Jooosen skrev 2020-10-09 10:18:55 följande:
Å vad bra! Vad är ditt främsta problem med amningen? Ja vi kör så oxå! Jag ligger med henne bredvid mig i sängen! Vi har inte fått till enskild sovning ännu, knappt på dagen vill hon ligga på egen hand haha. Min sambo sover i ett annat rum på soffan. Haha kaos. Men det får bli så nu. Han går upp så tidigt till jobb o ja ammar o har mig på natten så känns skönare att vi sover aerostat ett tag. Vi försöker gå runt med henne vid 22:30 tills hon somnar. Kan ta upp till en timme ibland o få henne komma till ro. Sen lägger ja mig med henne på mitt bröst fortf (hon är så lättväckt). Sover första timmen så o därefter lägger ja försiktigt ner henne bredvid mig. Vår flicka har alltså ett stort behov av närhet fortf :p... sover ni alla tre i sovrummet? Störs din sambo av amning o sånt på natten isf?
Amningen funkar, men jag upplever att han inte alltid har så bra grepp och skulle också vilja få lite tips så att det blir mer bekvämt för mig. Sen är det väldigt ofta som han "sätter i halsen" och hostar och liksom kippar efter luft, kanske går att undvika?
Sambon har ibland sovit med oss ibland men jag får trängas i mitten och han vaknar ju också så nu har han mer sovit i annat rum. Tråkigt men bättre för oss alla :p
Ibland kan det också ta en-två timmar att natta. Han kan somna och precis då vaknar han upp, börjar skrika, så får man börja om igen..... På dagen är han mer lättflyttad men på kvällen vaknar han till av minsta lilla...