• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-08-28 15:55:23 följande:
    Det låter lovande! :D

Det är så lugnt under dagarna att det känns som att nattvärkarna är en dröm. Och att jag bara hittat på att jag såg slemproppen, haha.
    Ja, jag var först lite osäker, men det var liksom ingen vanlig flytning, hehe. Den kom lite i omgångar för mig. 

Jag var ju inte alls beredd på att vattnet skulle gå, och verkligen inte 10 dagar innan BF! Det är bara att ställa in sig på att inget blir som man tänkt sig när det gäller att föda barn :) Heja dig! 
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-08-28 21:43:11 följande:

Åh, tänk att det är så nära nu! Heja dig!! 

Tack söta du! <3
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • MsSuzyLee
    Jooosen skrev 2020-08-28 18:45:24 följande:

Sådär nu har vi laddat upp med ost o chark samt lite bubbel till hemkomsten haha! Ikväll blir det nån ritkigt fettbomb till middag. Imornbitti får vi samtal när vi ska komma in. Surrealistiskt..!

Lycka till idag!
  • MsSuzyLee
    liloma skrev 2020-08-28 21:44:51 följande:

Ja, jag var först lite osäker, men det var liksom ingen vanlig flytning, hehe. Den kom lite i omgångar för mig. 

Jag var ju inte alls beredd på att vattnet skulle gå, och verkligen inte 10 dagar innan BF! Det är bara att ställa in sig på att inget blir som man tänkt sig när det gäller att föda barn :) Heja dig! 

Förstår det, man räknar ju med att gå över. Va det någon som vann vadet? :D

Tack! <3
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-08-29 09:07:03 följande:

Förstår det, man räknar ju med att gå över. Va det någon som vann vadet? :D

Tack! <3

Alla hade gissat så långt ifrån på datum så det blev gissning i vikt istället (jag och sambon fick inte vara med) :)
  • Jooosen

Nu är hon född! Sattes igång i lördags med tabletter. Fick otroligt jobbiga värkar efter 7 tabletter. Hela förlossningen var väldigt lång o krystande tog 2,5 timme. Föddes igår söndag 16:40. Huvudet åkte bara in o ut hela tiden. Allt var väldigt traumatiskt. När hon kom ut hade hon vatten i lungorna så har legat på neo. Nu har vi fått komma till bb. 4190 vägde hon och 55(!!) cm! Trots min lilla gravidmage där folk inte ens såg att ja va i vecka 42 haha. Men vilken härlig grej ändå allting <3 hoppas ni mår bra !

• Lili158
    Jooosen skrev 2020-08-31 18:32:31 följande:

Nu är hon född! Sattes igång i lördags med tabletter. Fick otroligt jobbiga värkar efter 7 tabletter. Hela förlossningen var väldigt lång o krystande tog 2,5 timme. Föddes igår söndag 16:40. Huvudet åkte bara in o ut hela tiden. Allt var väldigt traumatiskt. När hon kom ut hade hon vatten i lungorna så har legat på neo. Nu har vi fått komma till bb. 4190 vägde hon och 55(!!) cm! Trots min lilla gravidmage där folk inte ens såg att ja va i vecka 42 haha. Men vilken härlig grej ändå allting <3 hoppas ni mår bra !

Åh skönt att höra att hon är ute och att ni kommit till bb. Grattis!
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-08-31 18:32:31 följande:

Åh grattis!! <3 Det låter som en tuff förlossning men skönt att hon är ute nu! Verkligen en lång liten filur!

Ta hand om dig!
  • Gosan28

Hej, 

Mitt namn är Sandra och jag jobbar som Casting director på ett castingbolag som heter Stella & Hugo casting (www.stellahugo.com) Vi söker just nu efter en mamma+pappa med en nyfödd bebis till en reklamfilm för ett telebolag. Tänkte att jag skulle chansa på att det kanske finns några mammor med partner och barn här på Familjeliv som eventuellt skulle kunna vara intresserade av detta? Hör gärna av er till mig på mejl i så fall så skickar jag över mer information och detaljer :) 

sandra@stellahugo.com 

Hoppas på att höra från er och all lycka till med graviditeter samt förlossningar :D 

Kram!

Sandra

• Jooosen

Hur går er amning? Mina bröstvårtor gör såååå ont. Bävar inför varje gång.. lite bättre idag dock , dag 5. Grät nästan i början!! Hur går det för dej msSuzulee? Hoppas du fött nu du med!

Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL