• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Loea
    MissJibs skrev 2020-01-25 08:25:22 följande:

Hehe jadu... man kan ju hoppas. Men om jag hade ÄL flytningar i söndags så e jag ju inte ens på äl+7. Sägs d inte att d tar ca 5-7 dagar för ägget att fästa? Haha.. va man spekulerar. Men jag e otålig. Men kan oxå tänka för mig sj "till vilken nytta... då ska man oroa sig för ännu ett missfall". Men jag vill ju så gärna :)

Jag har också den känslan, att det drar, har även ilningar. Väldigt diffus känsla om man jämför med ägglossning och värk i äggstockarna. Är på ÄL+7 och har haft så i några dagar så vet ju att man inte ser något än men tänker att det kanske är att ägget färdats nedåt eller blivit befruktat och ska fästa eller något sånt?
  • MissJibs
    Loea skrev 2020-01-25 09:30:24 följande:

Jag har också den känslan, att det drar, har även ilningar. Väldigt diffus känsla om man jämför med ägglossning och värk i äggstockarna. Är på ÄL+7 och har haft så i några dagar så vet ju att man inte ser något än men tänker att det kanske är att ägget färdats nedåt eller blivit befruktat och ska fästa eller något sånt?

Då kanske vi ligger rätt lika till då. Hade ju äl flytningar i söndags så jag drar slutsatsen att jag hade ÄL då. :P men vet inte. Mitt ytterst svaga på babyplan måste va att man bara kan se där teststrecket ska va. Svårt att se om d e färg eller inte då d e så svagt.
  • Mammaresan
    MissJibs skrev 2020-01-25 08:08:09 följande:

Ngn som känner igen att d drar/spänner i livmodern innan plus? Vet inte var i cykeln jag e pga missfall. Blödde ju från mensdag o 21 dagar framåt. Tog ett Babyplan testa tidigt imorse o kunde skymta ngt vääääldigt svagt. Men jag vet inte hur jag ska tolka d. Jag såg d me blotta ögat, behövde inte vinkla eller dylikt. Kom inom tidsramen för när testet ska läsas av. Hade äl flytningar i söndags o tycker därför d borde va oerhört tidigt för ett tidigt plus.

Tog du ett test efter att du slutat blöda och såg att graviditetetstestet då var helt blankt? :) Beroende på hur långt du kommit i graviditeten så kan det ta ett bra tag innan HCG:n försvinner. Fast det gäller ju mest om du kommit ett par veckor in såklart.

Om du testat dig negativt innan och nu är något på gång på stickan så kan det ju absolut vara något. Men vänta någon dag och testa igen. Det är svårt det där med svaga streck och så tidigt.
  • MissJibs
    Mammaresan skrev 2020-01-25 12:27:56 följande:

Tog du ett test efter att du slutat blöda och såg att graviditetetstestet då var helt blankt? :) Beroende på hur långt du kommit i graviditeten så kan det ta ett bra tag innan HCG:n försvinner. Fast det gäller ju mest om du kommit ett par veckor in såklart.

Om du testat dig negativt innan och nu är något på gång på stickan så kan det ju absolut vara något. Men vänta någon dag och testa igen. Det är svårt det där med svaga streck och så tidigt.

Testade me digitalt på mf dagen O redan då gick d från 2-3 till 1-2. I förrgår testade jag me testlagrets sticka o d va blankt. Dock va ju d jag testade imorse ett testa tidigt från babyplan. Aja... bara ha tålamod o vänta antar jag. :)

Har massor av teststickor från testlagret. Så jag kan ju testa varannan dag o se.
  • Mikkans

Ni som är mellan ÄL och BIM..hur lever ni? Jag vågar typ inte ha sex mellan de tillfällen för att råka "skaka bort" ett eventuellt ägg/spermie. TOTALT galen tanke jag vet... :o

• Loea
    MissJibs skrev 2020-01-25 09:43:24 följande:

Då kanske vi ligger rätt lika till då. Hade ju äl flytningar i söndags så jag drar slutsatsen att jag hade ÄL då. :P men vet inte. Mitt ytterst svaga på babyplan måste va att man bara kan se där teststrecket ska va. Svårt att se om d e färg eller inte då d e så svagt.

Ja det kan ju vara så att du blivit gravid men har väldigt svårt att tro att det skulle visa sig redan nu! Ägget har antagligen inte fäst än eller precis gjort det. Jag kommer spara lite på testandet (och pengarna) tills det kan visa något mer konkret, är inte förtjust i tolkandet. Men på fredag (bim-1) ska jag testa på morgonen tänkte jag, då får man förhoppningsvis ett pålitligt svar :)
  • Loea
    Mikkans skrev 2020-01-25 17:22:08 följande:

Ni som är mellan ÄL och BIM..hur lever ni? Jag vågar typ inte ha sex mellan de tillfällen för att råka "skaka bort" ett eventuellt ägg/spermie. TOTALT galen tanke jag vet... :o

Haha förstår dig! Sån var jag också dom två första gångerna. Då hade jag också sjukt ont i äggstockarna, tror dom höll på att vänja sig vid livet utan preventivmedel, så hade ingen som helst lust att ligga. Vilket gjorde att jag missade ägglossningen varje gång då jag hade en mycket längre cykel än jag trodde. Men blir lite nojig för allt möjligt nu också typ långa promenader, viss mat osv. Man vill ju inte riskera något även om man rent logiskt vet att det inte är någon fara.
  • Mikkans
    Loea skrev 2020-01-25 17:37:03 följande:

Haha förstår dig! Sån var jag också dom två första gångerna. Då hade jag också sjukt ont i äggstockarna, tror dom höll på att vänja sig vid livet utan preventivmedel, så hade ingen som helst lust att ligga. Vilket gjorde att jag missade ägglossningen varje gång då jag hade en mycket längre cykel än jag trodde. Men blir lite nojig för allt möjligt nu också typ långa promenader, viss mat osv. Man vill ju inte riskera något även om man rent logiskt vet att det inte är någon fara.

Verkligen! Jag försöker balansera livet till en orimlig nivå... motionera, men bara lagom. Äta rätt. Se till att få endorfiner och oxytociner...etc. sjukt.
  • Gnusmas

Får man hoppa in här? Har BIM imorgon (ÄL+10), testat negativt fram till nu så har väl gett upp lite.. letar efter "likasinnade" då jag inte vill avslöja för min man vilken testnarkoman jag är ;)

Har ju kort mellan ägglossning och mens.. dock verkar det som att min mens kan komma någon/några dagar sent just när jag inbillar mig att jag kanske kan vara gravid hehe.. annars är den alltid punktlig med 10 dagar efter ägglossning.

• MissJibs
    Loea skrev 2020-01-25 17:33:24 följande:

Ja det kan ju vara så att du blivit gravid men har väldigt svårt att tro att det skulle visa sig redan nu! Ägget har antagligen inte fäst än eller precis gjort det. Jag kommer spara lite på testandet (och pengarna) tills det kan visa något mer konkret, är inte förtjust i tolkandet. Men på fredag (bim-1) ska jag testa på morgonen tänkte jag, då får man förhoppningsvis ett pålitligt svar :)

Hehe ja håller me! Får ha is i magen ett tag :)