• Anonym (om kvinnan får välja)

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Läste en tråd på Flashback där någon kille diskuterade hur många killar som var ofrivilligt sexlösa i vårt samhälle och vad det berodde på? Han menade att så var det inte alls förr och att även de killar som var i relationer ofta också var ganska sexlösa och otillfredsställda.

Som kvinna fick det mig att fundera på hur utveckligen har gått?

Vissa menar att mäns bristande testosteronbrist (om det nu finns någon sådan) och jämställdheten haft en mer feminiserande påverkan på män och gjort dem mindre sexiga, manliga, initiativtagande de till sex?

Andra menar att kvinnors självförsörjning och valfrihet är anledningarna?

Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?

Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?

Vad tror ni?

Är det kanske först nu vi verkligen ser hur kvinnans sexualitet är funtad i sin egen fria form?

• Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
  • Anonym (om kvinnan får välja)
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 16:38:23 följande:
    Det är därför jag alltid skriver om sex anonymt på FL. Annats får jag mailkorgen full :(
    Samma här. Det funkar inte!
  • New  Dawn
    blueblue skrev 2019-12-04 15:54:11 följande:

Hon vet att jag aldrig kommer med ett sådant krav och skulle aldrig närma mig med ett sådant sätt som automatiskt skulle ge en anspegling på att nu ska du bli kåt!

Jag blir på riktigt upprörd när någon annan kan sitta och komma med påståenden om andras sexliv och samtidigt hävda att man har det så jävla bra själv!

Antingen är du väldigt korkad som ännu inte förstått vad jag har menat eller så är du ett moraltroll som bara vill fortsätt att inte förstå då du går i tron om att alla är som du?

Du tycks inte fatta själv att du antagligen kommer med saker i ditt förflutna som gjort att du agerar annorlunda nu.

Det handlar ju om att man utvecklas som par på alla plan!

Jag tycker inte det är så konstigt som du tycker. Om jag smekte mitt ex på ett visst sätt ,tex intimt, visste han att syftet var att han skulle bli kåt. Det är många som gör vissa saker för att ens partner ska bli kåt och att den som tar emot vet att smekningarna, kyssarna (eller vad det nu än är)har syftet att leda till sex. Inget ovanligt. Behöver inte vara dåligt heller. Blir båda kåta av det är det ju bara bra.

Du svarade att du inte vet om hon känner att hon förväntas att bli kåt, och att ni ska ha sex, när du tex tar på hennes fitta, eller inte. I det fallet känner du henne för lite uppenbarligen.

Du har ju själv skrivit att du inte är nöjd med ditt sexliv. Jag är nöjd med mitt. Janna är nöjd med sitt. Man måste inte ha ett sexliv som mitt för att vara nöjd. Man kan ha ett helt annat upplägg med BDSM eller vad som helst och ändå vara nöjd. Då kanske vissa handlingar är tydligt kopplade till en förväntan att bli kåt, men det kan också funka.

Du skrev att du gillar kravlös närhet och då undrade jag om din kvinna upplevde det kravlöst. Eftersom du är missnöjd med sexlivet och vill ha sex mycket oftare än henne är det lätt att sex och närhet i stället blir kravfyllt. Det är svårt att ha kravlös intim närhet om man känner sexuell frustration.

Ja, den jag är idag påverkas delvis av mina tidiga erfarenheter. Är det fel? Man kan utvecklas som par... eller inte. Ibland blir det tvärtom en negativ utveckling. Man kan för övrigt utvecklas som människa i hela livet.

Just det faktum att jag vet hur mitt sexliv var förr jämfört med nu gör att jag också kan beskriva skillnaderna.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-04 16:59:13 följande:

Jag tycker inte det är så konstigt som du tycker. Om jag smekte mitt ex på ett visst sätt ,tex intimt, visste han att syftet var att han skulle bli kåt. Det är många som gör vissa saker för att ens partner ska bli kåt och att den som tar emot vet att smekningarna, kyssarna (eller vad det nu än är)har syftet att leda till sex. Inget ovanligt. Behöver inte vara dåligt heller. Blir båda kåta av det är det ju bara bra.

Du svarade att du inte vet om hon känner att hon förväntas att bli kåt, och att ni ska ha sex, när du tex tar på hennes fitta, eller inte. I det fallet känner du henne för lite uppenbarligen.

Du har ju själv skrivit att du inte är nöjd med ditt sexliv. Jag är nöjd med mitt. Janna är nöjd med sitt. Man måste inte ha ett sexliv som mitt för att vara nöjd. Man kan ha ett helt annat upplägg med BDSM eller vad som helst och ändå vara nöjd. Då kanske vissa handlingar är tydligt kopplade till en förväntan att bli kåt, men det kan också funka.

Du skrev att du gillar kravlös närhet och då undrade jag om din kvinna upplevde det kravlöst. Eftersom du är missnöjd med sexlivet och vill ha sex mycket oftare än henne är det lätt att sex och närhet i stället blir kravfyllt. Det är svårt att ha kravlös intim närhet om man känner sexuell frustration.

Ja, den jag är idag påverkas delvis av mina tidiga erfarenheter. Är det fel? Man kan utvecklas som par... eller inte. Ibland blir det tvärtom en negativ utveckling. Man kan för övrigt utvecklas som människa i hela livet.

Just det faktum att jag vet hur mitt sexliv var förr jämfört med nu gör att jag också kan beskriva skillnaderna.

Läser du vad du själv skriver och förstår du vad andra skriver?

Eller vad är grejen??

Jag vet inte hur många inlägg jag gjort där jag förklarat för dig att som människa är man enskilt ansvarig över sin egen kropp och själ. Du har kontrat med att deverse saker att det är tvånget, förväntan på sex, eller orgasm tappet som gör att andra part inte vill.

Samtidigt skriver du att i ditt nuvarande förhållande så finns en öppenhet där inga spärrar finns utan det är bara att gå fram å smeka på.

Hur reagerar du själv om du inte alls är sugen att bli smekt på fittan en dag å din man gör det? Acceptera du intimiteten eller föser du bort honom??

Om det nu inte finns någon förväntan hos dig så vill jag gärna veta hur du gör när du blir riktigt kåt å vill knulla, för du kan ju inte ta förgivet att det blir något du du lever i ett förhållande där du kan suga lite å sen är det bra verkar det som.

Ang min egen drift så är den större än min partners och det är inget fel i de. Vi har olika drift och kommer antagligen ha det resten av våra liv.

Vi kramas, skrattar och gråter ihop. Pussas och knullar ett par gånger i månaden! Sen att jag skulle vilja ha det mer än henne har jag accepterat, men jag tycker det är fel av dig att anta att du känner mig eller min partner och dessutom försöka antyda att dina erfarenheter är samma för alla.
  • New  Dawn
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 16:16:59 följande:

Om teorin är skapad av en radikalfeminist utifrån radikalfeministiska teorier så är det radikalfeminism och det blir inte mindre radikalfeminism bara för att det finns feminister som inte håller med.

"...varför allt detta fokus?"

Jag har redan förklarat händelseförloppet i diskussionen så varför är det det enda du kan fokusera på?

Varför klamrar du dig fast vid detta?

Så det spelar ingen roll om nya teorier och kunskap kommer, och att folk tycker olika. Du vill hellre klamra dig runt någon gammal radikalfeminist.

Även om man tror att kvinnor inte kan komma av vaginal penetrering är inte lösningen att försämra för mannen som du vill få det till. Nu är det ju så att många kvinnor faktiskt behöver klitorisstimulans för att komma, så för dessa individer är det deras verklighet att inte kunna komma av penetrerande sex. Menar du att dessa kvinnor försämrar för männen om de känner att de fungerar så att de inte kommer av penetratande sex?

Varför tror du att orgasmglappet finns?
  • Anonym (Janna)
    blueblue skrev 2019-12-04 17:34:21 följande:

Eller vad är grejen??

Jag vet inte hur många inlägg jag gjort där jag förklarat för dig att som människa är man enskilt ansvarig över sin egen kropp och själ. Du har kontrat med att deverse saker att det är tvånget, förväntan på sex, eller orgasm tappet som gör att andra part inte vill.

Samtidigt skriver du att i ditt nuvarande förhållande så finns en öppenhet där inga spärrar finns utan det är bara att gå fram å smeka på.

Hur reagerar du själv om du inte alls är sugen att bli smekt på fittan en dag å din man gör det? Acceptera du intimiteten eller föser du bort honom??

Om det nu inte finns någon förväntan hos dig så vill jag gärna veta hur du gör när du blir riktigt kåt å vill knulla, för du kan ju inte ta förgivet att det blir något du du lever i ett förhållande där du kan suga lite å sen är det bra verkar det som.

Ang min egen drift så är den större än min partners och det är inget fel i de. Vi har olika drift och kommer antagligen ha det resten av våra liv.

Vi kramas, skrattar och gråter ihop. Pussas och knullar ett par gånger i månaden! Sen att jag skulle vilja ha det mer än henne har jag accepterat, men jag tycker det är fel av dig att anta att du känner mig eller min partner och dessutom försöka antyda att dina erfarenheter är samma för alla.

Känns det frustrerande att din partner vill mindre? Jag tycker att det låter väldigt jobbigt att bara få ha sex två gånger i månaden. Förstår om du blir missnöjd. Jag hade en sådan relation i flera år. Han ville mindre än mig, en gång i månaden var rimligt för honom. En gång i veckan ör absolut för lite för mig! Det gick inte, till slut var jag otrogen och gjorde slut. Trots att han var (är) en fantastiskt fin man i övrigt. Men knappt utan drift.
  • New  Dawn

Eller vad är grejen??

Jo jag läser vad andra skriver. Reflekterar och ställer frågor. Jag tycker tanken att man ansvar för sin egen orgasm är tråkig. Du får tycka att det är en bra tanke.

Jag tycker att sex beror väldigt mycket på bakomliggande känslor, som i sin tur beror på själva relationen och svårare att "ansvara" för själv. Det behövs ett samspel som ofta beror på flera faktorer.

Om jag inte vill bli smekt på fittan, eller om jag inte vill ligga och mysa i sängen, eller inte vill massera/masseras så säger jag det, men han märker ju också på vilket sätt jag reagerar så ibland behövs inte ord. Dock tar vi ansvar för varandras njutning och kan fråga om den andre är sugen och i så fall kan tex jag ge min man njutning ändå. Eller så väntar vi med allt. Fösa bort honom skulle jag inte. Då är det illa om man känner så. Jag frågar också ofta om han har något emot att jag tar så ofta tar på hans kuk, men han är jättetydlig med att han gillar det.

Varför skulle det vara svårt för mig när jag blir kåt?

Jag visar på massor av olika sätt att jag är kåt, så det är inga problem. Det går inte att missa. Det händer att det inte funkar för min man just då och oftast brukar han ändå tillfredställa mig, men ibland vill vi vänta. Han kan säga att han vill vänta, och ibland vill jag vänta trots att han skulle kunna göra det riktigt skönt för mig. Ofta smittar ju kåtheten av sig också. (Åt båda håll)

Jaha så nu har ni sex ett par gånger i månaden. I Början av tråden en gång i månaden.

DU gör massor av tolkningar om mitt liv som inte stämmer. Läs själv vad du skrivit om mig. Du har förutsatt massor av saker. Jag skulle kunna nämna en lång lista. Varför är det okej att du antar massa saker om mig?

Varför skriver du att jag inte kan ta förgivet att det blir något när jag lever i en relation "där jag suger lite och sen är det bra"? Varför skulle det vara en nackdel?

Majoriteten av gångerna suger jag dock inte "lite". Det allra vanligaste är att jag suger mycket, intensivt, hela vägen, och inte sällan även ger anal stimulans.

Jag får går på det du skriver och självklart har jag begränsad information, men jag svarar på just det du skriver.

Vad har jag missuppfattat?
  • blueblue
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 18:37:40 följande:

Känns det frustrerande att din partner vill mindre? Jag tycker att det låter väldigt jobbigt att bara få ha sex två gånger i månaden. Förstår om du blir missnöjd. Jag hade en sådan relation i flera år. Han ville mindre än mig, en gång i månaden var rimligt för honom. En gång i veckan ör absolut för lite för mig! Det gick inte, till slut var jag otrogen och gjorde slut. Trots att han var (är) en fantastiskt fin man i övrigt. Men knappt utan drift.

Visst är det frustrerande att ha en högre drift men det betyder inte att jag förväntar mig att vi ska knulla varje gång vi kramas eller pussas.

Missnöjd? Jag ser det inte så, vi har riktigt bra sex när vi väl har det och där emellan så får man lösa det själv om man inte får signalen tillbaka.

Otrogen är inte ett alternativ för mig.

Hon är inte bara min partner utan även min bästa vän!

Jag skulle aldrig kunna göra något sådant mot henne.

Om våran relation enbart handlade om sex så hade det vart annorlunda men den är så mycket mer!

Jag avgudar henne och hennes sätt att vara!

Varje gång jag vaknar bredvid henne så ser jag den vackraste människa som gått på denna jord.

Så stoppa kuken i någon annan bara för att få spruta lite?? Nej tack.
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-04 18:53:20 följande:

Jo jag läser vad andra skriver. Reflekterar och ställer frågor. Jag tycker tanken att man ansvar för sin egen orgasm är tråkig. Du får tycka att det är en bra tanke.

Jag tycker att sex beror väldigt mycket på bakomliggande känslor, som i sin tur beror på själva relationen och svårare att "ansvara" för själv. Det behövs ett samspel som ofta beror på flera faktorer.

Om jag inte vill bli smekt på fittan, eller om jag inte vill ligga och mysa i sängen, eller inte vill massera/masseras så säger jag det, men han märker ju också på vilket sätt jag reagerar så ibland behövs inte ord. Dock tar vi ansvar för varandras njutning och kan fråga om den andre är sugen och i så fall kan tex jag ge min man njutning ändå. Eller så väntar vi med allt. Fösa bort honom skulle jag inte. Då är det illa om man känner så. Jag frågar också ofta om han har något emot att jag tar så ofta tar på hans kuk, men han är jättetydlig med att han gillar det.

Varför skulle det vara svårt för mig när jag blir kåt?

Jag visar på massor av olika sätt att jag är kåt, så det är inga problem. Det går inte att missa. Det händer att det inte funkar för min man just då och oftast brukar han ändå tillfredställa mig, men ibland vill vi vänta. Han kan säga att han vill vänta, och ibland vill jag vänta trots att han skulle kunna göra det riktigt skönt för mig. Ofta smittar ju kåtheten av sig också. (Åt båda håll)

Jaha så nu har ni sex ett par gånger i månaden. I Början av tråden en gång i månaden.

DU gör massor av tolkningar om mitt liv som inte stämmer. Läs själv vad du skrivit om mig. Du har förutsatt massor av saker. Jag skulle kunna nämna en lång lista. Varför är det okej att du antar massa saker om mig?

Varför skriver du att jag inte kan ta förgivet att det blir något när jag lever i en relation "där jag suger lite och sen är det bra"? Varför skulle det vara en nackdel?

Majoriteten av gångerna suger jag dock inte "lite". Det allra vanligaste är att jag suger mycket, intensivt, hela vägen, och inte sällan även ger anal stimulans.

Jag får går på det du skriver och självklart har jag begränsad information, men jag svarar på just det du skriver.

Vad har jag missuppfattat?

Ämnet i denna tråd är passé då new Dawn har svaret som alla män bör känna till: Det är förväntan på sex som dödar lusten!

Jag orkar inte diskutera detta med dig längre då du tycks vet allt och där med veta bästa.

Jag önskar dig all lycka framöver och ha det bra ????
  • Anonym (Janna)
    blueblue skrev 2019-12-04 18:55:41 följande:

Visst är det frustrerande att ha en högre drift men det betyder inte att jag förväntar mig att vi ska knulla varje gång vi kramas eller pussas.

Missnöjd? Jag ser det inte så, vi har riktigt bra sex när vi väl har det och där emellan så får man lösa det själv om man inte får signalen tillbaka.

Otrogen är inte ett alternativ för mig.

Hon är inte bara min partner utan även min bästa vän!

Jag skulle aldrig kunna göra något sådant mot henne.

Om våran relation enbart handlade om sex så hade det vart annorlunda men den är så mycket mer!

Jag avgudar henne och hennes sätt att vara!

Varje gång jag vaknar bredvid henne så ser jag den vackraste människa som gått på denna jord.

Så stoppa kuken i någon annan bara för att få spruta lite?? Nej tack.

Då låter det som om ni har ett mycket bra förhållande. Med mitt ex så kanske det inte var fullt så bra så att jag stod ut med sex så pass sällan. Även om det var underbart sex när vi väl hade det. Problemet för mig var bara att jag var som en utsvulten hund, allt i mitt liv började handla om sex och jag såg bara sex var jag än tittade. Och då är jag ändå ganska sexfixerad från början :) Jag kunde bearbeta min man en hel kväll, med kramar, kyssar, ligga och gosa i soffan framför en film i två timmar. Och sen fick jag kalla handen! Gång på gång på gång. Han sa att han var trött. Att han hellre ville mysa bara. Att vi skulle upp tidigt. Att han höll på att bli sjuk. Kände sig stressad. Till slut drog han sig bara undan till sitt tv-spelning vi slutade sova i samma säng. För att jag var för på antar jag. Ofta så teasade han mig kändes det som, hade stånd och allting. Men sex tackade han nej till. När jag då äntligen fick signalen att ikväll! Ikväll händer det! Så var jag så taggad att jag nästan gick i baklås. Fan vad jobbigt det var, jag vill aldrig leva så igen. Och då har jag inte ens tagit upp hur oattraktiv man känner sig när man blir ständigt ratad.
  • Xzx

Eller vad är grejen??

New Dawn är inkapbel att förstå andra tankesätt än sitt eget. Det är bara kolla i andra trådar hon skrivit i. Exakt samma sak där.

Gör dig själv en tjänst och lägg ned - hon kommer ändå aldrig ta till sig av vad du säger. Att folk fungerar olika är ett faktum hon inte kan greppa.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?