Jooosen skrev 2020-08-31 18:32:31 följande:
Nu är hon född! Sattes igång i lördags med tabletter. Fick otroligt jobbiga värkar efter 7 tabletter. Hela förlossningen var väldigt lång o krystande tog 2,5 timme. Föddes igår söndag 16:40. Huvudet åkte bara in o ut hela tiden. Allt var väldigt traumatiskt. När hon kom ut hade hon vatten i lungorna så har legat på neo. Nu har vi fått komma till bb. 4190 vägde hon och 55(!!) cm! Trots min lilla gravidmage där folk inte ens såg att ja va i vecka 42 haha. Men vilken härlig grej ändå allting <3 hoppas ni mår bra !
Grattis och vad skönt att allt gick bra tillslut!
Våran tjej föddes 1/9. 3300 kg och 49 cm lång. Verkar som att du och jag hade liknande krystningsupplevelse. Hon hade inte vridit huvudet helt rätt, så fick krysta i 1,5 timme. Trodde dom tio sista krystningarna att hon skulle komma ut, men åkte bara tillbaka in igen. Va helt slut och började känna att vad gör jag om krafterna tar slut? Och då kom hon äntligen ut! :)
Fick vara kvar 3 nätter på BB pga problem med amning. Trodde vi skulle få åka hem på dag 2, men då fick någon i personalen för sig att jag måste testas för corona för att jag tappat rösten efter att jag skrek så mycket under förlossningen. Fick svaret ett dygn senare (negativt) och fick äntligen åka hem! <3
Väl hemma kom mjölken också :D