• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Jooosen
    MsSuzyLee skrev 2020-08-24 12:13:09 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut! Ja, hoppas det sätter igång av sig själv, har inte heller fått någon positiv bild av igångsättning. Hur gör du för att fördriva dagarna? Jag gör superambitiösa listor på vad jag vill ha gjort, men det slutar med att jag mest sitter och ligger på olika platser i lägenheten. Försöker gå ut och gå en kort sväng varje dag, men det är himla tungt. Jag brukar bli rastlös av att inte göra något, men nu kan jag ligga i soffan och streckkolla serier utan problem :D

Ja hoppas! Bara 5 av 100 behöver bli igångsatta, men tro fan att man säkert blir en av dom :p. Inte mycket! Är ingen pysslare direkt. En annan hade kanske bakat osv men jag ligger mest i sängen haha! Men har oxå träffat rätt mkt vänner senaste veckorna! Jag orkar typ inte gå längre pga trycker ner. Men lite försöker jag.. har du känt nån molvärk eller något alls ännu? Håll ut!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen
    Blandbubbel skrev 2020-08-24 12:24:32 följande:

Ja, det kände som att allt gick väldigt smidigt, är jättenöjd med både förlossningen och tiden efter på BB :D

Japp, han ska få heta Adam <3 har ni något namn ännu? :) Oj det lät lite jobbigt.. hur gick det, mår hon bra därinne? :) Min lille rörde sig inte alls särskilt mycket mot slutet, men ändå var det regelbundet och magkänslan sa mig inget annat än att det var lugnt. :)

Åh fint med Adam! Det hade jag på listan om vi skulle få en kille faktiskt :) vi har inte bestämt helt ännu men vi båda gillar namnet Ilse. Men har några andra oxå. Allt såg fint ut där inne o bebisen har en normal vikt vilket ja va rädd för att hon inte skulle ha! Underbart med en så bra förlossning. Hoppas ja kommer känna samma!
  • MsSuzyLee
    Blandbubbel skrev 2020-08-24 12:27:18 följande:

Tack så mycket! :D

Haha det var inte jättekul att tuppa av mellan värkarna, för de kom såpass tätt ändå. Hade värkstimulerande dropp och värkarna väckte mig 10 sek efter att jag tuppat av haha.

Jahaa, haha! Jag tänkte att det skulle vara bra med micro tupplurer så att man orkar med, men tio sekunder är kanske lite väl micro :D
  • MsSuzyLee
    Jooosen skrev 2020-08-24 14:52:00 följande:

Ja hoppas! Bara 5 av 100 behöver bli igångsatta, men tro fan att man säkert blir en av dom :p. Inte mycket! Är ingen pysslare direkt. En annan hade kanske bakat osv men jag ligger mest i sängen haha! Men har oxå träffat rätt mkt vänner senaste veckorna! Jag orkar typ inte gå längre pga trycker ner. Men lite försöker jag.. har du känt nån molvärk eller något alls ännu? Håll ut!

Åh det är så få ändå? Det känns ju lite positivt iallafall :)

Har haft lite molvärk då och då senaste två veckorna. Och tryck neråt och stickningar. Men senaste dagarna har det lugnat ner sig. Kanske för att jag själv lugnat ner mig?

Du då? Något tecken?
  • Jooosen
    MsSuzyLee skrev 2020-08-24 16:46:20 följande:

Åh det är så få ändå? Det känns ju lite positivt iallafall :)

Har haft lite molvärk då och då senaste två veckorna. Och tryck neråt och stickningar. Men senaste dagarna har det lugnat ner sig. Kanske för att jag själv lugnat ner mig?

Du då? Något tecken?

Ja jag tycker det lät som väldigt få men står så iallafall. Aa okej typ samma här. Det där trycket neråt o nästan som en kliande känsla. Inget mer här. Har du sett något av slemproppen som folk snackar om haha? Själv har ja inte sett skymten av den :p
  • Elle N
    MsSuzyLee skrev 2020-08-24 12:15:25 följande:

Hur har det gått?

Måndag förmiddag kom hon äntligen! (40+6)

Blev kvar på förlossningen då bebis hade förhöjd hjärtfrelvens i över 2 h, och sen hade mina värkar kommit igång igen. Skulle skickats hem med morfin och sovdos, men blev kvar pga täta värkar och långt till sjukhuset. Tur var det för varken morfin eller sovtablett funkade. Fick mer och mer ont och fick till slut en epidural fastän jag hade 1 cm tapp kvar. Då öppnade jag mig dock rätt snabbt till 3 cm. Sen dog värkarna ut medan jag sov lite, så värkstimulerande dropp sattes in... öppen till 10 cm på strax över en timme!

Sen hade jag en bra timme med lustgas, och sedan hade jag tre timmar ifrån helvetet då allt gjorde ont och jag mådde sämre och sämre och ville dö.

