• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Jooosen

Ja det är så kul att se utvecklingen! Jobbigt med magen liloma! Hoppas det blir bättre. Hur går amningen nu för dig? Vi ammar ungefär varannan timme på dagen och natten kanske 2-3 ggr mellan 22-07. Ofta sover hon bra på nätterna tack o lov! Vår största utmaning är fortf kvällar då hon är mest ledsen o verkar gasig som tusan. På torsdag ska vi ta Rota! Hur blev era små efter? Om dom tagit detta. Vad gör ni om dagarna, har ni några mammor som bor nära er? Kram!

Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • MsSuzyLee

Vi tog rota för en vecka sen. Hon fick ganska ont i magen i några dagar efter. Men sen återgick det till det vanliga lite ont i magen.

Håller med om kvällarna. Ammar typ konstant mellan 17-20. Hur mår era bröstvårtor? Mina verkar inte vilja bli bra. Så fort en blåsa läkt kommer en ny. Bvc säger att hon suger rätt så måste bero på att hon äter så ofta och länge. Så trött på att ha ont.

Vad gör ni om dagarna? Kommer ni ut nånting? Jag har som tur är min mamma som lägligt nog blev arbetslös för en månad sen. Så hon kommer över nästan varje dag, eller så åker vi till henne. Skönt med lite miljöombyte :)

• Lili158

V reagerade inte alls på rotavaccinet. Som vanligt kanske en något mjukare bajsblöja. Vi är iväg nästan var och varannan dag i alla fall. Jag ammar inte så vi brukar kunna komma ut i skogen eller till andra föräldralediga har två som är det. Min pappa är pensionär och bor nära också så honom träffar vi. Sen kan jag åka iväg och träna på kvällar och så när v pappa kommer hem. Så skönt!

• Jooosen

Okej då vet jag! Vad jobbigt med brösten!! Jag hade ju svamp i flera veckor på bröstvårtorna så vet hur jobbigt det är att ha ont! O man kommer liksom Inte undan eftersom det är deras matintag. Hoppas det går över :(. Du kanske ska kolla så du inte oxå har svamp? Jag försöker ta en promenad varje dag o har fått kontakt med andra mammor i området via BVC! Umgås oxå en del med mamma haha. Skönt med träning Lili158. Jag gör lite hemmaövningar nu men ska försöka komma igång på gym 1-2 ggr i veckan så får pappan va med lillan. 1,5 lär hon ju klara utan tuttarna :p ...

• MsSuzyLee

Jag kollade det efter att jag läste att du haft det, Jooosen, men det va inte det :) tror det är slitage bara. Hon vill ju äta heeela tiden. Lyckades sluta helt med ersättning för tio dagar sen så det är kanske fortfarande att det behöver komma mer mjölk?

Hon har varit hysterisk när jag gått ut med henne i vagnen men idag lyckades hon faktiskt somna. Det va ett riktigt halleluja moment! Har verkligen saknat att kunna gå ut. Man blir ju galen om man sitter inne hela dagarna.

Tycker det är så himla skönt att hon börjar bli större :) när hon va nyfödd ville jag att hon skulle stanna så föralltid. Men nu ser jag fram emot smakportioner och lek :D Och lite mer frihet... :)

• liloma
    Jooosen skrev 2020-10-27 11:45:51 följande:

Ja det är så kul att se utvecklingen! Jobbigt med magen liloma! Hoppas det blir bättre. Hur går amningen nu för dig? Vi ammar ungefär varannan timme på dagen och natten kanske 2-3 ggr mellan 22-07. Ofta sover hon bra på nätterna tack o lov! Vår största utmaning är fortf kvällar då hon är mest ledsen o verkar gasig som tusan. På torsdag ska vi ta Rota! Hur blev era små efter? Om dom tagit detta. Vad gör ni om dagarna, har ni några mammor som bor nära er? Kram!

Jo magen har blivit lite bättre! Men han har fortfarande ont, mer på nätterna. Amningen går okej, men jag upplever att han blir mer frustrerad vid bröstet nu. Tar tag, släpper, tar tag släpper och håller på mer så. Vet inte varför... Men han går ju upp i vikt utan problem :P 

Har träffat en mamma i närheten via en app för föräldralediga, och tagit några promenader. Annars har jag umgåtts en del med mina föräldrar. Förra veckan var vi iväg med mina föräldrar och bror i småland. så mysigt att komma ut på landet och ha många famnar som kunde bära :) Känns som dagarna går rätt snabbt utan att man gör så mycket. 
    Vad bra att du fick kontakt med andra via BVC! Här är allt sånt inställt... :/ 
  • Jooosen
    MsSuzyLee skrev 2020-10-29 17:57:54 följande:

Jag kollade det efter att jag läste att du haft det, Jooosen, men det va inte det :) tror det är slitage bara. Hon vill ju äta heeela tiden. Lyckades sluta helt med ersättning för tio dagar sen så det är kanske fortfarande att det behöver komma mer mjölk?

