• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • liloma
    Elle N skrev 2020-08-22 10:59:35 följande:

Grattis, Liloma!

Här tror jag att saker är på gång... slemproppen gick i natt (BF+4) och har haft värkar sedan strax före 05. Fortfarande oregelbundna, och med varierande styrka, allt ifrån var tredje minut till var tjugonde.

Hoppas på en bebis imorgon iaf

Spännande!!
    Tycker TENS-apparaten var väldig skön att ha hemma under värkarna! 
  • Elle N
    liloma skrev 2020-08-23 17:43:17 följande:

Spännande!!

Tycker TENS-apparaten var väldig skön att ha hemma under värkarna! 

Grattis till Blandbubbel!

Ja, TENS var bra så länge värkarna var någorlunda regelbundna. Nu har jag levt sedan igår eftermiddag med oregelbundna värkar och mensvärks- och ryggont över tiden. Inne på kontroll nu. Lite högt blodtryck, bebis röjer runt som en galning och har väldigt hög puls. Livmodertappen var iaf tillbakavikt, så defikitivt latensfas.

Men jag är orolig. Förlossningspersonalen mindre så... vill lita på dem, samtidigt är det ju jag som ska kunna känna efter om något känns fel. Ifrågasätter mig själv.
  • liloma
    Blandbubbel skrev 2020-08-23 10:38:54 följande:

Hej igen! Här har en liten kille anlänt, 3 dagar före BF :D måndagen den 10/8 på kvällen så kom han! Vattnet gick natten mellan sön/mån kl 02, hade bara hunnit sova ca 1,5h efter en lång och tung graviddag utan någon direkt ro. Jag ringde förlossningen och vi fick åka in direkt på kontroll då det var en vattenavgång med mekonium, därav fick vi även stanna kvar när vi väl kommit dit.

Förlossningen tog lite tid, 20h från vattenavgång, och jag var helt utmattad mot slutet. Somnade mellan värkarna!

Blev sydd med två stygn utan några andra komplikationer. Vi blev körda till BB där vi fick vara kvar 2,5 dygn. Amningen kom igång bra till slut vid dag 6, efter ett dygn med tokömma vårtor och bröst.. nu funkar allt som det ska :D

Verkar som att många av er gått över BF, hoppas ni får era bebisar snart! Jag mår så sjukt bra efter förlossningen, är pigg och har varit det sen förlossningen i princip. Mat är gott igen och jag orkar fungera normalt igen :D

Grattis!! 
    Haha jag somnade också mellan värkarna! 
    Skönt att amningen kommit igång! Det har den för mig också, men lite ömma bröstvårtor har jag. Kan det plötsligt bara börja rinna för dig?

Instämmer med att mat är gott igen, det första jag åt när jag kom hem var en salami- och briemacka! Mmmmm :)
  • MsSuzyLee
    Jooosen skrev 2020-08-23 11:21:52 följande:

Stort grattis!! Gud låter som att allt gått väldigt bra för er. Otroligt skönt att må bra efteråt! Det är lite min farhåga haha... har ni något namn ännu? Skönt att amningen oxå kommit igång :D. Är på bf +10 och håller på att skjuta mig själv snart... ska imorn få kolla iallfall så att lillan har det bra där inne. Just nu får ja bara gå på om det rör sig som vanligt. Man är lite halvt orolig 24/7 :(.

Har min BF idag, men känner ingenting. När va det du skulle få bli igångsatt? Känns så oändligt långt bort med förlossningen och att få träffa barnet som ligger därinne. Känner mig typ lurad, som att det här är mitt liv nu och för all framtid.

Hoppas att allt ser bra ut idag och att vi får komma till andra sidan snart! ;*
  • Jooosen
    MsSuzyLee skrev 2020-08-24 10:02:50 följande:

Har min BF idag, men känner ingenting. När va det du skulle få bli igångsatt? Känns så oändligt långt bort med förlossningen och att få träffa barnet som ligger därinne. Känner mig typ lurad, som att det här är mitt liv nu och för all framtid.

