New Dawn skrev 2019-12-17 17:11:39 följande:
Tja, man kan ju uppfatta det olika, men jag tyckte nog det lät som du svartmålade män i stor utsträckning.
Du kan ha träffat dåliga män. Det säger jag inget om. Du har rätt till dina erfarenheter och dem säger jag inte emot. Jag tror bara inte det är generellt.
Varför behövs "spänningen" för kvinnor kan man ju undr.... Kanske ibland för att sexet som sådant inte ger tillräckligt....
Min bild av män är generell för mig. Även om de allra flesta jag har i min närhet inte är onda till min vetskap har de brister som gör att jag har svårt att respektera dem i mångt och mycket och ofta slås av deras för mig totalt ofattbara sätt att känna, fungera och resonera. Våra olikheter är bara så astronomiska. Sen högaktar jag många män och har älskat flera. Men alla har haft väldigt liknande brister varför jag bestämt hävdar att vissa av dessa egenskaper är och varit könsbetingade. Men det är en annan diskussion!
Bra fråga?!
Spänning är ju lika med "oförutsägbarhet! Något kvinnor behöver i stor utsträckning, och får mycket av från män inledningsvis, då de gör sitt yttersta för att vara lyhörda och intressanta. Sen tappar de flesta denna drivkraft och nyfikenhet och tror att de kan kvinnan, fort de etablerat en relation och känner sig säkra. Kvinnorna reagerar då instinktivt med att tappa lusten för den typ av sex som erbjuds, medan männen i större utsträckning fortsätter vara nöjda med vilken typ av sex som helst bra de tar dem till orgasm.
För kvinnor är alla stegen före sexet, det viktigaste. Som att få känna sig sexiga och åtråvärda, prioriterade, längtade efter osv. Sex är bara efterrätten liksom eller kanske tom avec:en. Jag tror inte att det är enbart det tekniska delarna av sexet som män behöver bättra sig på, eller att ta större del av ansvaret hemma.
De borde studera sensualism, och hitta sin inre sådan, läsa kvinnliga romaner, visa intresse för kvinnors kroppar och psyken och sätta uppvaktning och förnyelse högst på agendan. Män blir tråkiga och är oftast väldigt osensuella och ospännande i sina relationer. Sen kan de vara världsledare, filmmoguler, sexiga rockstjärnor eller stjärnadvokater osv i sitt yrkesliv, men totalt ospännande inför sin kvinna. Alltför många män söker ju också hellre spänning hos en lyxeskort, på fotbollsarenan eller gymet än att ge det till sin fru.
Det finns mycket dolt som aldrig kommer fram i ljuset. Kommunikationen är en annan sak som kanske brister och är genomgående kass eftersom man inte pratar samma språk. Jag tror inte att det egentliga anledningarna är så lätta att tala om alla gånger.