BIM januari
Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!
4/1 - boshab
Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!
4/1 - boshab
Hejsan! Hoppar in här. Bim om 2-3 dagar, de absolut värsta dagarna nu tycker jag. Denna mån tempar jag för första gången på riktigt. Detta är vårt sjätte försök och börjar kännas dystert. Hade ett mycket tidigt missfall i november.
Tänkte höra om ni har några erfarenheter om när tempen brukar gå ner innan mens? Förstår att det är individuellt men bara nyfiken. Slänger inte en bild på min graf. Temparna med rektangel är tagna på förmiddagen med örontemp innan jag fick hem min nya temp från babyplan och började tempa varje morgon kl 05 30-06. Örontempen visar cirka 0,5 grader mer har jag kollat därav de höga temparna i början. Tror inte eller vågar inte tro på något denna mån, så många besvikelser.
Har kunnat skjuta undan ev symptom som molvärk etc då jag haft det både som gravid och inte. Men då hittar kroppen alltid på något nytt som man inte känner igen, suck. Sedan några dagar har jag haft grova vallningar. Ena stunden känns det som jag ska brinna upp men utan att svettas, blossande kinder ffa, andra stunden fryser jag och ligger med två täcken. Har haft vallningar i LF förut men detta är påfrestande.
Hejsan! Hoppar in här. Bim om 2-3 dagar, de absolut värsta dagarna nu tycker jag. Denna mån tempar jag för första gången på riktigt. Detta är vårt sjätte försök och börjar kännas dystert. Hade ett mycket tidigt missfall i november.
Tänkte höra om ni har några erfarenheter om när tempen brukar gå ner innan mens? Förstår att det är individuellt men bara nyfiken. Slänger inte en bild på min graf. Temparna med rektangel är tagna på förmiddagen med örontemp innan jag fick hem min nya temp från babyplan och började tempa varje morgon kl 05 30-06. Örontempen visar cirka 0,5 grader mer har jag kollat därav de höga temparna i början. Tror inte eller vågar inte tro på något denna mån, så många besvikelser.
Har kunnat skjuta undan ev symptom som molvärk etc då jag haft det både som gravid och inte. Men då hittar kroppen alltid på något nytt som man inte känner igen, suck. Sedan några dagar har jag haft grova vallningar. Ena stunden känns det som jag ska brinna upp men utan att svettas, blossande kinder ffa, andra stunden fryser jag och ligger med två täcken. Har haft vallningar i LF förut men detta är påfrestande.
Bifogar två bilder
En från november då den sjönk samma dag mensen startade
Och en från denna månad
Jag hoppas ju att denna månad betyder något bra :) men vet inte än
Bifogar två bilder
En från november då den sjönk samma dag mensen startade
Och en från denna månad
Jag hoppas ju att denna månad betyder något bra :) men vet inte än
Tack för svar, ja det är ju bara att vänta och se. Jag har dock fått molvärk och ont i ländryggen nu i eftermiddags vilket jag brukar få dagen innan mens. Hade dock så när jag blev gravid också men jag är rätt inställd på att mensen är på g tyvärr. Hoppas den kommer på tis om den nu ska komma annars är min LF i kortaste laget.
Jag tycker din kurva ser lite lovande ut, tempen har ju gått upp igen.
Håller tummarna för dig!!
Jo den har aldrig varit så här ?rak? uppåt (några små dippar men tänker att det kanske är vanligt när man rör sig mindre eller något precis innan tempandet?)
Tack!
Tar du inte tempen på morgonen när du vaknar?
Okej nu börjar jag bli rejält förvirrad
Tempen i morse hade ökat ytterligare
Så jag tänkte att jag gör ett test enligt appen är jag på bim-2
Men självklart helt blankt...!
Jag har aldrig haft en stigande temp någonting på bim-2 och min mens brukar vara som en klocka. Förra månaden en dag tidig till och med.
Jag kommer sluta tempa efter denna månad om det inte är någon bebis i magen. Jag blir bara besviken och får högre förhoppningar än jag borde ha känner jag.
Jo absolut - samma tid varje morgon oavsett vardag eller helg. Men tänker om man rör sig mycket när man sover kanske tempen ökar lite jämfört med de nätter man sover extra tungt och stilla :)
Här var det helt blankt imorse. Lyckades hålla mig från att testa hela helgen. Känns som det mest är att vänta in mens nu som gäller. Enligt apparna ska mens komma idag eller imorgon. Men tror den kommer en till ett par dagar senare än så då ägglossningen såg ut att komma sent denna månaden. Är på ÄL+11 mest troligt.
Känns som det finns en chans att jag helt hoppar över en februari tråd och får hoppa in i en mars tråd beroende på när mensen kommer. Fast vet inte om jag vill försöka mer. Det är påfrestande det här. :( Gillar inte alls att leva efter min cykel vilket det ju blir när vi försöker. Hade varit skönt om jag kunde vara mer avslappnad inför det!