BIM januari
Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!
4/1 - boshab
Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!
4/1 - boshab
Ni som använder vanliga ägglossningsstickor typ RFSU, alltså inte digitala, hur ofta och när tar på dagen testar ni? Flera ggr per dag eller endast morgonurin? Har kört med clearblue advanced tidigare och då endast morgonurin men tror att jag missar själva piken..:/
Jag brukar använda äl testerna från RFSU och jag brukar ta dom på eftermiddagen allt ifrån 16-19. Helst ska man håll sig i 3-4 Tim men jag brukar satsa på två då jag kissar ofta., man ska ta dessa test mellan 10-20 och inte med morgonurin :) jag tar bara en gång om dagen!
Jag testar en gång vid ca 12-13 & en gång vid 18-19 (rfsu stickor). Använder även cb advanced (morgon och em).
Okey, skulle också vilja testa vid lunch men det går ju inte att göra på jobbet:/ Hur gör du? Vill gärna få till två testtillfällen men det krockar ju med jobbet.. får kanske testa vid kl 16 när jag är hemma och sen igen vid 20?
Jag pluggar på heltid men är nästan aldrig i skolan, gör det mesta hemma så jag har inte det problemet.. Förstår att det blir krångligt! Du kan inte ta med en plastmugg och smussla in på toan med ett test på lunchrasten? ;)
Jag kände igen ditt användarnamn. :) Jag hängde mycket i trådarna för några år sen. Sonen kom 2018. När jag kikade in till denna tråd så kände jag direkt igen namnet Jsv17. Känns kul att vi strävar mot samma mål igen! Dock lite krokigare kanske. Vi kämpar på, men ingenting händer. Började försöken i juni igen så nu har det gått ett halvår. Men vem räknar? Haha
Hoppar in här :) blev gravid i November som slutade i tidigt missfall. Nu försöker vi igen. Har BIM 13/1 :)
Hoppar in här :) blev gravid i November som slutade i tidigt missfall. Nu försöker vi igen. Har BIM 13/1 :)
Tassar försiktigt in här.. förra månaden trodde jag att jag kanske kunnat bli gravid (med en liten hoppsan) men så var inte fallet. Det drog igång mycket känslor och nu tror jag att vi börjar försöka trots att så inte var planen från start. Känns superläskigt och samtidigt oerhört fint. Vi har 3 barn redan så svårt att inte känna "Vad f*n håller jag/vi på med!?". Vi har full rulle hela dagarna ändå. Haha..! Men kan inte hjälpa den oväntade känslan som krupit sig tillbaka.
Inte säker hur enkelt det kommer att bli att bli gravid dock. Min kropp har blivit knasig den senaste tiden och med åren. Har en del övervikt sedan senaste graviditeten så är lite orolig att det påverkar min mens/ägglossning en del. Men vi börjar så sakta så får vi se hur det går. <3 Jag tänkte försöka jobba sakta men säkert med vikten under tiden genom framförallt träning/hälsosam mat.
Finns det några fler här med övervikt/fetma? Hur tänker ni kring allt? Tycker det känns betyngande att tänka på detta i samband med en framtida graviditet och i att försöka bli gravid. Annars tycker jag det spelar mindre roll med BMI och större roll med livsstilen i sig.
Det är samma här, fast i december fick jag mitt. Är nu i helvetesväntan mellan äl och bim.. Vi körde på direkt! Hoppas det tar sig för er :)