Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-17 13:14:18 följande:
#481 Postman skrev 2019-12-17 07:48:02 följande:
Nu tror inte jag att det stämmer att kvinnor har så dåliga erfarenheter som de själva säger sig ha utan jag tror det är en myt som bankas in i kvinnor utav andra mindre glada kvinnor att deras medsystrar SKA tror så. Jag tror snarare att vi alla får fundera lite över vilka myter och fakta vi håller vid liv. Det går att snacka fram en lågkonjunktur även om man inte har en lågkonjunktur.
Jag tror också tyvärr att det inte spelar någon som helst roll vad vi män gör eller inte gör för det kommer alltid snackas en massa och internet har verkligen öppnat upp för än mer ryktesspridning, falska nyheter, hålla myter vid liv osv. Jag tar det inte det minsta personligt men tycker det är tråkigt att det blir så för om mänskligheten ska överleva så måste vi hålla ihop, inte slitas isär. Jag tror också att ju mer vi slits isär desto mer ökar våld och ojämställdhet för anses du som en gris så spelar det ju ingen roll om du grisar ännu mera för du är ju ändå en gris hur du än gör.
Men det är vad jag tror, jag är förstås ingen sanning.
Jag håller inte med alls i den frågan. För kolla trådar härinne t ex. Här inne skulle jag säga finns de mest positiva kvinnor jag hört talas om nånsin. Många har helt andra upplevelser och älskar män. Kommer multipelt varje gång, har bästa maken i världen, bästa sexet osv. Man får snarare komplex härinne som kvinna för att man själv haft så många dåliga upplevelser. Jag lyssnar ju huvudsakligen bland nära vänner och bildar mig uppfattningar utifrån dem och mina egna. Hade jag själv haft positiva finns det inget Metoo i världen som skulle få mig att ändra på det. Ändå hade jag ju ändå respekterat och lyssnat på andra kvinnors historier och vet hur det ser ut i världen generellt, är intresserad av manlighetsstrukturer och hur vi alla kan förbättra samhället till det bättre osv.
Jag håller med om att vi inte ska slitas isär men det är männen främst som måste jobba för det eftersom det utgör så stor del av våldet, förnedring av kvinnor, barn och den enorma grymheten vi alla drabbas av. Kvinnor har redan omsorg och vårdande egenskaper i sitt DNA och det vet ni. Kvinnor har ju all anledning att frukta varje man de träffar och måste utarbeta strategier och styrka för att inte brytas ner och gå under. Vi tvingas ju bli hårda och selektiva eftersom män är så opålitliga och farliga och springer omkring med de värsta förnekelseglasögonen och vägrar ta ansvar för strukturerna som ligger till grund för att vi hatar och vill bort ifrån. Män kan oftast inte se längre än till sexuella kränkthet och oförmåga att nå fram till kvinnor. Det finns så mycket större problem än dessa som måste lösas först innan vi kan få det bra tillsammans. Först och främst måste män sluta behandla kvinnor så jävla dåligt och se dem som personliga egendomar och något man tömmer i och glömmer lika fort. Det finns så klart snälla män, men de onda är så många fler och vi är rädda för er och vet aldrig vem som lurar där bakom. Tänk dig in i det för en dag?
"Det finns så klart snälla män, men de onda är så många fler och vi är rädda för er och vet aldrig vem som lurar där bakom.."
"
Kvinnor har redan omsorg och vårdande egenskaper i sitt DNA och det vet ni."
(PDF) Personality Traits, Empathy and Bullying Behavior: A Meta-Analytic Approach
Abstract
The authors conducted a literature review and a meta-analysis to understand the relation between personality, bullying, and victimization behavior. The objective was to assess the effect of some personality dimensions and variables on either bullying or victimization behavior in boys and girls of different age groups. Studies that assessed the Big-Five model of personality, and personality variables (i.e., cognitive and affective empathy), and that measured bullying acts and victimization behavior, were included in the present review. The results revealed that lower level of Agreeableness and Conscientiousness and higher levels of Neuroticism and Extraversion were associated with both bullying and victimization. On the contrary, cognitive and affective empathy were negatively associated only with bullying behavior. Authors propose possible explanations among these patterns of bullying and victimization behavior, the personality and general demographic characteristics, consider implications, and discuss future directions in the field of bullying research.
www.researchgate.net/publication/271080386_Personality_Traits_Empathy_and_Bullying_Behavior_A_Meta-Analytic_Approach Workplace bullies, not their victims, score high on the Dark Triad and Extraversion, and low on Agreeableness and Honesty-Humility - ScienceDirect
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844019362693
"
Vi tvingas ju bli hårda och selektiva eftersom män är så opålitliga och farliga och springer omkring med de värsta förnekelseglasögonen och vägrar ta ansvar för strukturerna som ligger till grund för att vi hatar och vill bort ifrån"
Strukturer!!!!
KlantSmurfen skrev 2019-12-06 14:59:28 följande:
#28 [...]
www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/qs/lisah-silfwer-moter/kriminologen-om-sexbrott-och-porr/Lisah Silfwer:
Varför är män överrepresenterade i statistiken för våldsbrott?
Nina Rung:
? När jag såg det och förstod att det var en struktur som jag hittade i feminismen, så ville jag jobba med det. Alltså kopplingen mellan våld och kön, säger hon.
Lisah Silfwer:
Män är ju kraftigt överrepresenterade i våldstatistiken, hur ser man då på detta ur ett forskningsperspektiv, är det ett arv eller miljön?
Nina Rung:
Ja, det tvistas ju om det där en del, ibland kommer det nya studier som säger jamen titta här så kan vi se att män som har begått vissa brott har mer testosteron men tittar man på den stora gruppen så finns det män som har ännumer testosteron som aldrig begår några våldsbrott så det går lixom inte, man har inte kunnat peka på ett tydligt samband mellan biologin så det man snarare har riktat in sig på en lång tid inom forskningen är ju det sociala, vad är det som som gör att män oftare väljer att utsätta andra [...] och att det är kopplat till normer, hur i förväntas vara utifrån vårat biologiska kön
Testosteron? En kriminolog bör väl ändå känna till vad forskningen om kriminalitet säger? Men som genusvetare är hon ju expert på normer och patriarkala strukturer.
En procent av befolkningen ansvariga för 63 procent av våldsbrottsdomarna - Göteborgs universitet
Terrie Moffitt's developmental theory of crime | Psychology Wiki
T.E. Moffitt's research works | Duke University, North Carolina (DU) and other places - ResearchGate
Har Nina Rung läst polisens sammanfattningsrapport?
2013-267 Orsaker till kriminalitet - Kriminalvården
impact of neighbourhood deprivation on adolescent violent criminality and substance misuse: A longitudinal, quasi-experimental study of the total Swedish population | International Journal of Epidemiology | Oxford Academic
Tänk om kriminalitet sitter i generna?
kit.se/2017/06/16/88686/del-3-tank-om-det-sitter-i-generna/Nina Rung:
men när det gäller just våld i nära relation som egentligen till stor del består av mäns våld mot kvinnor så är det så otroligt könat att det är en grupp som blir utsatt av en annan
[...]
Våld i nära relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet
Mäns utsatthet för våld i nära relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet
Män som våldtäktsoffer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet
Utökat uppdrag våld i samkönade relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitetVÅLD MOT BARN 2016
I en undersökning genomförd av Nationellt Centrum för Kvinnofrid (NCK), där ett mycket stort urval av kvinnor och män i åldern 18-74 år ingick, rapporterade drygt 15 procent av kvinnorna att de i barndomen blivit utsatta för fysisk misshandel (inklusive hot om våld) av sin pappa och 12 procent av sin mamma. Av männen rapporterade 19 procent att de blivit utsatta för fysisk misshandel av sin pappa och åtta procent av sin mamma. Två procent av kvinnorna och en halv procent av männen rapporterade att de hade blivit utsatta för någon form av sexuella övergrepp av sin pappa, styvpappa eller mammans sambo/särbo under barndomen. Erfarenheter av att under uppväxttiden ha sett eller hört våld mellan föräldrarna rapporterades av 15 procent kvinnor och 13 procent män (Heimer, Andersson, & Lucas, 2014
www.allmannabarnhuset.se/wp-content/uploads/2017/08/Vald_mot_barn_2016-en-_nationell_kartlaggning.pdfVåld i nära relationer är inte en könsfråga - nyheter24
Kunskaper att låta oss vägledas av saknas inte i ämnet. I det som kommit att kallas PARTNER ABUSE STATE OF KNOWLEDGE PROJECT (PASK), världens största forskningsdatabas rörande just relationsvåld, sammanfattas inte mindre än 1700 stycken vetenskapliga rapporter i ämnet våld i nära relation. I stort sett samtliga skiljer sig i sina slutsatser från den trötta könsmaktsanalys som regeringen återigen fick presenterad för sig.
När en sådan ansenlig mängd forskning solideras framträder tydliga och intressanta mönster. Ett är att våld inom familjen, snarare än att vara könsbundet, tycks vara ett ärftligt generationsproblem. Att då fortsätta blunda för skadorna på de barn som idag utsätts för våld är ett enormt samhälleligt svek. Vi dömer dem därmed att upprepa de mönster de lärt sig av sina föräldrar och i förlängningen hela vårt samhälle att fortsätta dras med enorma kostnader både i pengar och personligt lidande.
nyheter24.se/debatt/801568-eva-solberg-moderaterna-vald-i-nara-relationer-ar-inte-en-konsfraga domesticviolenceresearch.org/domestic-violence-facts-and-statistics-at-a-glance/
domesticviolenceresearch.org/17-full-pask-manuscripts-and-tables-of-summarized-studies/
[...]
"
Ändå hade jag ju ändå respekterat och lyssnat på andra kvinnors historier och vet hur det ser ut i världen generellt, är intresserad av manlighetsstrukturer och hur vi alla kan förbättra samhället till det bättre osv."
Jajjemen, man ska lyssna på (vänster)feminister, de har alltid störst koll och är alltid ärliga.