• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Nixtie
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 10:19:48 följande:

Äl+9. Ser ni något?

Tycker jag ser ett vääääldigt svagt sträck :)
  • Snuffles
    Loea skrev 2020-01-02 10:30:48 följande:

Ja visste blir man sån ändå! Helt hopplöst att försöka kontrollera det. Hur känner du för att testa? När borde din bim vara? :)

Haha intressant observation! Kan hålla med om att det verkar finnas ett mönster i det. Man hoppas kanske som intensivast precis innan mens.

Bim oftast på äl+15 alltså imorgon. Förra månaden kom den på äl+14 och månaden innan äl+16 så i dagarna iaf. Brukar aldrig testa innan bim, jag låter det gå flera dagar till. Och denna månad känns som sagt hopplös ändå..
  • Freya18

Fick en sån kraftig ägglossning i tisdags som resulterade i en ordentlig blödning 5 timmar efter och sen dess har jag blött färskt blod.. Så drygt och behöva ha binda under den fertila tiden. Känns så fel.

Och på nåt sätt känns det inte så optimalt för spermierna eller ägget. Men vad vet jag.. Känns bara inte som att det kommer ta sig nu heller. Ska ringa och rådfråga med gyn för det händer rätt ofta att jag blöder efter ägglossning.

Nån mer som brukar göra det?

• Hoppas96
    Snuffles skrev 2020-01-02 10:24:38 följande:

Ser tyvärr inget..men det är ju tidigt ännu..

Ja det är ju det, jag kommer nog inte kunna hålla mig från att testa fram till bim nu så vi får väl se om något dyker upp!
  • Hoppas96
    Nixtie skrev 2020-01-02 10:32:53 följande:

Tycker jag ser ett vääääldigt svagt sträck :)

Ja det skulle ju kunna vara spökstreck men tyckte ändå det var nånting där, igår kunde jag inte skymta något! Men får fortsätta testa :)
  • Jsv17
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 10:19:48 följande:

Äl+9. Ser ni något?

Ja! Jag ser ett svagt streck! Svårt att se om det är färg i, men det är definitivt inte blankt!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2020-01-02 10:30:40 följande:

Vilken tuff resa ni har haft. Fick dom operera eller blev det "bara" cellgifter?

Nej räckte med cellgifterna, så jag har båda äggledarna kvar men det finns en liten risk att den högra (där Xet satt) är skadad. De kunde inte se nåt med vul men det behövs en spolning för att vara helt säker, jag skulle avvakta ett par månader till, sedan skulle jag få en liten utredning bla en spolning men hoppas det tar sig innan

Jag har gjort en miniutredning privat och allt (hormoner och blodprov, livmoder etc.) ser toppen ut, mycket bra för min ålder så det verkar inte finnas några uppenbara problem iaf, så vi kör på
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2020-01-02 10:45:05 följande:

Fick en sån kraftig ägglossning i tisdags som resulterade i en ordentlig blödning 5 timmar efter och sen dess har jag blött färskt blod.. Så drygt och behöva ha binda under den fertila tiden. Känns så fel.

Och på nåt sätt känns det inte så optimalt för spermierna eller ägget. Men vad vet jag.. Känns bara inte som att det kommer ta sig nu heller. Ska ringa och rådfråga med gyn för det händer rätt ofta att jag blöder efter ägglossning.

Nån mer som brukar göra det?

Jag har aldrig haft så men läst om det här inne förut så verkar inte helt ovanligt men jag hade kontaktat gyn för säkerhetsskull
    Pojke 9-12-17
  • Loea
    Snuffles skrev 2020-01-02 10:42:14 följande:

Bim oftast på äl+15 alltså imorgon. Förra månaden kom den på äl+14 och månaden innan äl+16 så i dagarna iaf. Brukar aldrig testa innan bim, jag låter det gå flera dagar till. Och denna månad känns som sagt hopplös ändå..

Ja då är det väl bara den olidliga väntan kvar. Usch vad tiden kan gå långsamt ibland. Men än är ju inget säkert! Håller tummarna för dig iaf :)
  • elenoresara

Bim 12/1, första kuren med letrozol. Denna månad har vi försökt mycket och därför är man extra hoppfull.

Lycka till alla:) biverkningar igår på äl+3 var jätteömma bröst, imorse hade jag kramper i magen. Någon annan som känner av biverkningar just nu?

Svar på tråden BIM januari