Hoppas att allt ser bra ut idag och att vi får komma till andra sidan snart! ;*

Åh hoppas du inte behöver gå så långt som jag! Håll ut. Vet precis vad du menar. Jag känner mig grundlurad och att det inte blir någon bebis. Va på UL nu och bebisen mår fint. Normalviktig oxå vilket känns skönt. Går in i v 42+0 på torsdag så ska ringa förlossningen på onsdag o boka in igångsättning. Men ber att det ska starta av sig själv innan! Har bara hört att gångsättning för förstföderskor är skitjobbigt..
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • MsSuzyLee
    Jooosen skrev 2020-08-24 11:41:33 följande:

Åh hoppas du inte behöver gå så långt som jag! Håll ut. Vet precis vad du menar. Jag känner mig grundlurad och att det inte blir någon bebis. Va på UL nu och bebisen mår fint. Normalviktig oxå vilket känns skönt. Går in i v 42+0 på torsdag så ska ringa förlossningen på onsdag o boka in igångsättning. Men ber att det ska starta av sig själv innan! Har bara hört att gångsättning för förstföderskor är skitjobbigt..

Vad skönt att allt såg bra ut! Ja, hoppas det sätter igång av sig själv, har inte heller fått någon positiv bild av igångsättning. Hur gör du för att fördriva dagarna? Jag gör superambitiösa listor på vad jag vill ha gjort, men det slutar med att jag mest sitter och ligger på olika platser i lägenheten. Försöker gå ut och gå en kort sväng varje dag, men det är himla tungt. Jag brukar bli rastlös av att inte göra något, men nu kan jag ligga i soffan och streckkolla serier utan problem :D
  • MsSuzyLee
    Elle N skrev 2020-08-23 18:15:19 följande:

Grattis till Blandbubbel!

Ja, TENS var bra så länge värkarna var någorlunda regelbundna. Nu har jag levt sedan igår eftermiddag med oregelbundna värkar och mensvärks- och ryggont över tiden. Inne på kontroll nu. Lite högt blodtryck, bebis röjer runt som en galning och har väldigt hög puls. Livmodertappen var iaf tillbakavikt, så defikitivt latensfas.

Men jag är orolig. Förlossningspersonalen mindre så... vill lita på dem, samtidigt är det ju jag som ska kunna känna efter om något känns fel. Ifrågasätter mig själv.

Hur har det gått?
  • Blandbubbel
    Jooosen skrev 2020-08-23 11:21:52 följande:

Stort grattis!! Gud låter som att allt gått väldigt bra för er. Otroligt skönt att må bra efteråt! Det är lite min farhåga haha... har ni något namn ännu? Skönt att amningen oxå kommit igång :D. Är på bf +10 och håller på att skjuta mig själv snart... ska imorn få kolla iallfall så att lillan har det bra där inne. Just nu får ja bara gå på om det rör sig som vanligt. Man är lite halvt orolig 24/7 :(.

Ja, det kände som att allt gick väldigt smidigt, är jättenöjd med både förlossningen och tiden efter på BB :D

Japp, han ska få heta Adam <3 har ni något namn ännu? :) Oj det lät lite jobbigt.. hur gick det, mår hon bra därinne? :) Min lille rörde sig inte alls särskilt mycket mot slutet, men ändå var det regelbundet och magkänslan sa mig inget annat än att det var lugnt. :)
  • Blandbubbel
    MsSuzyLee skrev 2020-08-23 16:08:38 följande:

Vad skönt att allt gått bra och att ni mår bra! Jag hoppas att jag också kommer kunna sova mellan värkarna. Det låter så härligt att vara pigg och fungera igen. Stort grattis till er! :D

Tack så mycket! :D

Haha det var inte jättekul att tuppa av mellan värkarna, för de kom såpass tätt ändå. Hade värkstimulerande dropp och värkarna väckte mig 10 sek efter att jag tuppat av haha.
  • Blandbubbel
    liloma skrev 2020-08-23 19:54:54 följande:

Grattis!! Haha jag somnade också mellan värkarna! Skönt att amningen kommit igång! Det har den för mig också, men lite ömma bröstvårtor har jag. Kan det plötsligt bara börja rinna för dig?Instämmer med att mat är gott igen, det första jag åt när jag kom hem var en salami- och briemacka! Mmmmm :)

Haha visst kändes det konstigt!? Ena sekunden däckad och sedan väckas av att värken drar igång! Jag spydde ett par gånger också.. usch.

Ömma bröstvårtor här också :/ främst under de första sugtagen, sedan går det över. Haha ohja, här rinner det jätteofta :P satt och käkade frukost med mannen häromdagen och jag märkte inget förrän han påpekade att det droppade mjölk om mitt linne! Tyget hade mättats runt bröstet så det droppade friskt ner på mina byxor haha. Tycker det är skönt att gå utan bh så försöker göra det ibland. Har du provat mjölkuppsamlare?

Åh så gott! Svärmor skickade med karln både gravad lax och blåmögelost åt mig veckan efter förlossningen! Jäklarns så gott!
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL