappen samt klia i huvudet lite så kan hon somna utan att bära

Runt. Jackpot då känns det som haha! Men första 1-2 tummarna sover hon oroligt o är påväg o vakna om man typ inte ligger bredvid o är beredd med tutten eller nappen... så ingen direkt kvällstid har man men men!vilken tid somnar era för natten? Kram!

Glömde svara på frågan om hur ofta jag ammar på natten. Nu är det oftast varannan timme. Någon gång kan det gå tre timmar och närmare morgonen vill hon äta varje timme. Väntar på att hon ska klara sig längre men börjar tro att jag får vänta tills hon börjar äta riktig mat. Så hungrig.

Hur ofta ammar du?
  • furelise

Tack för svaren! Kämpa på :)

Här inga tänder än men hon suger o biter på bitleksaker som en galning och ibland även gråter medans hon gör det. Så säkert känner hon något men jag hoppas det dröjer innan tänderna dyker upp.

Nu går jag, mannen tog henne till en promenad med farmor, jag får städa lägenheten i lugn o ro. Vilken lyx :))) Kram

• Jooosen
    MsSuzyLee skrev 2021-01-10 12:54:22 följande:

Glömde svara på frågan om hur ofta jag ammar på natten. Nu är det oftast varannan timme. Någon gång kan det gå tre timmar och närmare morgonen vill hon äta varje timme. Väntar på att hon ska klara sig längre men börjar tro att jag får vänta tills hon börjar äta riktig mat. Så hungrig.

Hur ofta ammar du?

Ja vad svårt det är att få dom att sova utan ens egen kropp haha. Sitter i detta nu med bebben på kroppen som somnat. Förr va nätterna såhär oxå men nu kan hon somna bredvid mig iallafall. Väldigt olika men ca 3 ggr per natt. Igår somnade vi 23 o hon ammade först 04. Så det va lyx. Men som du säger. Det borde bli mer sällan för dig snart tänker jaG. Men vissa barn vill ju amma ofta på

Nätterna jämt.. har du provat smakportioner än? Hur länge tror du att du vill amma? Det blir förhoppningsvis mer sömn när man kanske introducerar typ som gröt o välling... !
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen

Som svar på skärmar! Vår bebis älskar tv o mobil. Låter henne titta en del men inte överdrivet. Har frågat BVC en del om det men dom verkar inte fullt veta hur det påverkar. Man lika bra o försöka begränsa tänker jag. O så lite som möjligt innan läggdags..!

• liloma
    MsSuzyLee skrev 2021-01-10 12:50:05 följande:

Nu börjar F få sina första tänder..! Trodde det skulle dröja några månader till. Hon är 4 månader och 9 dagar. Amningen som äntligen blivit smärtfri. Hjälp.

Tror det kan vara tänder på gång här med, för det verkar klia mycket i munnen! Gör det ont när du ammar nu? 
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-12-27 19:39:31 följande:

Ja, sovstund eller hungrig eller oklart - missnöjd med att ligga/sitta/för lite stimulans eller för mycket stimulans! 

Vi har bara testat några få gånger, men då kändes det som att han ändå vaknade och ville amma en kort stund senare och natten var lika, så då har vi inte provat igen för det tappade lite syftet. då kan jag lika gärna amma :) 

Jag hade tänkt börja träna men sen kom nya restriktionerna så nu blir det inte mycket. promenader och sen har jag laddat ner "mammamage"-app som är lite bra småövningar som jag försöker göra. Hur går det för dig? 

Börjar bli så trött på corona och att föräldraledigheten inte blivit riktigt som jag tänkt, har inte träffat kompisar många ggr senaste månaderna.... :/ Och kan inte träffa mina föräldrar så som jag skulle vilja. 

Ja ledigheten har verkligen blivit något helt annat än man tänkt! Känns som många missat så mycket av vår dotter. Nu är hon redan så stor hehe. Många nära har liksom knappt sett henne som liten bebis. Ja försöker röra på mig så mkt ja kan. Tränar litegran samtidigt som det känns dumt att gå på gym. Hur länge tänker du vara föräldraledig?
  • Blandbubbel

Nu är bebis exakt 5 mån!

Sover själv, behöver inte alltid nattas med tutte, funkar bra att ligga bredvid med snuttefilt redo.

Han sover nu i vår dubbelsäng, och vi knör ihop oss nere i soffan haha. Ammas ca 2 ggr/natt, ibland sover han hela natten utan att vakna. Vi går oftast upp runt 8-tiden, ibland tidigare beroende på när han vaknar.

Börjat med små smakupplevelser som sås, sky, fruktmos osv som han verkar gilla, plus att han får ca 1-1,5msk mild havregröt på kvällen innan läggdags.

Jag har oftast inte TVn på alls om dagarna, vi ligger och "snackar" i gymet eller lyssnar på podd/ljudbok/musik om dagarna. Han är intresserad av både tv och telefon men telefonen försöker jag att inte använda så mycket när vi umgås. Nu ska ju ändå allt smakas på och en telefon är väl inget man vill att bebis ska ligga och suga på haha!

Hur mycket sover era på dagarna? :)

• MsSuzyLee
    liloma skrev 2021-01-10 20:53:01 följande:

Tror det kan vara tänder på gång här med, för det verkar klia mycket i munnen! Gör det ont när du ammar nu? 

Gör inte ont när hon ammar som vanligt, men inatt bet hon tag ordentligt. Aj!! Jag förstod inte vad som hände, va inte helt vaken haha
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL