• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Nemiia
    PelloBello skrev 2020-01-28 10:20:06 följande:

Jag fick tempdipp idag med. Försök 8. Vet inte heller om jag orkar mer. Men ändå känner jag "bara en månad till".. Varje månad.. Suck

Ja så himla hopplöst! Jag brukar tillåta mig att ha en eller två deppdagar sedan kommer ju oftast hoppet tillbaka. Men jag fick en dotter för 10 år sedan när jag var 23. Det tog sig på andra försöket, vi försökte inte ens aktivt och jag hade inte koll på min cykel i huvud taget. Känns typ som att jag inte kan bli gravid längre, att jag väntade för länge och att endometriosen kommit i vägen.
  • Bellsss
    Luthiens skrev 2020-01-28 00:49:09 följande:

Tack så mycket! Jag beklagar verkligen att du också måste lida av denna djävulska sjukdom. Påverkar den dig mycket i vardagen?

Jag slutade med visanne i slutet på oktober och fick min första mens 28 dagar senare (efter tio år utan mens alls). Inget försök blev till i november egentligen då jag inte trodde att mensen skulle komma så snabbt eftersom det kan ta upp till ett halvår. Hur länge har ni försökt? Och hur ter sig din endo? <3

Jag fick den konstaterad under mitt planerade kejsarsnitt i januari - 18. Sitter runt hela livmodern.. Jag har aldrig använt preventivmedel men haft sjukt mkt mensvärk. Varit hos gyn ett flertal gångs och fått Naproxen bla utskrivet. Ibland har jag tagit oxynorm pga att jag ofta haft det hemma till andra skador. Vår son blev till efter 10 års oskyddat sex utan någon koll på äl alls (vi började alltså som 15-16 åringar..).

Vi är på försök 9. Jag äter vitaminer, försöker äta rätt, ligger bra till på BMI, dricker inte, dricker inte kaffe och ja jag försöker med allt. 5/2 har jag en bokad tid för avancerat vul samt spolning av äggledarna. Jag är mest påverkad vid mens. Kan vara väldigt upplåst annars också och ha lite problem med magen. Men vid mens är det hemskt..
  • PelloBello
    Nemiia skrev 2020-01-28 10:24:57 följande:

Ja så himla hopplöst! Jag brukar tillåta mig att ha en eller två deppdagar sedan kommer ju oftast hoppet tillbaka. Men jag fick en dotter för 10 år sedan när jag var 23. Det tog sig på andra försöket, vi försökte inte ens aktivt och jag hade inte koll på min cykel i huvud taget. Känns typ som att jag inte kan bli gravid längre, att jag väntade för länge och att endometriosen kommit i vägen.

Jag har en son. Han är 5. Oplanerat. Har även två aborter i bagaget. Oplanerade.

Fyller 34 nu och känns som att det är försent för att ge sonen ett syskon. Sådan stress och ångest över att inte längre kunna bli gravid?! Det är jobbigt, jag håller med.
  • Nemiia
    PelloBello skrev 2020-01-28 10:38:48 följande:

Jag har en son. Han är 5. Oplanerat. Har även två aborter i bagaget. Oplanerade.

Fyller 34 nu och känns som att det är försent för att ge sonen ett syskon. Sådan stress och ångest över att inte längre kunna bli gravid?! Det är jobbigt, jag håller med.

Känner mig just nu evigt tacksam för det barn jag har! Men vi får ju tänka på att det också kan ta lite längre tid i vår ålder. Inte för att vi är gamla men rent fertilitetsmässigt... Tog 9 mån för min kusin som är i samma ålder med hennes sista. Hennes första blev til med ivf efter 2,5 år. Barn 2 kom naturligt på första försöket.
  • Mammaresan

Åh håller med i stämmorna att det känns jättejobbigt! Här är det negativt idag igen på ÄL+12. Min mens lär väl dröja sig flera dagar till också p.g.a. sen ÄL. Så trist och lång väntan det kommer innebära. Hoppar ju över BIM i februari månad om mensen väntar sig ett par dagar till.

Fick negativt idag igen och nu känner jag att jag inte vill kasta bort mer pengar på test. Funderar även på att satsa på några billigare test nästa cykel för de blir så dyra. Sedan är det verkligen ingen idé att testa en endaste dag innan ÄL+10. Sådant slöseri har det känts som och svårt att låta bli när en hoppas.

• PelloBello
    Nemiia skrev 2020-01-28 11:24:27 följande:

Känner mig just nu evigt tacksam för det barn jag har! Men vi får ju tänka på att det också kan ta lite längre tid i vår ålder. Inte för att vi är gamla men rent fertilitetsmässigt... Tog 9 mån för min kusin som är i samma ålder med hennes sista. Hennes första blev til med ivf efter 2,5 år. Barn 2 kom naturligt på första försöket.

Man kan inte göra annat än bita ihop, hoppas, och försöka. Och som sagt vara tacksam för den ögonsten man fått <3
  • Maxima009
    PelloBello skrev 2020-01-28 11:32:18 följande:

Man kan inte göra annat än bita ihop, hoppas, och försöka. Och som sagt vara tacksam för den ögonsten man fått <3

Önskar så att jag kunde tänka så, vi försöker med första fortfarande :(
  • Maxima009
    PelloBello skrev 2020-01-28 11:32:18 följande:

Önskar så att jag kunde tänka så, vi försöker med första fortfarande :(
  • Ketchup88

Hej alla!

Försökt undvika Familjeliv ett litet tag nu då jag är så jävla less på att försöka bli gravid. Tror varje månad att nu, nu är jag gravid men poff, där kom mesen. Sitter just nu och väntar på den. Hade BIM igår men det har inte kommit mer än jätte lite på pappret en gång igår och en gång idag. har en dotter på snart 5 som kom till så jäkla fort så vi hade väl tänkt att detta kommer gå undan, vi är ju super fertila men ack vad fel vi hade. Men men, inväntar mensen och ny tag nästa månad {#emotions_dlg.flower}

• Mammaresan

Tack för den här tiden alla! Nu går jag över till februari tråden då mensen kom precis.