Fick till slut hjälp att sätta mig i någon magisk position och hjälpte till att vrida hennes huvud lite, eller vinkla mig på något sätt, och sedan guida hur jag skulle krysta, och så var hon magiskt ute på typ 3 värkar!

Så nu är jag i ätit-Brie-macka-klubben
  • liloma
    Blandbubbel skrev 2020-08-24 12:37:17 följande:

Haha visst kändes det konstigt!? Ena sekunden däckad och sedan väckas av att värken drar igång! Jag spydde ett par gånger också.. usch.

Ömma bröstvårtor här också :/ främst under de första sugtagen, sedan går det över. Haha ohja, här rinner det jätteofta :P satt och käkade frukost med mannen häromdagen och jag märkte inget förrän han påpekade att det droppade mjölk om mitt linne! Tyget hade mättats runt bröstet så det droppade friskt ner på mina byxor haha. Tycker det är skönt att gå utan bh så försöker göra det ibland. Har du provat mjölkuppsamlare?

Åh så gott! Svärmor skickade med karln både gravad lax och blåmögelost åt mig veckan efter förlossningen! Jäklarns så gott!

Haha ja,.det var lite som när man precis håller på och somnar, "drömde" massa saker och att jag liksom försvann lite. Min sambo tyckte nog det var lite obehagligt ett tag.

Jag spydde också två ggr, första gången helt plötsligt bara rakt ut, andra gången hann jag precis få en sån påse. Men jag brydde jag mig inte så mycket där och då, var mer orolig för det innan.

Haha skönt att inte vara ensam med att gå runt som en läckande mjölkmaskin! Gick också utan bh i början men kändes som att det kom mjölk överallt så nu har jag haft amningstopp på mig, känns också lite skönt när brösten ömmar. Men är väl bra att lufta lite. Har inte provat mjölkuppsamlare, har bara såna inlägg. Har du?
  • liloma
    Elle N skrev 2020-08-25 00:48:04 följande:

Blev kvar på förlossningen då bebis hade förhöjd hjärtfrelvens i över 2 h, och sen hade mina värkar kommit igång igen. Skulle skickats hem med morfin och sovdos, men blev kvar pga täta värkar och långt till sjukhuset. Tur var det för varken morfin eller sovtablett funkade. Fick mer och mer ont och fick till slut en epidural fastän jag hade 1 cm tapp kvar. Då öppnade jag mig dock rätt snabbt till 3 cm. Sen dog värkarna ut medan jag sov lite, så värkstimulerande dropp sattes in... öppen till 10 cm på strax över en timme!

Sen hade jag en bra timme med lustgas, och sedan hade jag tre timmar ifrån helvetet då allt gjorde ont och jag mådde sämre och sämre och ville dö.

Fick till slut hjälp att sätta mig i någon magisk position och hjälpte till att vrida hennes huvud lite, eller vinkla mig på något sätt, och sedan guida hur jag skulle krysta, och så var hon magiskt ute på typ 3 värkar!

Åh stort grattis!!
  • Jooosen
    Elle N skrev 2020-08-25 00:48:04 följande:

Grattis!! Va underbart! Ja den där mackan längtar ja oxå efter! O ett glas bubbel haha
  • Lili158

Igår tisdag kom så äntligen vår son. Han kom på bf +6. Tanken var ju att bli igångsatt igår på förmiddagen men han hade andra planer. I måndags 23 började mina värkar av sig självt. Vaggade runt i huset till 01.21 då jag väckte mannen och ringde förlossningen. Då var värkarna hanterbara men var 3 minut. De sa åt mig att äta och ta ett varmt bad. Tog en timmes bad och sen låg jag i sängen en stund med vetekudde.

05.20 orkade jag inte riktigt och mannen sa ring förlossningen igen. Ringde med starkare värkar de sa åt mig att hålla ut lite till och äta frukost. Orkade en halvtimme till. Åkte vid 06. 20Till förlossningen kom in vid 07.00, mannen fick vänta ute i en timme, jag undersöktes och var öppen 4cm, fick stanna och mannen fick komma upp. Efter en snabb öppningsfas sjuk trötthet, eda och krystvärkar blev det tillslut sugklocka då bebis inte mådde så bra. Ut kom han vid 13.00 så 5 timmar på förlossningen.

Sen hamnade jag på operation med en andra gradens bristning i slidan som behövde sys. Sen efter 1,5 timme fick jag äntligen komma tillbaka till bb. 2805 gram och 46 cm var han vår lille plutt, trots en vecka över tiden. Så vi får vara kvar ett tag och även jag är rätt mör. Han matas med ersättning var tredje timme då han är så liten. Har även ont efter sugklockan. Men söt som socker och vi är så glada. Nu ska jag läka ihop och längtar efter att gå utan smärta.

Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL