• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Elle N

BF+1 här... Börjar bli både otålig och orolig och less och allt på samma gång. Har en kontroll på fredag som tur är, så vi kan hålla koll på bebis som rörde sig lite dåligt igår, men hade fint hjärtljud i morse.

I Uppsala har man igångsättning på 41+0, vilket väl är "bra", även om jag vääääldigt gärna hade velat ha det denna vecka. Men förstföderska + Corona så verkar det som att de ogärna sätter igång tidigare än det.

Som jag förstår det kan de skjuta upp det en eller två gånger (dagar) om livmodertappen inte är mogen, men vad BM kontrollera status idag, och den hade redan blivit hyfsat mjuk, så jag håller tummarna för tisdag.

Någon här som fortfarande vågar tro på att det ska komma igång av sig självt?

• Jooosen

Bf +6 idag. Va hos bm. Gjorde ingen hinnsvepning då det finns lite risker med det då jag har gbs. Ska på ultraljud på måndag om inget hänt. Kollade ingen tapp idag heller. Igångsättning senast 29/8. Då kommer ja va 16 dagar över. Ber till gudarna att lillan kommer innan dess. Är less, tjock o på dåligt humör haha

Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Lili158
    Elle N skrev 2020-08-19 18:14:20 följande:

BF+1 här... Börjar bli både otålig och orolig och less och allt på samma gång. Har en kontroll på fredag som tur är, så vi kan hålla koll på bebis som rörde sig lite dåligt igår, men hade fint hjärtljud i morse.

I Uppsala har man igångsättning på 41+0, vilket väl är "bra", även om jag vääääldigt gärna hade velat ha det denna vecka. Men förstföderska + Corona så verkar det som att de ogärna sätter igång tidigare än det.

Som jag förstår det kan de skjuta upp det en eller två gånger (dagar) om livmodertappen inte är mogen, men vad BM kontrollera status idag, och den hade redan blivit hyfsat mjuk, så jag håller tummarna för tisdag.

Någon här som fortfarande vågar tro på att det ska komma igång av sig självt?

Har också bf +1. Hoppas få igångsättning 41+0 även om 42+0 är rutinen här. Men tagit upp det tidigt i graviditeten. Vi håller tummarna att det startar för oss båda innan :)
  • Lili158
    Jooosen skrev 2020-08-19 18:23:38 följande:

Bf +6 idag. Va hos bm. Gjorde ingen hinnsvepning då det finns lite risker med det då jag har gbs. Ska på ultraljud på måndag om inget hänt. Kollade ingen tapp idag heller. Igångsättning senast 29/8. Då kommer ja va 16 dagar över. Ber till gudarna att lillan kommer innan dess. Är less, tjock o på dåligt humör haha

Oj 16dagar över.. lät länge? Hoppas det startar tidigare!
  • Elle N
    Lili158 skrev 2020-08-19 19:07:19 följande:

Har också bf +1. Hoppas få igångsättning 41+0 även om 42+0 är rutinen här. Men tagit upp det tidigt i graviditeten. Vi håller tummarna att det startar för oss båda innan :)

Tack! Ja, det får vi hoppas... Kan inte låta bli att sitta och googla statistik för när bebisar kommer. "Jaha... 4,5 % föds BF+X, men 4,7 % BF+Y..." som att det skulle ha någon som helst effekt på ens eget :'-D
  • Lili158
    Elle N skrev 2020-08-19 19:13:37 följande:

Tack! Ja, det får vi hoppas... Kan inte låta bli att sitta och googla statistik för när bebisar kommer. "Jaha... 4,5 % föds BF+X, men 4,7 % BF+Y..." som att det skulle ha någon som helst effekt på ens eget :'-D

Hahah googlade på det igår! Är så trött på att vara gravid, så otymplig.
  • Elle N
    Lili158 skrev 2020-08-19 19:23:51 följande:

Hahah googlade på det igår! Är så trött på att vara gravid, så otymplig.

Jag veeet! Fram till 8 månader var det liksom lugnt. Kunde inte träna som vanligt, men ändå leva hyfsat som vanligt. Nu räknar jag ner timmarna varje dag.

Småont lite här och var... I brösten, i bäckenet, på sidorna av magen, lite smått "mensvärk", och bara så otroligt obekväm hela tiden. Vi är mirakel som står ut!
  • Jooosen
    Elle N skrev 2020-08-19 19:13:37 följande:

Haha här är en till! Kollar oxå statistik. Kollar typ varje dag fast ja redan vet vad som står XD...
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Elle N
    Jooosen skrev 2020-08-19 19:39:25 följande:

Haha här är en till! Kollar oxå statistik. Kollar typ varje dag fast ja redan vet vad som står XD...

När börjar vi springa i trappor, studsa på pilatesbollar och dricka hallonbladste? Nästa steg!
  • Lili158
    Elle N skrev 2020-08-19 19:47:57 följande:

När börjar vi springa i trappor, studsa på pilatesbollar och dricka hallonbladste? Nästa steg!

Pilatesbollen är framme, hallonbladste smakar inte jättegott kan jag hälsa hahah..
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL