• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • elenoresara

Bim 12/1, första kuren med letrozol. Denna månad har vi försökt mycket och därför är man extra hoppfull.

Lycka till alla:) biverkningar igår på äl+3 var jätteömma bröst, imorse hade jag kramper i magen. Någon annan som känner av biverkningar just nu?

• Snuffles
    Loea skrev 2020-01-02 12:19:25 följande:

Ja då är det väl bara den olidliga väntan kvar. Usch vad tiden kan gå långsamt ibland. Men än är ju inget säkert! Håller tummarna för dig iaf :)

Tack:)..detsamma!
  • Bellsss
    elenoresara skrev 2020-01-02 12:47:07 följande:

Bim 12/1, första kuren med letrozol. Denna månad har vi försökt mycket och därför är man extra hoppfull.

Lycka till alla:) biverkningar igår på äl+3 var jätteömma bröst, imorse hade jag kramper i magen. Någon annan som känner av biverkningar just nu?

Har bim 11/1 och har fått restless legs (hade hela min förra graviditet) och är svullen samt molvärk. Min sambo säger att jag är ostabil i humöret också haha. Vågar dock inte hoppas, läkarna har varit super tydliga med att vår son är ett mirakel i sig och att mina odds är typ obefintliga på naturlig väg.. vi har försökt i drygt 7 månader. Sparar till ivf. Sonen blev till oplanerat men efter 10 års oskyddat sex (vi började i 15/16 års åldern). Så ja, förmodligen inbillar jag mig bara.
  • Freya18
    Jsv17 skrev 2020-01-02 11:50:41 följande:

Nej räckte med cellgifterna, så jag har båda äggledarna kvar men det finns en liten risk att den högra (där Xet satt) är skadad. De kunde inte se nåt med vul men det behövs en spolning för att vara helt säker, jag skulle avvakta ett par månader till, sedan skulle jag få en liten utredning bla en spolning men hoppas det tar sig innan

Jag har gjort en miniutredning privat och allt (hormoner och blodprov, livmoder etc.) ser toppen ut, mycket bra för min ålder så det verkar inte finnas några uppenbara problem iaf, så vi kör på

Vad bra att man kunde behålla äggledaren. Visst, man klarar sig bra med bara en, men klart att man vill behålla båda. Hoppas att den läker helt och att en eventuell spolning hjälper till.

Vi har också utfört en utredning (2017). Dom hittade inget avvikande, jag och maken fullt friska. Jag har alltid haft en misstanke om att det är mitt immunförsvar som ställer till det, men det är inget som läkarna har velat utreda. Då får jag söka mig till läkare utomlands. Inget jag är sugen på att göra dock. Kostar en hel del.
  • dudetten
    Hoppas96 skrev 2020-01-01 21:50:09 följande:

Åh okej, ja verkligen haha. För mig gör det så jäkla ont när jag tar av bhn!

Jag tänkte testa imorgon på bim-5, lite tidigt men vill inte missa om det blir tidigt plus :) sen är jag lite osäker på cykeln efter mitt mf i december. Du då?

Den 9 eller 10?e tänkte jag ta ett testa tidigt. Har BIM den 13?e :) hur gick testet? :D
  • Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-01 23:24:23 följande:

Jag känner alla möjliga symptom vid ägglossning och mot mensen till. Uppsvullen magen, ont i äggstockarna, ömma bröst, illamående, aptitlöshet, trötthet, huvudvärk, ilningar i ljumskarna osv känner inte allt samtidigt men litar inte det minsta på min kropp och "symptom" längre. För min del så är det bäst att inte känna efter utav bara vänta tills bim är och testa då. Litar inte heller på tidiga tester då tidiga missfall är så vanligt. Väntan är evighetslång alltså..

Jag förstår! Blir lätt att man får upp hoppet annars. Jag får bara pytte ömma bröst innan bim, annars är jag relativt symtomfri förutom molvärk i rygg och mage redan på ÄL+4. Men det har jag fått enda sen jag slutade med minipiller så det är bara att vänja sig. Jag ska också försöka hålla mig till bim denna gång då min temp knappt stigit så jag har inget hopp ändå just nu.
  • Hoppas96
    dudetten skrev 2020-01-02 14:03:54 följande:

Den 9 eller 10?e tänkte jag ta ett testa tidigt. Har BIM den 13?e :) hur gick testet? :D

Det låter bra! Du får försöka underhålla dig i veckan haha :)

Jag lade in mitt test längre upp i tråden imorse! Själv tycker jag mig ana något svagt men kan vara spök också. Provar imorgon igen :)
  • Barbrastreisand
    Hoppas96 skrev 2020-01-02 10:19:48 följande:

Äl+9. Ser ni något?

Tycker se något svagt! Har själv tagit (kunde inte låta bli) och tycker det liknar ditt.. Men läst att strecket måste vara i "färg".. kan ju vara att det är liksom teststrecket som lyser igenom på något sätt? Sen är det jättesvårt att få med det på bild när det i verklighet ser annorlunda ut.. Har du provat med testa-tidigt test?:)

• Mikkans

BIM 12 januari för mig. Ägglossningstesten gav utslag 28 och 29 dec. Pippade 26 och 28 dec. Har verkligen haft starka symptom av ägglossningen. Molvärk, ont i bröstvårtorna. Har fortfarande samma symptom är idag BIM -10 dagar.. Hoppas fröet har satt sig.

• Hoppas96
    Barbrastreisand skrev 2020-01-02 14:56:47 följande:

Tycker se något svagt! Har själv tagit (kunde inte låta bli) och tycker det liknar ditt.. Men läst att strecket måste vara i "färg".. kan ju vara att det är liksom teststrecket som lyser igenom på något sätt? Sen är det jättesvårt att få med det på bild när det i verklighet ser annorlunda ut.. Har du provat med testa-tidigt test?:)

Ja precis det ska ju vara färgat och det är inte mitt, däremot brukar teststrexket inte lysa igenom på de testerna, och igår var det helt blankt. Men kan ju också vara supersvaga färgrester typ. Hoppas dock på väldigt tidigt plus haha, har molvärk nu faktiskt så hoppas att det inte bara är pms. Det test jag tagit är ett tidigt!

Ja ditt liknar ju mitt! Ser något svagt där också :) men som du säger, så svårt att få på bild, men är det något blir det ju starkare snart!
Svar på tråden BIM januari