Hon har varit hysterisk när jag gått ut med henne i vagnen men idag lyckades hon faktiskt somna. Det va ett riktigt halleluja moment! Har verkligen saknat att kunna gå ut. Man blir ju galen om man sitter inne hela dagarna.

Tycker det är så himla skönt att hon börjar bli större :) när hon va nyfödd ville jag att hon skulle stanna så föralltid. Men nu ser jag fram emot smakportioner och lek :D Och lite mer frihet... :)

Ja vet ä, vagn är inte så lätt som man trodde innan! Jag tar alltid med sele om ja ska ut ifall det går åt helvete haha... men som du så vill ja oxå gå ut! Jag försöker komma ut en gång varje dag. Vagnen går bättre o bättre. Jsg börjar oxå se fram emot lite mer när dom blir större haha! Men nu är det lite roligare när som ler o gör ljud iallafall :p...
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-11-03 09:07:31 följande:

Jo magen har blivit lite bättre! Men han har fortfarande ont, mer på nätterna. Amningen går okej, men jag upplever att han blir mer frustrerad vid bröstet nu. Tar tag, släpper, tar tag släpper och håller på mer så. Vet inte varför... Men han går ju upp i vikt utan problem :P 

Har träffat en mamma i närheten via en app för föräldralediga, och tagit några promenader. Annars har jag umgåtts en del med mina föräldrar. Förra veckan var vi iväg med mina föräldrar och bror i småland. så mysigt att komma ut på landet och ha många famnar som kunde bära :) Känns som dagarna går rätt snabbt utan att man gör så mycket. 

Vad bra att du fick kontakt med andra via BVC! Här är allt sånt inställt... :/ 

Åh ja vet precis! Så håller vår oxå på en del, mest på kvällar. Liksom leker med bröstet känns det som. O ibland blir hon förbannad på tutten o gallskriker... vad väger er nu? Vi va hos BVC i torsdags förra veckan (8v då) och hon va 60,5 cm o vägde nästan 5,7. Galet. Inte undra på att man tkr det är jobbigt o bära runt. Skönt med landet!! Man behöver lite miljöombyte känner man. Jag försöker åxå hälsa på mamma som bor i skärgården en del, så skönt att komma ut dit!
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-11-03 10:03:09 följande:

Åh ja vet precis! Så håller vår oxå på en del, mest på kvällar. Liksom leker med bröstet känns det som. O ibland blir hon förbannad på tutten o gallskriker... vad väger er nu? Vi va hos BVC i torsdags förra veckan (8v då) och hon va 60,5 cm o vägde nästan 5,7. Galet. Inte undra på att man tkr det är jobbigt o bära runt. Skönt med landet!! Man behöver lite miljöombyte känner man. Jag försöker åxå hälsa på mamma som bor i skärgården en del, så skönt att komma ut dit!

Sist vägde han 6,5kg! 9v då. Det var för två veckor sen. En riktig liten go knubbis nu :) har knappt använt storlek 62 utan nästan hoppat direkt till 68.

Känns som han blir mer distraherad när han ammar nu när han är mer nyfiken. Vi ska börja prova pumpa lite så min sambo kan mata ibland, får se hur det går.

Skönt komma ut till skärgården :)
  • liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-10-29 17:57:54 följande:

Här var vagnen inte så poppis först men nu somnar han ofta i den även om det kan gallskrikas när jag lägger ner honom. I början tog jag upp honom då men började lära mig gå ut även om han skrek och såg att han blev lugnare då. Och förut skrek han direkt om han vaknade i den men nu kan han ligga och titta mycket och till och med somna om!

Är säkert lite vana också, i början var skötbordet tortyr varje gång men vi var ju tvungna att byta blöja och fortsatte och nu är det typ bästa platsen där han är mest nöjd :)

Nu försöker vi oss på att kunna lägga ner honom och sova på dagarna, funkar ibland men ibland vaknar han direkt.
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL