• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Anonym (Ellie)

Bim+1, fortfarande hög temp. Imorse huggningar i livmodern och nästan inte ömma bröst alls
  • Harry900

Asså man ser ju inte så mkt då va.. men man kan ana något va?! Jag vet inte exakt när jag ska ha mens eller när äl var! Men sist jag fick mens va den 29/11 så borde ju få mens mellan 25-29 kanske?! Och jag har hög temp (med typ 0,5-1 grad mer än vanligt) har liiiiite smått mensvärk till o från. Är sjukt jävla trött (fast å andra sidan är det årets mörkaste tid med o jag har en livlig ettåring också) annars inget märkvärdigt jo kanske mitt humör dä. Och med första barnet märkte jag ingen skillnad på mig alls! Plussade på bim dagen då och hade inga symtom de kom nog i v8-9 då har jag för mig... hoppas nu!!!!! Ska ta ett test igen om två dagar o se! Inbillar mig att det inte är nått för o inte bli besviken. Det hade varit kul o plussa o lägga i sambons julklapp..
  • Snarttrettiochtrevar89
    Mammaresan skrev 2019-12-22 10:14:14 följande:

Hahaha, oj oj oj det var helt toknegativt! Graviditetstestet. Även ägglossningsstickorna är nästintill helt blanka nu. Så vad det än är som händer så finns det då inget spårbart HCG i den här kroppen! Visste ju att det i princip inte var någon idé att testa idag på ÄL 8+ men kan ju inte hjälpa att hoppas! Ingen idé att försöka testa med ägglossningstest längre som mest varit en kul grej. Graviditetstest får jag försöka hålla mig borta ifrån helt enkelt till åtminstone julafton. Känns konstigt att bara vänta. Men känner mig mest som jag är knäpp och vem vet kanske har jag någon sjukdom istället? Eftersom det skett plötsliga förändringar. Hoppas att det bara är tillfälligt för denna månad om ingen graviditet i alla fall!

Kan ju bara överansträngt mig igår och därför hade ont/trött i livmoder och ryggslut!

Men som du säger, det ÄR fortfarande tidigt. När har du plussat med de andra barnen?
  • Snarttrettiochtrevar89

Följer er flitigt härinne i allt julstök. Med fem dagar kvar till mens burkar mitt humör vara olidligt. Men inte den här gången. Antingen är det tack vare alla pepparkakor eller så är det ett pyre påväg..?!

• Harry900

Jag har en fråga!!! Någon som vet om när man slutat amma och mjölken försvunnit helt och hållet tuttarna är heeeelt tömda och man har haft två menser efter det om det kan finnas lite mjölk ändå...??! Eller om det kan komma lite genomskinlig mjölk om man e tidigt gravid?.... hmmm för all min mjölk försvann helt när jag sluta amma... men idag kom det lite mjölk (eller typ genomskinligt?.) någon som vet eller varit med om liknande? Har det visat sig att ni varit gravida då? Lite skumt tkr jag. Fick en konstig känsla haha!

• Snarttrettiochtrevar89
    Harry900 skrev 2019-12-22 16:09:14 följande:

Jag har en fråga!!! Någon som vet om när man slutat amma och mjölken försvunnit helt och hållet tuttarna är heeeelt tömda och man har haft två menser efter det om det kan finnas lite mjölk ändå...??! Eller om det kan komma lite genomskinlig mjölk om man e tidigt gravid?.... hmmm för all min mjölk försvann helt när jag sluta amma... men idag kom det lite mjölk (eller typ genomskinligt?.) någon som vet eller varit med om liknande? Har det visat sig att ni varit gravida då? Lite skumt tkr jag. Fick en konstig känsla haha!

Jag har varit med om samma sak. Och tolkade det direkt som ett graviditetstecken, men jag fick tyvärr förklarat för mig att det visst kan komma när som helst ändå..
  • Harry900
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-22 16:15:25 följande:

Jag har varit med om samma sak. Och tolkade det direkt som ett graviditetstecken, men jag fick tyvärr förklarat för mig att det visst kan komma när som helst ändå..

Hmm okej vad konstigt! Det visade sig inte sen att du var gravid? :/
  • Mammaresan
    hundenhubbe skrev 2019-12-22 10:16:34 följande:

Men jag känner exakt som dig, som att man är sjuk eller knäpp för är det ingen graviditet så har man ju ändå symtom! Hoppas det blir starkare om några dagar!

Haha ja tur att man inte är ensam om den känlsan i alla fall! Men det ser ju ut som du fått fram något där ju! Hoppas hoppas! :D
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-12-22 15:30:55 följande:

Men som du säger, det ÄR fortfarande tidigt. När har du plussat med de andra barnen?

Jo, jag vet! Det är supertidigt. Jag har plussat olika med barnen men med första var det en dag innan BIM bara (på en 28 dagars cykel med ÄL runt dag 14-15), med andra barnet plussade jag runt 2 dagar innan tror jag. Men då har det varit tydliga streck! Med yngsta plussade jag på ÄL+ 10 vilket är det tidigaste! :) Tror nog det skulle kunna synas ett otydligt streck dagen innan det också men det syntes att det var ett streck ganska tydligt då! Så ja inte så konstigt att inget syntes nu egentligen. Sen beror ju massor på när ägget fäster!

Nu kommer jag väl ändå inte kunna hålla lig imorgon ändå tyvärr.. Känner inte av livmodern alls på samma sätt idag så kanske hände det något igår? Och under veckan som gått?

Ja det blir spännande att se i alla fall! Tänkte prova på ett sådant där CB tidigt test och håller tummarna på att jag inte får några spök. Har dock förstått det som att det är dem mindre känsliga som oftast "spökar" för flera som testar tidigt.

Håll tummarna för mig! När testar du igen? :) <3
Svar på tråden BIM December 2019