• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • furelise

BF+5, noll tecken att något är pågång. Inte ens slemproppen har lossnat (eller jag märkte inte). Hinnsvepning gjorde inget heller. Jag helt ärligt börjar tveka om jag verkligen är gravid eller jag bara gick upp mycket i vikt? Man kan inte vara gravid om ingen bebis kommer ut va?

Min andra teori är att det finns en bebis därinne men hon hatar mig. Jag har inte ens hunnit förstöra hennes liv med dåligt föräldraskap och hon redan nu hatar mig.

Skämtar självklart, men börjar gå galen. :)

Någon som har info om läget i BB Stockholm?

• Jooosen

Urs lider med er i värmen... man får bada o ta det lugnt helg enkelt. Ligger just nu i sängen med en fläkt i nyllet haha. Min slempropp har inte visat sig direkt. Besök hos bm på onsdag. Ska be om hinnsvepning då. Om man vill ha det så gör dom det eller hur? Ingen koll på läget på BB Stockholm tyvärr. Kram på er

Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • liloma

Har ni fått göra ett extra ultraljud än?

Tror vissa kriterier för hinnsvepning måste vara uppfyllda, eller en kompis som födde för ett tag sen sa det häromdagen iaf! Det visste jag inte innan.

Heja er, kämpa på!

• Jooosen
    furelise skrev 2020-08-16 13:30:23 följande:

BF+5, noll tecken att något är pågång. Inte ens slemproppen har lossnat (eller jag märkte inte). Hinnsvepning gjorde inget heller. Jag helt ärligt börjar tveka om jag verkligen är gravid eller jag bara gick upp mycket i vikt? Man kan inte vara gravid om ingen bebis kommer ut va?

Min andra teori är att det finns en bebis därinne men hon hatar mig. Jag har inte ens hunnit förstöra hennes liv med dåligt föräldraskap och hon redan nu hatar mig.

Skämtar självklart, men börjar gå galen. :)

Någon som har info om läget i BB Stockholm?

Inget som hänt än? Här står det helt still. Fem dagar över nu. Tröttsamt. Tid hos bm imorn. Ska kolla lite när man kan bli igångsatt...
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-08-16 14:10:36 följande:

Har ni fått göra ett extra ultraljud än?

Tror vissa kriterier för hinnsvepning måste vara uppfyllda, eller en kompis som födde för ett tag sen sa det häromdagen iaf! Det visste jag inte innan.

Heja er, kämpa på!

Du har nog rätt. Inget extra ul än. Får höra imorn hos bm om det finns något knep man kan ta till haha :)
  • furelise
    Jooosen skrev 2020-08-18 13:22:52 följande:

Inget som hänt än? Här står det helt still. Fem dagar över nu. Tröttsamt. Tid hos bm imorn. Ska kolla lite när man kan bli igångsatt...

Nej, BF+7 idag men ingenting. Jag ska till hinnsvepning no2 om en timme. Jag bad om tidigare igångsättning med hänvisning till en studie att igångsättning v41+0 är mycket bättre för barnet än 42+0 (ni läste säkert studien, nu de flesta län har redan ändrat deras rutiner och sätter igång v41, men inte Stockholm än). Imorgon ska jag till ultraljud och specialmödravården om att diskutera när sätter de igång oss. Fråga din barnmorske när du redan är där, jag fick absolut stöd och hon försökte inte övertala mig till att vänta tills v42+0. BM måste skicka en remiss till specmv, och där får man prata med en läkare om igångsättning - det är rutinen för mig iaf.

Lycka till och håll ut! Snart får vi våra bebisar, de kan inte stanna in hur länge som helst!! :) Hoppas jag.... det var väl Konfucius vems mamma var gravid med honom för 99 år? Stackars kvinna :)))
  • Lili158
    furelise skrev 2020-08-18 13:55:19 följande:

Nej, BF+7 idag men ingenting. Jag ska till hinnsvepning no2 om en timme. Jag bad om tidigare igångsättning med hänvisning till en studie att igångsättning v41+0 är mycket bättre för barnet än 42+0 (ni läste säkert studien, nu de flesta län har redan ändrat deras rutiner och sätter igång v41, men inte Stockholm än). Imorgon ska jag till ultraljud och specialmödravården om att diskutera när sätter de igång oss. Fråga din barnmorske när du redan är där, jag fick absolut stöd och hon försökte inte övertala mig till att vänta tills v42+0. BM måste skicka en remiss till specmv, och där får man prata med en läkare om igångsättning - det är rutinen för mig iaf.

Lycka till och håll ut! Snart får vi våra bebisar, de kan inte stanna in hur länge som helst!! :) Hoppas jag.... det var väl Konfucius vems mamma var gravid med honom för 99 år? Stackars kvinna :)))

Jag har bf idag.. inget som hänt här än. Har tid hos bm på fredag... har också bett om igångsättning efter Max en vecka, så är inte rutinerna här utan först 42+0. Jag hoppas bli igångsatt efter helgen om inget hänt. Segt när olika landsting har olika regler. Hoppa det sätter igång för dig :)
  • Jooosen
    furelise skrev 2020-08-18 13:55:19 följande:

Segt! Ja jag är oxå lite inne på det! Vecka 41+0 är på torsdag redan. Ska höra med henne imorn. Kanske kan få en hinnsvepning då oxå. Gjorde det ont fresten? Har hört om vissa som tyckte det va värre än förlossningen haha...
  • furelise
    Jooosen skrev 2020-08-18 15:48:10 följande:

Segt! Ja jag är oxå lite inne på det! Vecka 41+0 är på torsdag redan. Ska höra med henne imorn. Kanske kan få en hinnsvepning då oxå. Gjorde det ont fresten? Har hört om vissa som tyckte det va värre än förlossningen haha...

Lili158 skrev 2020-08-18 14:51:22 följande:

Jag har bf idag.. inget som hänt här än. Har tid hos bm på fredag... har också bett om igångsättning efter Max en vecka, så är inte rutinerna här utan först 42+0. Jag hoppas bli igångsatt efter helgen om inget hänt. Segt när olika landsting har olika regler. Hoppa det sätter igång för dig :)

Hinnsvepning var väldigt obehagligt men gjorde inte direkt ont. Första gången blödde jag för en dag, nu ingen blod.

Vi får se om den hjälper! Lycka till er hos bm imorgon och fredag! Berätta sen hur gick det!
  • Maria198829

Hejsan =)
    Jag har Bf 30 augusti och undrar om de är någon som fött på danderyds bb som kan ge nån lägesuppdatering? :)
    Får partnern stanna på BB eller är de kört?

Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL