• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • JenniferO

Hej! Hoppar gärna in här jag med. Bim 7/1. Äl var 24/12. Det blir tredje barnet för mig men min sambos första. Minns knappt nåt från de förra två graviditeterna, haha. Detta är iallafall första försöket för oss. Jag har haft molvärk enda sen Äl, är det vanligt? Brukar inte känna så annars. Lycka till alla! ??

• Önskarbebis2020
    Jsv17 skrev 2019-12-29 21:03:32 följande:

Igår, eller natten till idag hade jag tolkat det som. När jag tempat och tagit lh-test samtidigt så har jag kunnat se på tempen att för mig är den dag äl faktiskt skett är oftast lh-testet negtativt/svagare igen.

För mig har dock inte tempen gått upp går din upp direkt? Annars kanske ägget släppte under dagen idag eller så är min temp seg på att gå upp.. eller så har inte ägget släppt alls.
  • Linjana

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96, JenniferO

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

16/1 - JeSuisMoi

17/1 - Planerarsyskon2020, Nathaliejj

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

20/1 sofieelises

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

• Hoppas96
    JenniferO skrev 2019-12-29 21:20:06 följande:

Hej! Hoppar gärna in här jag med. Bim 7/1. Äl var 24/12. Det blir tredje barnet för mig men min sambos första. Minns knappt nåt från de förra två graviditeterna, haha. Detta är iallafall första försöket för oss. Jag har haft molvärk enda sen Äl, är det vanligt? Brukar inte känna så annars. Lycka till alla! ??

Då är vi exakt samma i cykel :)

Har också känt lite molvärk men det känns lite tidigt? Även ömma bröst från igår kväll!

Första barnet för oss dock. Lycka till!
  • milor
    Planerarbarn19 skrev 2019-12-28 20:27:09 följande:
    Va kul, är också på cd19 idag! Vi har försökt i ett år :( hade mycket problem med att ens få igång mens o ÄL efter jag slutade med p-piller, tog fleeera månader.. inga barn sen tidigare! Såååå lång och tråkig väntan nu......

Jag har också fått en krånglig menscykel sen jag slutade med p-piller (april 2019), senaste mensen kom på dag 48... Gjorde du nåt speciellt för att få mer regelbunden mens/äl?

Vi ska börja försöka mer aktivt nu efter nyår, känns såå spännande men också svårt då min mens är så oregelbunden!

• Sussiew

Hoppar också in här!

Positivt ägglossningstest 23/12 BIM 7/1.

Jag slutade med p piller i Augusti så ett positivt test är mer än välkommet., :)

• Planerarbarn19
    milor skrev 2019-12-29 23:10:38 följande:

Jag har också fått en krånglig menscykel sen jag slutade med p-piller (april 2019), senaste mensen kom på dag 48... Gjorde du nåt speciellt för att få mer regelbunden mens/äl?

Vi ska börja försöka mer aktivt nu efter nyår, känns såå spännande men också svårt då min mens är så oregelbunden!

Jag sökte hjälp ganska fort pga konstig menscykel (längsta jag hade var 53 dagar!!!) fick hjälp med letrozol och när jag tar de och ägglossningsspruta så har jag en ?normal? cykel :) så sök hjälp hos gyn för krånglig menscykel och sen när du väl är där förklara att du försöker skaffa barn osv, så gjorde jag iaf!
  • Mezzy

Hejsan!

Efter ett långt uppehåll från fl så tänkte jag nu hoppa in igen.

Jag och min man har försökt få ett syskon till vår dotter sedan sommaren 18. Vi tog ett break förra våren till slutet av denna sommaren. Jag började inte med preventivmedel men försökte inte aktivt alls under dessa månader.

Har nu börjar aktivt igen.

Vår dotter blev jag gravid med medans jag slarvåt p-piller så trodde jag hade lätt att bli gravid. Är nu rädd att mitt akuta kejsarsnitt förstört något. Har dock varit och kollat med ultraljud och allt ska se bra ut.

Jag tempar och använder appen fertility friend så har bra koll på mina cykler. Men brukar ha allt mellan 27-34 dagars cykler. Fick höra senast jag va hos gyn att jag tydligen har många och fina ägg och när man har så många ägg så kan cyklerna bli oregelbundna då det ibland kan ta längre tid för ägget att släppa.

Hade äl nu den 27/12 och har prickat in den bra denna måndag så hoppas verkligen på ett pluss nu i januari!

Bim är 11/12.

Svar på tråden BIM januari